ביום שני הקרוב תגיע לסיומה תוכנית הדרמה המדוברת של קשת 12, "חולי אהבה" (אחרי החדשות, קשת 12), שהביאה אל המסך את סיפור האהבה המורכב של עמליה לוי ומיכה חדד. זהר שטראוס ושיר לייבה, שמשחקים את אמיר ואלה (האקס והבת של עמליה), הגיעו לריאיון אצל גלית גוטמן ואילנית לוי ושיתפו על המורכבויות שהם חוו לפני הסדרה כל אחד בדרכו.

את הריאיון פתח שטראוס בציון משמעותי וחשוב: "אני רוצה לאחל מזל טוב לדניאל הגלבוע שחטופה בעזה וחגגה יומולדת 20. יש לה חברה משותפת טובה עם הבת שלי". מיד אחריו סיפרה לייבה על התחושות שעלו בה כשהם הבינו כי הסדרה תעלה במהלך המלחמה: "לא חשבתי הרבה על סדרות או על יצירה בהתחלה. יכול להיות שעצב מסוג אחר זה גם קצת אסקפיזם. סרטן זה דבר נוראי אבל בגיהינום שאנחנו נמצאים בו זה מרגיש כמו דבר יחסית שפוי ומוכר, אבל לא חשבתי על כלום חוץ ממה שקורה".

הדמות של אמיר לא הייתה בהכרח המקום הטבעי של שטראוס. "אמיר מאוד קרוב לליבי, למרות שהתנגדתי אליו בהתחלה. לא רציתי לעשות אותו כי חשבתי שאין לו מספיק כלים כדי לנצח את העלילה הזאת שהוטחה בו וחשבתי שאני לא מתאים באמת. הוא היה קושי בשבילי ונלחמתי כדי למצוא עוצמה דווקא בשקט, במינוריות וביכולת להכיל שלו. זהר הוא בן אדם יותר מידי יותר אגרסיבי, מחפש להיות מעשי ולהשפיע על הדברים מיד, אז אמיר היה תרפיה בשבילי. השתמשתי בו כדי ללמוד איך לפתח את הצדדים הרכים שלי".

הבאת את הדמות הזאת הביתה קצת?
"לגמרי. בכללי בשנים האחרונות אני עובר תהליך של התרככות ומחפש את הכוח והעוצמה דווקא בדברים שהם יותר פסיביים כמו קבלה והכלה".

לייבה שהתחילה לשחק בגיל צעיר, דווקא עשתה שינוי בקריירה לפני שקיבלה את התפקיד בסדרה והחליטה להיות תסריטאית ויוצרת. "המשכתי לעשות אודישנים אפילו מתוך סוג של הרגל ועשיתי את האודישן לתפקיד של מעיין, הבת של עמוס תמם. נכנסתי לחדר ואמרו לי: 'היי אלה' וזהו קיבלתי את התפקיד. זה היה מאתגר להיכנס לזה כשזה כבר היה מאחורי כל הפאזה הזאת ואני תסריטאית עכשיו. בהתחלה היה מאוד קשה לא להתערב וחלק מהדברים באמת נכנסו, אבל בשלב מסוים כן הצלחתי לשחרר שליטה שזה הדבר שהיה לי הכי קשה".

איך את מתמודדת בסט עם שחקנים כל כך ותיקים?
"מתמודדת בצ'יל, באה לעשות כיף".

שטראוס: "שיר לא משקשקת בקלות. היא אדם מאוד עמוק, חושב ורגיש, מאוד מתאים לדמות הזאת. כשמדברים איתה לא מרגישים שיש הבדל בגיל, להפך".

זהר שטראוס ושיר לייבה (צילום: מתוך "חולי אהבה", קשת 12)
הארוחה המשפחתית שיצאה מכלל שליטה | צילום: מתוך "חולי אהבה", קשת 12

איך בונים מערכת יחסים בחזרות?
לייבה: "לא היו לנו חזרות יחד וגם את איילת פגשתי ביום הראשון של הצילומים".

זוהר: "בישראל מתקמצנים על חזרות. עם שיר הייתה כימיה טבעית, אני חושב שהיא גם דומה לי קצת פיזית, אנחנו יכולים להיות אבא ובת".

שיר, זה פתח לך את התאבון? היית רוצה עוד תפקידים?
"היה כיף. בסדרה שלי אני מקווה להיות מאחורי הקלעים דווקא, אבל אני מרגישה שבסוף זה לא מאוד רחוק מתסריטאות כי זה לספר סיפור. גדלתי על טלוויזיה, סרטים וספרים וזה עיקר מה שאני אוהבת לעשות".