יושבת ראש ועדת הקורונה, יפעת שאשא-ביטון התארחה היום (שישי) אצל גלית ואילנית וסיפרה כי ההחלטות שקיבלה בוועדת הקורונה השפיעו עליה גם בפן האישי. "כל ההחלטות היו קשות עבורי, אני לא ישנה".

"זו סיטואציה לא קלה ואני מרגישה את כובד האחריות, אבל בסוף צריך לקבל הכרעה ולכן אני מקבלת את ההחלטות שאני שלמה איתן. כל הזמן אומרים לי 'את תשלמי מחיר', אבל המחיר שאני אשלם אם אני לא אקבל את ההחלטה שאני שלמה איתה יהיה גבוה יותר. אני יודעת שאני הולכת עם האמת שלי ועושה את מה שאני מאמינה שטוב לציבור. למשל אולמות האירועים, אנחנו יודעים שהם באמת מוקד של התפרצות וקיבלנו החלטה מאוד קשה. זו לא רק הפרנסה של בעלי העסקים, אלא גם הזוגות הצעירים".

עוד התייחסה חברת הכנסת למשבר בקואליציה ולאפשרות שמדינת ישראל תלך בקרוב למערכת בחירות נוספת. "למרות המורכבות, אני מאוד מקווה שלא נצטרך להתמודד גם עם חווית בחירות נוספת. הציבור לא יוכל להכיל את זה".

"אנחנו בתקופה של משבר רציני. אין קואליציה ואין אופוזיציה, אנחנו גם לא עוסקים בזה. כולנו נמצאים באותו צד עם מטרה אחת. לכולנו חשוב האיזון בין הבריאות לכלכלה, אבל גם מותר להתווכח, אנחנו חלוקים על הדרך וזה בסדר".

יושבת ראש ועדת הקורונה סיפרה כי היא רואה חשיבות רבה בשקיפות המידע לציבור. "המטרה היא להביא את כל הנתונים לשולחן הוועדה בשקיפות מלאה לציבור. מאוד חשוב לי שכולנו נהיה חשופים לאותו מידע, לאותם נתונים ושהציבור ידע למה ההחלטות מתקבלות".

יפעת שאשא-ביטון על האפשרות של בחירות נוספות  (צילום: מתוך "גלית ואילנית", קשת12)
השף טל כהן לחברת הכנסת: "אני מתחנן, צאי מהליכוד" | צילום: מתוך "גלית ואילנית", קשת12

לקראת סיום הראיון, הגיע לאולפן השף טל כהן, שכמחווה לסיוע של חברת הכנסת למסעדנים, החליט לקרוא לאחת המנות במסעדה על שמה – לברק שאשא-ביטון. "יש כאן פוליטיקאית, חברת כנסת ובת אדם שהיא היחידה מבין 120 חברי כנסת בישראל שאומרת משהו ולא מפחדת מאיומים של ראש ממשלה או של יו"ר הקואליציה", אמר כהן ופנה לחברת הכנסת באולפן: "אני מתחנן, צאי מהליכוד ותהיי כולנו. המסעדנים, השולמנים וכל הדפים החזקים של עשרות אלפי אנשים נלך אחריך ונהיה לצידך".