בפרמיירה הנוצצת של הסדרה "היורשת", הזמרת האהובה נופר סלמאן יצאה מהארון וחשפה שהיא במערכת יחסים עם אישה. מגיל צעיר משפחתה וחבריה ידעו על נטייתה המינית, אלא שמנהליה הקודמים ייעצו לה שלא לדבר על כך בתקשורת בטענה שהצעד הזה עלול לפגוע לה בקריירה ולגרום לקהל שאוהב את המוזיקה שלה להתרחק ממנה.

בשיחה עם גלית גוטמן ואילנית לוי ממצעד הגאווה שנערך ממש בשעות אלו בתל אביב, סיפרה סלמאן על השנים שבהן נאלצה לחיות בשקר. "המשפחה יודעת מגיל 16 ולא היו בעיות, גם לא עם החברים ולא כלפי עצמי", תיארה סלמאן, "הייתי מאוד בטוחה בעצמי ומאוד שלמה עם איפה שאני נמצאת, אבל כן הייתה בעיה מבחינת המוזיקה".

"המנהלים שלי לא הכירו את זה כל כך. אני רציתי להוציא שירים שכתבתי לאישה, ושם נפלה הבעיה", המשיכה סלמאן, "הם לא הצליחו לראות את זה קורה - ואני כן הצלחתי לראות את זה קורה. זה לגמרי הדבר הבא שאעשה".

מאז היציאה המרגשת מהארון לפני שבועיים, סלמאן זוכה ליחס מחבק מאוד מהסביבה: "התגובות מדהימות, אנשים כל כך מחבקים אותי. אני מרגישה שאנחנו בתקופה אחרת לגמרי, זה כל כך לא אישיו. האישיו הוא לא לעשות מזה אישיו. כל אחד צריך להיות איפה שטוב לו, איפה שהוא מאושר, איפה שהוא אוהב את עצמו - ככה יאהבו אותו. אם אהיה שלמה עם עצמי, אנשים יסתכלו עליי בצורה אחרת לגמרי".

נופר סלמאן ב"היורשת" (צילום: מתוך "היורשת", באדיבות ספורט 1)
נופר סלמאן ב"היורשת" | צילום: מתוך "היורשת", באדיבות ספורט 1

עד כמה את מזדהה עם מה שעוברת הדמות שלך, טופז, ב"היורשת"? עולם הזמר המזרחי לא פשוט.
"זה עולם גברי, מאוד קשוח. כל אחד רוצה לבוא ולקחת חתיכה, ואת צריכה לשמור על עצמך. כשהתחלתי, הייתי צריכה מאוד לשמור על עצמי ולהבין איך הדברים מתנהלים. טעיתי מלא בדרך, קיבלתי מלא סטירות והיום אני הרבה יותר חזקה".

הפכת לשחקנית כמעט בטעות.
"כן, זרמתי עם זה. הראשון שדיבר איתי על משחק היה זגורי שרצה אותי למחזמר 'זה אני'. לקח זמן עד שזה עלה, ובזמן הזה הספקתי לעשות את 'מלכות'. מאור זגורי חשף את העולם הזה בפניי, שזה משהו שאני יכולה להיות בו. אני ממש נהנית מזה, זה עוזר לי עם המוזיקה שלי ועוזר לי לשחרר את עצמי".

עכשיו את משחקת גם במחזמר "סאלח שבתי". התאהבת בתיאטרון.
"לגמרי, אני הכי נהנית שם, זה קהל חי. הכל קורה שם באופן נורא טבעי, יש קסם בתיאטרון. אני עפה על זה ואהיה שם תמיד".