רגע אחרי שהסתיימה עונת הכדורגל האמיתית בישראל וברחבי אירופה, תתחיל בקרוב (15.6) עונת הכדורגל הטלוויזיונית עם עלייתה של הסדרה "שחקן זר". יצאנו אל הפרמיירה החגיגית כדי לפגוש את יוצרי הסדרה והשחקנים, ושמענו מהם על מאחורי הקלעים של הסדרה, חוויות מהצילומים ועוד כמה וכמה פרטים מסקרנים על יובל סמו.

"זה לגמרי סוג של חלום לעשות את הסדרה הזו", מספר דוד ליפשיץ, אחד מיוצרי הסדרה. "יש פה גם כדורגל, גם אנגליה, גם מוני מושונוב, אז הכל התלבש בול. אני, ומי שיצר איתי את הסדרה, אסף גפן, תמיד אומרים תמיד שזה תחקיר שעשינו במשך 40 שנה - כנראה התחקיר הכי ארוך שנעשה לסדרה אי פעם. בכל זאת, אנחנו קוראים עיתון ספורט מכתה א' כל יום בערך", הוא אומר בצחוק.

מאור שוויצר, מי שמשחק את הדמות הראשית בסדרה, אדיר מיוחס, שחקן כדורגל ישראלי שנרכש על ידי מועדון הפאר צ'לסי, מספר שהוא וכדורגל במציאות זה לא בדיוק זיווג מובן מאליו: "יש לי שתי רגליים שמאליות, וכשנכנסים לדמות, צריכים גם את הקישורים הנכונים ואיך שהוא הקסם פשוט קרה". מי שמסכים עם שוויצר הוא מעין בלום, מי משחק את נהגו הפרטי בסדרה. "רואים כמה מאור שחקן אמין כי אין לו מושג בכדורגל, אבל כשאתה צופה בסדרה אתה רואה שחקן כדורגל לכל דבר", הוא אומר בצחוק.

שחקן זר יוני 02 (צילום: צי'נו)
אדיר מיוחס ונופית זאנה. הזוג הלוהט של הקיץ | צילום: צי'נו
מי שעוד מככב בסדרה לצד שוויצר, הם מוני מושונוב, הילה סעדה וכמובן יובל סמו, שקיבל באירוע החגיגי חיזוקים מחברי "ארץ נהדרת" שהגיעו לצפות ולתמוך. אחד מהם הוא מריאנו אידלמן, שידוע בתור חובב כדורגל לא קטן. האם הוא התבאס כשלא הוא זה שנבחר לשחק בסדרה? לא אם אתם שואלים אותו: "רגע רגע, מתכננים עונה שנייה ושלישית, אני מציע לכולם לחכות בסבלנות", הוא אומר. ומה סמו בעצמו חושב על זה? בבקשה: "למרות שאני לא כדורגלן בסדרה, לא הייתי חייב לעשות תחקיר לקראתה, אני משחק תפקיד של 'אח של' ואמן לא מוצלח", הוא אומר בצחוק.

"יובל סמו הוא הבחור הכי מצחיק בעולם"

אגב חברי "ארץ נהדרת", כשפגשנו את קיציס, התברר לנו (בצחוק כמובן) שלא מעט מחברי התכנית רצו להיות חלק מהפרויקט הזה ורק את סמו לקחו לבסוף. מאוחר יותר, כשפגשנו את החברים, מצאנו אותם מחויכים במיוחד ומרוצים מאוד מהופעתו של סמו. "אני נבחנתי לתפקיד של יובל, אבל לצערי הוא זה שלקח בסוף, אני חושבת שהוא מתאים לזה יותר ממני", סיכמה ליאת הר-לב בהומור.

בין כל השחקנים והאורחים, שמחנו במיוחד לפגוש את זקן השבט, מוני מושונוב, שמשחק את דמותו של מאיר מיוחס, אביו של אדיר, ומי שדוחף אותו ותומך בו כל הזמן לקראת המעבר לקבוצת הפאר. "בגלל שזה כל כך ברור, לא ממש התמקדתי בלחקות אף אחד, מהצד זה נראה כאילו יש אבא דומיננטי והאמת היא שרוב האבות הם כאלה. מה מידת הדומיננטיות? זה משהו אחר, הדמות מרגישה לגמרי כאילו היא רק תומכת ועוזרת".

רגע לפני שחזרנו הביתה כדי להתארגן כראוי לקראת גמר ליגת האלופות בשבת הקרובה, פגשנו את הילה סעדה, מי שמשחקת בסדרה את בת הזוג של אדיר מיוחס, שסיפרה לנו קצת על חוויות מהצילומים בלונדון. " אני בעיקר זוכרת את הסיבובים עם סמו, היה הכי כיף בעולם, הוא הבחור הכי מצחיק בעולם ועשינו מלא שופינג". סעדה, מי שזכורה בעיקר בזכות דמותה של ונסה בסדרה "להיות איתה", שם שיחקה לצדו של אביב אלוש, לא הלכה הביתה לפני ששאלנו אותה שאלת מיליון היורו: מי יותר לוהט? מאור שוויצר או אביב אלוש. "זה ממש לא פייר, אין לי תשובה", ענתה לנו בגמגום, ואז הצליחה לצאת כשידה העליונה כשאמרה שחבר שלה הוא הזוכה הגדול בקרב הלא פשוט הזה.

"שחקן זר", יום שני (15.6), ערוץ 2