הוא נחשב לנשמה הכי גדולה של הזמר הים תיכוני בארץ, יש שמכנים אותו "האבא", ואת כמות הלהיטים שלו שחלק ניכר מכם מזמזים להנאתכם אפשר לספור על הרבה יותר מיד אחת, אבל את ההפתעה לה זכה שלומי שבת ביום שני האחרון בפרק השני של "שחקן זר", לא היה אחד שצפה.

בשיאו של הפרק, אחרי שמאיר מיוחס (מוני מושונוב) ליווה את מאמן הקבוצה בה משחק אדיר לבית הקברות, נעמדו השניים מול קברו של אביו של המאמן ביום אזכרתו, וכדי לכבד את המעמד, ביקש מאיר את רשותו של המאמן כדי לומר כמה מילים מעל הקבר ואז פצח במחרוזת שלומי שבת שכללה את השירים "אבא ו"בחוף של טרפטוני". המאמן, שמן הסתם לא הבין מילה, התרגש בטירוף ולא הצליח לעצור את הדמעות, מה שהפך את הסצינה למצחיקה במיוחד.

בערב יום שני, בזמן שידור הפרק, שלומי שבת היה בכלל באמצע הופעה, ואת הטירוף שהתחולל במכשיר הסלולארי שלו גילה רק אחרי שירד מהבמה. "קיבלתי כמות הסטרית של הודעות וסרטונים של הסצינה", מספר לנו היום שבת, "ראיתי את זה באותו הלילה מיד אחרי ההופעה וניסיתי לעקוב אחרי כמות התגובות שקיבלתי בעקבות הסצינה".

נשמע מטורף, איך הגבת?

"צחקתי בטירוף, מוני הוא אחד השחקנים שאני הכי אוהב בתעשייה הזאת, אם לא האהוב מכולם, הוא מלך אמיתי. הסיפור המצחיק הוא שהם בחרו דווקא ב'חוף של טרפטוני', שיר שכתבתי בזמנו במהירות עצומה כי היינו בלחץ להכניס אותו לדיסק, ולשמוע את מוני מקריא אותו באמצע בית קברות בזמן שהשחקן לצדו בוכה זה קטע גאוני לדעתי".

בתור חובב כדורגל ידוע, אתה צופה בסדרה? נהנה ממנה?

"ברור, זו סדרה שתהפוך ללהיט לדעתי - יש שם צוות מדהים, אחד אחד מהם, וזה הרכב שחייב לנצח. כולם שם חברים שלי, וגם אם הסצינה הזו הייתה הסתלבטות זה מחמיא מאוד. אני מוסר אהבה לכל הצוות המדהים הזה וחיבוק גדול למוני כמובן".

>> הכירו את כל דמויות הסדרה

"שחקן זר", שני, 21:00