מה אנחנו באמת יודעים? האם אנחנו בקיאים במושגים שכל אדם חייב לדעת ומה בעצם כל אדם חייב לדעת? משדר מיוחד של קשת בשני חלקים מנסה לגבש את 50 המושגים שכולנו חייבים לדעת. 16 חוקרים, מומחים ופרופסורים מובילים בתחומם, הרכיבו רשימה מקיפה הכוללת מגוון של מושגים שכולנו חייבים לדעת בתחומי ההתמחות שונים: פילוסופיה, כלכלה, יהדות, ביולוגיה, ספרות, אישים, תאריכים, גיאוגרפיה ועוד.

מוכנים? בואו לבחון את עצמכם בנושא חקר המוח ותוכלו לזכות באייפד החדש!

לקראת משדר הידע המיוחד, הרכבנו עבורכם סדרת מבחנים יומיים בהם תוכלו להתאמן ולבדוק מה אתם באמת יודעים. בכל יום עד המשדר נפרסם מבחן אימון חדש בנושא שונה, ויש גם פרס: המצטיין היומי, שיענה נכון בזמן הקצר ביותר, יוכל לזכות באייפד החדש של חברת אפל!

"50 דברים שחייבים לדעת" בהנחיית עידו רוזנבלום

2 משדרי ידע מיוחדים בקשת יסכמו את מושגי היסוד שכל אדם חייב לדעת במסגרת הפרויקט, 16 אנשי אקדמיה מובילים בתחומם הרכיבו רשימת מושגי יסוד במגוון נושאים שכולנו חייבים לדעת בהנחיית עידו רוזנבלום ב-1.5 וב -8.5 בשעה 21:45 בקשת. 

בכל משדר יתחרו משפחות וייבחנו בתורם על שאלות מתחומי ידע שונים. משפחה שתענה תשובה שגוייה לא תמשיך במבחן. המשפחה שתכיר את כל המושגים תעלה לשלב הבא ותיבחן מול המדינה בזמן אמת ובשידור חי. המשפחה למעשה תתחרה מול ממוצע התשובות הנכונות של כלל הצופים ותתבקש לגבור עליו- המשפחה המנצחת תזכה ב-250,000 ש"ח. לראשונה, כל צופה יכול לבחון את עצמו ולבדוק כמה הוא יודע ביחס לממוצע של המדינה. באתר mako פותחה אפליקציה מיוחדת דרכה יוכלו גם הגולשים להיבחן בזמן אמת.

מוכנים? בואו לבחון את עצמכם בנושא חקר המוח ותוכלו לזכות באייפד החדש!

50 דברים שחייבים לדעת, יום שלישי, 1.5 בשעה 21:45 בערוץ 2

>> בואו להכיר את המומחים של "50 דברים שחייבים לדעת"