יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, התארח אחה"צ (שישי) אצל גלית ואילנית בקשת 12 והתייחס למהלך הפוליטי הדרמטי של בני גנץ, שנכנס לממשלת אחדות עם בנימין נתניהו, בניגוד לעמדת חבריו להנהגת כחול לבן יאיר לפיד ובוגי יעלון, מה שהוביל לפירוקה של המפלגה.



לאור ההתפתחויות הדרמטיות האלה במרכז שמאלה, העיניים נשואות הסופ"ש לבכירי מפלגת העבודה. בעוד ח"כ מירב מיכאלי הודיע בגלוי כי היא מסרבת להצטרף לממשלה ועל כן למעשה תחבור למרצ, עמיר פרץ וח"כ איציק שמולי עדיין לא הודיעו על החלטתם.

"זה מהלך קשה, אבל נצטרך לבחון אותו כי בסוף כולנו אחרים למה שיקרה במדינה", אמר פרץ על החלטתו של גנץ ועל האפשרות להצטרף לממשלה. "אני לא יכול להתעלם מהנסיבות, יש תוצאות של בחירות, יש נסיבות שמאלצות אותנו לבוא ולהבין שעכשיו צריך לעשות מאמץ להגיע לפשרות".

"אני מאוד מקווה שבתוך ההסכמים ההולכים ומתהווים בין גנץ לנתניהו יהיו גם נושאים חברתיים, זה מה שחשוב מבחינתי. בבואי להחליט אם אני חלק מהממשלה הבאה אני קודם כל אבחן האם לא הופכים שוב פעם את האוכלוסיות המוחלשות לאלו שמשלמות את המחיר והאם הנשים בישראל שנאבקות כל יום על להחזיק את משפחתם ישלמו את המחיר. לכן, אני אדרוש שהתוכניות החברתיות יהיו תכניות אמיתות ואם זה יהיה אני בהחלט אשמח לתרום את תרומתי".

במהלך הדרמה הפוליטית ולמשך שעתיים, פרץ, ותיק חברי הכנסת בישראל, התמנה ליו"ר הזמני של כנסת ישראל. "להיות בגשר הכי נכון, במחסום הכי נכון ולשים את היד במקום שבו אתה מאט את המדרון החלקלק של כל הפוליטיקה הישראלית גם אם זה לשעתיים, זה בסדר גמור".