אין ספק שהגיבורים של תקופת הקורונה הם הצוותים הרפואיים. אחד מהם, המתמחה לנוירוכירורגיה ד"ר נתי בן שלום שמככב ב"המתמחים" (קשת 12), התארח בגלית ואילנית וסיפר על התגובות החמות שהוא מקבל. "התגובות מדהימות. מטופלים עוצרים אותי בכל פינה לבקש סלפי ואפילו הצוות הרפואי שעובד איתי ביום יום".

"זה נורא כיף שמזדהים איתך ומפרגנים לך על כמה שאתה עוזר לאנשים להתמודד עם הבעיות שלהם ונותן מוטיבציה לאנשים צעירים להגיע להישגים בחיים. זו הרגשה מדהימה".

איך זה להראות לקרובים איך נראית העבודה שלך?
"זו באמת חוויה נדירה להראות לקרובים אליך מה אתה באמת עושה כי חלק מהם לא באמת מבינים מה זה לעבוד 36 שעות ברצף ומה זה להתעסק בכל הדרמה".

איך עושים את המעבר בין הניתוחים מצילי החיים לחיי משפחה ופנאי?
"יש מחשבה שלרופאים יש יכולות מיוחדות לעשות את המעבר הזה כל כך מהר ובצורה חדה אבל אנחנו בני אדם. גם לנו קשה, גם אנחנו בוכים וגם לנו כואב שדברים לא הולכים. המזל שלי שיש לי משפחה מאוד תומכת, אישה וילדה שמחבקות אותי גם כשאני עצוב. יש לי חברים הורים שמעודדים אותי כל הזמן להמשיך בדרך וכשאני צריך לבכות על מישהו אז תמיד יש שם מישהו בשבילי".

כשנשאל אם מאז שהמתמחים עלתה יש שינוי ביחס הציבור לצוותים הרפואיים ענה נתי: "כשחולה מחכה לי הרבה מאוד זמן ורואה אותי עייף עם שקיות שחורות מתחת לעיניים אז יש לו טיפה יותר אמפתיה אחרי צפייה בתוכנית. זה כן עוזר למטופלים ולחולים שמגיעים להבין טיפה יותר טוב את נקודת מבטו של הרופא".

נתי, שחשף כי הוא סובל מהפרעות קשב וריכוז בילדות, העביר מסר לבני נוער שסובלים מהפרעות אלה וחושבים שזה בלתי אפשרי להיות רופא. "אני לא נולדתי מחומר שונה משל מי שצופה בתוכנית. אם אתה לוקח את הקשיים שלך, יודע לשים את החלום שלך כמטרה ראשונה ואת כל הסחות הדעת בצד השמיים הם הגבול והכל אפשרי".

ד"ר בן שלום הגיב גם לפוסטים הרבים שמציפים את הרשת, המתייחסים למראה האטרקטיבי שלו. "זה מאוד מביך מצד אחד כי לרגע שוכחים שעברת לימודים כל כך קשים ומפרכים ושאתה עוסק בדברים חשובים ומתעסקים במראה שלך. מצד שני, בסופו של דבר זה משהו שכן מנגיש אותי למטופלים. זה שאני נראה צעיר ורענן נותן למטופלים איזשהו פתיחות מולי. אני לא בא עם פאסון או דיסטנס וזה יתרון".