50 דברים - לוגו (צילום: mako)
מה אתם באמת יודעים ? | צילום: mako

מה אנחנו באמת יודעים? האם אנחנו בקיאים במושגים שכל אדם חייב לדעת ומה בעצם כל אדם חייב לדעת? משדר מיוחד של קשת בשני חלקים מנסה לגבש את 50 המושגים שכולנו חייבים לדעת. 16 חוקרים, מומחים ופרופסורים מובילים בתחומם, הרכיבו רשימה מקיפה הכוללת מגוון של מושגים שכולנו חייבים לדעת בתחומי ההתמחות שונים: פילוסופיה, כלכלה, יהדות, ביולוגיה, ספרות, אישים, תאריכים, גיאוגרפיה ועוד.

מוכנים? לחצו כאן ובחנו את עצמכם בנושא משפט

במהלך השבועות הקרובים תוכלו לבחון את עצמכם ולהתאמן לקראת המשדר המרכזי. בכל יום יעלה באתר מבחן אימון יומי שחיברו במיוחד אישים מתוך תחום הידע הרלוונטי. הפעם המבחן האימון תוכלו לבחון את  הידע שלכם בנושא משפט שחיבר עבורכם במיוחד עו"ד רונאל פישר. 

עניתם על מבחן הידע? לחצו כאן וגלו האם צדקתם!

לומדים ביחד (תמונת AVI: mako)
מה אתם יודעים על משפט? עו"ד רונאל פישר | תמונת AVI: mako

עו"ד רונאל פישר שותף במשרד עורכי הדין רונאל פישר, נרי ושות', העוסק במשפט מסחרי, אזרחי, פלילי ומנהלי. עו"ד פישר משמש כמרצה קבוע במכללת שערי משפט וכמרצה אורח בתחומי משפט שונים בפניי משטרת ישראל וגופי שלטון נוספים, כמו גם באוניברסיטאות ומכללות שונות. הוא משמש יועץ לכיתות המצוינות במכללת נתניה ושערי משפט. עו"ד פישר שימש שופט בבית הדין המנהלי של כביש 6.

 50 דברים שחייבים לדעת" בהנחיית עידו רוזנבלום

2 משדרי ידע מיוחדים בקשת יסכמו את מושגי היסוד שכל אדם חייב לדעת במסגרת הפרויקט, 16 אנשי אקדמיה מובילים בתחומם הרכיבו רשימת מושגי יסוד במגוון נושאים שכולנו חייבים לדעת בהנחיית עידו רוזנבלום ב-1.5 וב -8.5 בשעה 21:00 בקשת.

בכל משדר יתחרו משפחות וייבחנו בתורם על שאלות מתחומי ידע שונים. משפחה שתענה תשובה שגוייה לא תמשיך במבחן. המשפחה שתכיר את כל המושגים תעלה לשלב הבא ותיבחן מול המדינה בזמן אמת ובשידור חי. המשפחה למעשה תתחרה מול ממוצע התשובות הנכונות של כלל הצופים ותתבקש לגבור עליו- המשפחה המנצחת תזכה ב-250,000 ש"ח. לראשונה, כל צופה יכול לבחון את עצמו ולבדוק כמה הוא יודע ביחס לממוצע של המדינה. באתר mako פותחה אפליקציה מיוחדת דרכה יוכלו גם הגולשים להיבחן בזמן אמת.

בין המומחים שהרכיבו את רשימת המושגים ניתן למצוא בין היתר את: פרופ' אווה אילוז מהמחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית. פרופ' אלומית ישי, חוקרת מוח מאוניברסיטת ציריך ומדענית אורחת במכון ויצמן. פרופ' דני גוטוויין, היסטוריון באוניברסיטת חיפה. פרופ' יוסי שיין פרופ' למדעי המדינה ויחסים בינלאומיים באוניברסיטת ת"א. פרופ' מיגל דויטש, פרופ' למשפטים, אוניברסיטת תל אביב. פרופ' מריו מיקולינסר, דיקאן בית הספר לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי הרצלייה. פרופ' שיזף רפאלי, ראש מרכז שגיא לחקר האינטרנט. ד"ר דויד גורביץ', חוקר תרבות, ראש המסלול למדיה ותרבות פופולארית, המסלול האקדמי-המכללה למנהל ועוד.