הזוכה הגדול של העונה הראשונה של נינג'ה ישראל, יובל שמלא, התארח יחד עם אימו, אליזבת, אצל גלית ואילנית, ודיבר בגילוי לב על אובדן אביו בגיל צעיר. "הייתי בן 11, זה היה בחופש הגדול בין כיתה ה' לכיתה ו'. התקופה הזו היא שוק", סיפר, "בתור ילד, אתה לא יודע איך להתמודד עם זה. עד אז חשבתי שהדבר הכי גרוע שיכול לקרות זה שאני אאבד את הפלאפון, ואז דבר כזה קורה. לי ולאחים שלי יש מזל שיש לנו אמא שהיא נינג'ה. היא ידעה להיות שם בשבילנו לכל דבר. היינו קרובים לפני, אבל זה קירב אותנו בתור משפחה. אני זוכר שכשאמא סיפרה לי, רצתי לחצר וחיכיתי לאחים שלי שיגיעו כדי להיות שם".



אליזבת, אימו של הנינג'ה הישראלי, סיפרה גם היא על ההתמודדות שלה, "זה קרה לו באוסטרליה, הוא קיבל התקף לב. השוטרים הגיעו לספר לי והם שאלו אותי 'את רוצה להתקשר למישהו?' ואני עניתי 'כן בטח, לבעלי', אתה לא מעכל. בשבעה אמרו לי 'תהיי חזקה בשביל הילדים', אבל המחשבה הראשונה שעברה לי בראש זה קודם בשביל עצמי. שמעתי שם הרבה סיפורים על מקומות שזה הפך לנורא דרמטי, ושהורה השני הפך לצמח באיזשהו מובן. חשבתי שזה לא הגיוני, ושבטח הוא לא היה רוצה את זה. בסופו של דבר, אתה מוצא את עצמך מטאפורית זרוק במדבר עירום, ועכשיו צריך להתחיל להתלבש".

איך חיים עם הגעגוע?
אליזבת: "הדחקה זה מנגנון שעובד אצלי טוב. בהתחלה, כשהדמות שלו חזרה כל פעם, היה לי נורא קשה".

שמלא סיפר על הפער שבין הנראות של המסלול על המסך לבין להתחרות עליו במציאות, "אין ספק שזה יותר קשה ממה שנראה בטלוויזיה. לפני שהתכנית הגיעה לארץ,ראיתי את הגרסה האמריקאית. ישבתי על הספה ואמרתי 'מה זה?', אבל כשהגעתי למסלול הבנתי שזה קשה יותר".

מה הנוסחה להצלחה?
שמלא: "יש לאמא המון קרדיט בעניין. היו הרבה שנים, לפני שבכלל הייתי קרוב להישגים, שרציתי לטוס לאליפויות עולם ול-15 תחרויות בשנה ואמא הייתה צריכה לשלם. היא תמיד עזרה, אף פעם לא מנעה ממני לחלום רחוק ותמיד גרמה לי לחשוב שאגיע לאן שאני רוצה להגיע אם אעבוד קשה".

אליזבת, אין לך פחד מפציעות?
"האמת? אני חושבת שיש לי הפרעה בקטע הזה כי זה לא עולה בדעתי. גם כשהוא היה קטן זה היה ככה. אני זוכרת שהייתה מסיבת יום הולדת ואמרתי לאיזה חברה 'אני קופצת רגע להביא משהו, תשמרי עליו'. כשחזרתי, היא כמעט התעלפה כי הוא טיפס על עץ, היא לא ידעה מה לעשות".

אליזבת שמלא מספרת איך גידלה נינג'ה - אקטסרה (צילום: מתוך "גלית ואילנית", קשת12)
ויובל שמלא מתכונן לאולימפיאדה | צילום: מתוך "גלית ואילנית", קשת12


לסיום, שמלא, שהעפיל לשלב חצי הגמר שייפתח ביום שלישי הקרוב (אחרי החדשות, קשת 12), דיבר על ההחלטה לחזור למסלול, "זו עונה חדשה, אחרי שנה שלמה שכולם התכוננו לזה. הרמה הרבה יותר גבוהה והאנשים הרבה יותר חזקים. זו הייתה התלבטות לא פשוטה אם לחזור כי מצד אחד יש את הקול שאמר לי אולי עדיף להישאר עם החוויה והישגים מהעונה הראשונה, אבל מצד שני זו תחרות כל-כך מטורפת, כמו ליגת אלופות. זו אליפות הארץ בדבר הזה, כל שנה בודקים כל מי הכי טוב. באתי בידיעה שלא בטוח אם אהיה מקום ראשון ואפילו שרוב הסיכויים שאני לא אהיה מקום ראשון, אבל באתי לראות אם גם השנה יש בי את מה שצריך כדי לנצח".