כל פעם מחדש אנחנו נהנים לראות את הזוגיות של אינה ואלכס סטולרביץ', שבה למרות הקשיים והעליות והמורדות, הם ממשיכים לפרגן אחד ולשנייה ונשענים זה על זו, גם כשלא הכל הולך חלק. חלוקת התפקידים ביניהם מאוד ברורה, כשאלכס הוא המוביל, השף, ואינה היא הסו שף. "שאלו אותי – זה לא מפריע לך? איפה האגו?", סיפרה אינה. "אני לקחתי את זה בכבוד".

הזוגיות שלהם על המסך מעוררת השראה, והפרגונים ההדדיים רק גורמים לקהל לאהוב אותם יותר. "אנחנו כבר די הרבה שנים ביחד וכנראה שזה משהו שלמדנו", סיפרה אינה. ובכל זאת, העבודה המשותפת במטבח היא לא מובנת מאליה: אלכס מגיע מעולם המסעדנות, ולעומתו, אינה מגיעה מעולם ההיי-טק, שרחוק שנות אור ממסעדנות. ולמרות זאת, הם מצליחים לעבוד ביחד: "מה שהיא עברה במטבח המנצח, כמו שחיים אמר, אני מוריד את הראש", אמר אלכס על אינה. "כל הכבוד. להיות בסרוויס במטבח זה מטורף, לא כולם עומדים בזה". 

אלכס ואינה מתמודדים עם בעיות במטבח  (צילום: MKR המטבח המנצח, קשת12)
"מה שהיא עברה במטבח, אני מוריד את הראש". אלכס על אינה | צילום: MKR המטבח המנצח, קשת12

אז נכון שהכל נראה ורוד מבחוץ, אבל גם לאינה ואלכס יש לפעמים ריבים, כמו אצל כל הזוגות. "היו גם פיצוצים", חשפה אינה. "אולי רואים שאנחנו זוג מושלם, אבל אנחנו לא זוג מושלם. גם אנחנו רבים, אנחנו משפחה רגילה שמגדלת שלושה ילדים עם כל הקשיים שרוב הזוגות עוברים".

שמעתי שהטראומה הכי גדולה שאתה יכול לקבל מהילדים שלך היא שאחד מהם יהפוך לצמחוני.
"הם קמים בבוקר, מריחים את הריח של המעשנה, ואומרים לי 'אבא, אני רוצה בשר'", סיפר אלכס. "אמא אומרת – 'מה עם הדייסה? בישלתי שיבולת שועל'. אבל הם רוצים בשר". 

רק בשר: המסעדה של אלכס ואינה  (צילום: MKR המטבח המנצח, קשת12)
מקווים להתחלה חדשה. אלכס ואינה | צילום: MKR המטבח המנצח, קשת12

היום, כדי להתפרנס, אינה ואלכס עושים אירועי בשר – קייטרינג פרטי וסדנאות בישול לכל המשפחה, שבהם הם מלמדים על הבשר, על הנתחים ועל צורות הבישול. אבל לא תמיד זה היה העיסוק שלהם, פעם הייתה להם מסעדה – שנסגרה.

נשארתם עם טראומה מהמסעדה שהייתה ונסגרה?
"זה פצע, שעכשיו בתוכנית שדיברנו עליו, שוב נפתח", הודתה אינה. "אבל אנחנו יודעים שמתישהו אנחנו נגיע לזה". ואלכס הוסיף: "מי שבענף המסעדנות הוא משוגע. זו אהבה ללא גבולות, כי אתה מתרגש. כשאני נכנס למטבח – כל המוח שלי במטבח. זו תרפיה". 

את מפריעה לו במטבח?
"הוא מתעצבן", צחקה אינה. 

וכמו בכל שבוע, ניב גלבוע הגיע לאולפן של גלית ואילנית ודירג את המנות של השבוע ב-MKR המטבח המנצח. איזו מנה קיבלה את המקום הראשון וכמה מזלגות זהב קיבלו אינה ואלכס? 

במקום הרביעי- פג'ואדה ירושלמית של אבי וליאור

במשימת הדרכון, בה נדרשו להכין מנות מסביב לעולם, אבי פרץ וליאור חפצדי בחרו בברזיל והכינו פג'ואדה ירושלמית עם נגיעות ברזיל – עלי מנגולד ממולאים בשעועית לצד מח עצם, לשון טלה, טוויל אורז בר וארטישוק טרי. ומה חשב עליה ניב גלבוע? "זו המנה הכי פופולרית בברזיל. לפי דעתי, בעיני ישראלים היא די מגעילה", אמר גלבוע. "קחו אורז, שעועית שחורה, תערבבו ביחד ואתם מקבלים את זה עם אבקה חומה בצד. בהתחלה לא מבינים מה זה כשאתם בברזיל, ואז מבינים שזה שורש טפיוקה מגורד". 

פג'ואדה ירושלמית של אבי וליאור (צילום: מתוך "MKR המטבח המנצח", באדיבות ספורט 1)
פג'ואדה ירושלמית של אבי וליאור | צילום: מתוך "MKR המטבח המנצח", באדיבות ספורט 1

במקום השלישי – בסבוסה ברזילאית של אבי וליאור

לקינוח במשימת הדרכון אבי וליאור הכינו בסבוסה ברזילאית – דקואז אגוזי לוז עם בסבוסה סולת, קוויאר טפיוקה, קרמבל פיסטוק וגלידת רום. "למרות שהם לא היו בברזיל ולמרות שהם לא הכינו שום דבר שקשור לברזיל, אם אתם מסכימים שאגוזים ורום זה ברזילאי, אז זו בסבוסה ברזילאית", אמר גלבוע. 

בסבוסה ברזילאית של אבי וליאור (צילום: מתוך "MKR המטבח המנצח", באדיבות ספורט 1)
בסבוסה ברזילאית של אבי וליאור | צילום: מתוך "MKR המטבח המנצח", באדיבות ספורט 1

במקום השני – באן במילוי פילה דג בר ים של כוכי והדר

במשימת הדרכון, כוכי חשאי והדר פרץ בחרו בהולנד, והכינו באן פילה דג עם צ'יפס, קייל ואיולי. "בסדר נו, הצ'יפס אולי הולנדי, באן זה כמובן ממש לא הולנדי, אבל ראינו שהיא עשתה יופי של עבודה", אמר ניב. "היא יודעת לאפות, לא יעזור שום דבר. הבאן הזה נראה מדהים, אני רואה אותו פתאום ובא לי עכשיו לאכול אותו". 

באן במילוי פילה דג בר ים של כוכי והדר (צילום: מתוך "MKR המטבח המנצח", באדיבות ספורט 1)
באן במילוי פילה דג בר ים של כוכי והדר | צילום: מתוך "MKR המטבח המנצח", באדיבות ספורט 1

במקום הראשון- סוכריות שוקי עוף של עדי ומיכל

במשימת המאנץ', עדי ומיכל ניסני בחרו להכין סוכריות שוקי עוף בטמפורה על רוטב קארי וסלט שורשים. "עדי ומיכל לקחו מנה פשוטה, בסך הכל לטגן עוף", אמר גלבוע. "אבל אל תשכחו שזה מאנץ', ואם תסכימו איתי, אם יש מאנץ' – זה זה". 

סוכריות שוקי עוף של עדי ומיכל (צילום: מתוך "MKR המטבח המנצח", באדיבות ספורט 1)
סוכריות שוקי עוף של עדי ומיכל | צילום: מתוך "MKR המטבח המנצח", באדיבות ספורט 1

כמה מזלגות זהב קיבלו אינה ואלכס מניב גלבוע?

אינה ואלכס הביאו לאולפן את הנקניקייה המפורסמת שלהם, מבחר בשרים מהמעשנה ואת לחם המחמצת שהוא סימן ההיכר שלהם. ומה חשב גלבוע? "אהבתי את הנקניקייה. אפילו דיברתי עליה באחת התוכניות. עשיתם לה אדפטציה כשרה, בלית ברירה. מרחוק לא אהבתי, אבל מקרוב אהבתי". 

דירוג המנות של ניב גלבוע (צילום: מתוך "גלית ואילנית", באדיבות ספורט 1)
פרגן בשלושה מזגלות זהב. ניב גלבוע | צילום: מתוך "גלית ואילנית", באדיבות ספורט 1
 

הנקניקייה של אינה ואלכס (צילום: מתוך "גלית ואילנית", באדיבות ספורט 1)
הנקניקייה של אינה ואלכס | צילום: מתוך "גלית ואילנית", באדיבות ספורט 1

ומה לגבי הבשר? "הבשר מצוין, לא לקחתם סיכונים איתי". לסיכום, אינה ואלכס קיבלו שלושה סכיני זהב. "באמת כל הכבוד", אמר גלבוע. 

הבשר של אינה ואלכס (צילום: מתוך "גלית ואילנית", באדיבות ספורט 1)
הבשר של אינה ואלכס | צילום: מתוך "גלית ואילנית", באדיבות ספורט 1