רותם אבוהב לא נתנה לתקופת הקורונה להוריד אותה, להיפך. היא עשתה סטנד אפ במרפסות, הצחיקה חולי קורונה, הופיעה מול אנשי מד"א, טסה לעשות סטנד אפ ביוון כשהיא הייתה פתוחה לישראלים – ובעצם פיזרה את הצחוק והכיף גם כשהתקופה הייתה לא פשוטה.

הערב (שישי אחרי החדשות בקשת 12) היא עולה במופע סטנד אפ חדש על צה"ל, בו היא מופיעה מול חיילים בבסיס שבטה, ממש רגע לפני שהבן הבכור שלה מתגייס לצה"ל. בריאיון לגלית ואילנית היא סיפרה כמה היא אוהבת להיות על הבמה וכמה זה מרגש אותה כל פעם מחדש: "יש על במה קסם שאין אותו בשום מקום בתחום", אמרה אבוהב, "אני תמיד אומרת שהבמה זה אזור שאני נושמת בו אחרת וחיה אותו בצורה אחרת. אין לי עכבות שם, אין לי פילטרים, יש שם משהו מאוד אמיתי". 

רותם אבוהב - סטנדאפ קורונה (צילום: מתוך "רותם אבוהב - סטנדאפ קורונה", קשת12)
מכורה לבמה. רותם אבוהב | צילום: מתוך "רותם אבוהב - סטנדאפ קורונה", קשת12

אבל הדרך של אבוהב לא תמיד הייתה קלה, במיוחד בעולם הסטנד אפ – שהוא עולם יותר גברי. לפני כשלושה חודשים, ביום האישה, אבוהב העלתה פוסט אותו הקדישה לרותם הילדה: "בחיים את תקבלי הרבה לא", כתבה אבוהב בפוסט, "אבל את תדעי לסלול לעצמך את הדרך ותצליחי להתמודד עם מצבים לא פשוטים בדרך הזאת שלך. שתשתחררי מהצבא ותלכי לחפש סוכנת שתייצג אותך, את תצאי ממנה בוכה אחרי שהיא תגיד לך שאת מוכשרת אבל שמנה מדי וזה לא עובד בתחום הזה. את תבכי, אבל תלכי ותמצאי סוכנת שכן תאמין בך ותיקח אותך כמו שאת".

View this post on Instagram

A post shared by @rotemabuhav

"כולם רוצים להיות בתחום שלנו", אמרה רותם על הפוסט שכתבה, "אבל הדרך היא קשה, היא לא פשוטה. כתבתי את זה כי צריך להבין שנשים היום יכולות לבוא בכל מיני צורות וגדלים, אני לא הקלאסה של מה שהיה מקובל. עכשיו כן יש פתיחות, אבל כשהתחלתי זה לא היה פשוט. פעם לא היו סטנדאפיסטיות, ואמרו שנשים הן לא מצחיקות".

"אבל היום יש בארסנל של הפריים טיים נשים אדירות", הוסיפה אבוהב, "עדי אשכנזי, ותום יער, וליטל שוורץ, וכל הבנות של ארץ נהדרת, שני כהן ועלמה זק ואורנה בנאי, ויש לנו מלא וטובות. וכל בחורה שמתחילה לעשות סטנד אפ, אני אומרת – כמה שיהיו הרבה יותר בנות בתחום הזה זה יותר טוב לנו, כי זה תחום גברי". 

רותם אבוהב בסטנדאפ חדש על צה"ל (צילום: מתוך "גלית ואילנית", קשת12)
"כמה שיותר בנות יהיו בתחום הזה - יותר טוב לנו" | צילום: מתוך "גלית ואילנית", קשת12

אמרו עלינו שאנחנו עממיות, מדברות עם ידיים. גם לך היו הימים האלה שהיית מנסה להשתלט על עצמך ולנסות להיות משהו אחר, מה שמצפים?
"לא. אם אנחנו מדברות על הבדלים בין נשים וגברים, לעולם אישה שתדבר טיפה יותר חזק בטלוויזיה ותרים את הקול שלה יגידו שהיא וולגרית, וגבר שיעשה דבר כזה יגידו שהוא כריזמטי. לעולם אם ישבו גבר ואישה באיזה פאנל או אישה תעשה סטנד אפ - ידברו על איך היא נראית ועל מה היא לבשה. אצל גבר לא ידברו על זה, יכולה להיות לו כרס, הכל בסדר".

"אבל בתור נשים מובילות דעת קהל, צריך להבין שיש לנו את היכולת לשנות את זה היום. קודם כל מי שאת, האמת שלך, זה תמיד מנצח. זאת אני, נכון, עממי זה לא דבר נורא והכל בסדר, ואומרים לי 'סברי מרנן, זה מה שאת עושה?', אז כן, ואני מכירה מחזות של שייקספיר על בוריים. ואני אוהבת מוזיקה מזרחית, ואני גם אוהבת לראות תיאטרון והכל טוב. אם את מביאה את עצמך לבמה - זה מנצח".