השבוע ב"אינטימי" עם רפי רשף נחשפנו לסיפור הדרמטי של אילנה ממן, שבעקבות נפילה בחדר כושר איבדה את הזיכרון ולא זיהתה כלל את בעלה ושלושת ילדיה.

בתה של אילנה, הדוגמנית ומלכת היופי לשעבר מור ממן, התארחה ב"גלית ואילנית" וסיפרה על התחושות שלה אחרי צפייה בתכנית: "זה היה מאוד קשה. זו פעם ראשונה ששמעתי את אבא שלי מדבר על זה, פעם ראשונה ששמעתי את אמא שלי נכנסת לפרטים שהעדפנו שלא להיכנס אליהם".

ראיתם את זה יחד?
"כן".

לא פחדתם בגלל דברים שנפתחים שם?
"זה יצא בטיימינג מושלם כי היה לבן שלי יום הולדת אז היינו ביחד בבית. האחים שלי וכולם ישבנו מול הטלוויזיה וראינו את זה. הכנו את עצמנו נפשית שמשהו הולך להיפתח. דאז אמא שלי התביישה בזה כל-כך וחשבה שהיא אשמה במשהו".

את זוכרת את היום שאת פוגשת את אמא שלך אחרי התאונה?
"אי אפשר לשכוח את זה. אף אחד לא הכין אותי למה שהולך להיות. ניגשתי אליה והיא הסתכלה עליי במבט קר, כאילו אני עוברת מול בן אדם זר ברחוב. שאלתי אותה איך היא מרגישה ואם הכל טוב ואז היא הסתכלה ואמרה לי 'מי את?' שאלתי אותה 'את לא זוכרת אותי?' והיא ענתה שלא".

נדמה שהזיכרון אוטוטו יחזור ויהיה בסדר אבל זה לא חזר מעולם
"אין באמת זמן לעצור ולחשוב מה יהיה. צריך לבוא ולאסוף את כולם – את אבא שלי, את אחי הקטן ואת עצמי כשאני לומדת לבגרויות. באותו רגע הרגשתי שחרב עלי עולמי אבל ככל שהזמן עבר הבנתי שאני חזקה".

איפה מכילים את כל הכעס? איך מצליחים לתפקד?
"אמא שלי לפני התאונה הייתה מאוד קרייריסטית ובקושי הייתי רואה אותה אז למדתי להתנהל לבד. כשהיא איבדה את הכל זה היה הדבר שבאמת עזר לי לאסוף את עצמי קצת. לא אפשרתי לעצמי להיכנס לזה עמוק מבחינה רגשית כי הייתי יכולה בשניה ליפול לזה".

מור שיתפה את גלית ואילנית בסיפור מאותה תקופה שגרם לה להישבר באולפן ולפרוץ בבכי: "חזרתי עם חברות ושאלתי אותה 'אמא מה את רוצה לאכול' אז היא ענתה 'לא יודעת'. שאלתי אותה אם בא לה סלט והיא ענתה לי 'מה זה סלט?'. חברות שלי שהיו אז ילדות ראו את זה התחילו לצחוק. הרגשתי שאני לא יודעת איפה אני נמצאת ומה אני עושה".

איך מתחילים באמת להכניס את הזיכרונות?
"מתחילים מאפס".

מביאים אלבומים? מראים לה כרונולוגית מה קרה בחיים?
"תמונות לא עזר כי היא מסתכלת עליהם, סתם, ללא רגש. זה להתחיל הכל מהתחלה, לגרום לה להכיר אותי".

ציפית שהיא תכיר אותך? שהיא תגיד לך שאותך היא זוכרת?
"ברור אבל באיזשהו  שלב פשוט ויתרתי שהיא אולי תזכור אותי והתחלתי מחדש. המשכנו עם החיים, אמרנו שזה המצב וממשיכים הלאה ואין מה לעשות".

מתי היא הבינה שזה בלתי הפיך?
"אחרי שנתיים היא הפסיקה להסתכל על המסכנות שלה ועל המצב הקשה והסתכלה על התמונה כולה. היא הבינה מה קרה לבני הבית כי כולנו ביחד בזה כי היא אמא שלנו. אמרנו שמה שהיה היה ולקוות כל יום שזה יסתדר  זה בזבוז זמן. התחלנו פשוט מחדש".

מור סיפרה כי אימה, שזכתה בצעירותה בתואר מיס באר שבע, דחפה אותה לתחרות מלכת היופי:
"היא אמרה לי 'אני לא זוכרת, תלכי'. אני לא רציתי ללכת אבל היא ביקשה ממני ובסוף יצא מה שיצא. אמרתי לה אחרי 'אמא הניצחון הזה הוא בשבילך נטו'".

חיפשת את המקום הטוב במקרה הזה?
"אחרי שהזמן עובר אפשר להסתכל אחור ולהגיד הכל קרה לטובה. קיבלתי אמא שנמצאת יותר בבית ורגישה יותר. אני מאמינה שהכל הוא לטובה ואני כל-כך מאחלת לה שתפסיק להתנצל כי היא כל הזמן אומרת 'סליחה'".