במשך שנים נחשב דודו טופז לאחד מבכירי תעשיית הבידור הישראלית – אך לצד זאת, גם לדמות שנויה במחלוקת עוד מתחילת דרכו כקומיקאי. בתחילת שנות התשעים החל טופז להנחות תכניות בידור בערוץ הראשון ולאחר מכן בערוץ 2. בתכניותיו העניק טופז במה לקומיקאים מתחילים שהפכו במרוצת השנים לכוכבים כמו נאור ציון, אורנה בנאי, אדיר מילר ועוד. טופז שבר את שיא הרייטינג בטלוויזיה המסחרית, אך הפרובוקציות הרבות שליוו את תכניתו עוררו סביבו ויכוח ציבורי נרחב והביאו בסופו של דבר לירידת התכנית מהאוויר. בשנים שלאחר מכן, עבר טופז לזכיינית רשת ולאחר מכן לערוץ 10.

בנובמבר 2008 הותקף מנכ"ל קשת, אבי ניר. באותם ימים, בזמן שהמשטרה עוד מחפשת אחר קצה חוט, העלה טופז מופע חדש ונחשף לביקורת ציבורית שוב. כעסו של טופז כלפי העיתונאים הגיע לשיא כאשר הוא ריסק את משקפיו של מבקר הטלוויזיה מאיר שניצר. במקרה אחר, הוא הגיע לביתו של מבקר הטלוויזיה רענן שקד ודרש ממנו להתעמת עמו.

חודשים לאחר התקיפה הראשונה, הסתכסך טופז עם סוכנו הוותיק, בועז בן ציון והקשר בין השנים נותק. טופז החל לתכנן תקיפה שנייה, והפעם הוא פנה לשכנו, דניאל זנקו, מאבטח בחיי הלילה ששימש כמתווך בינו לבין התוקפים. בן ציון הותקף גם כן.

חשיפה: תיק דודו טופז EXT3 (צילום: מתוך: "חשיפה", קשת12)
בועז בן ציון | צילום: מתוך: "חשיפה", קשת12

בהמשך השנה התקבל בלשכתו של אבי ניר מכתב איום בעילום שם מאדם שלכאורה מחזיק במידע אודות זהותו של התוקף. "יש לי אינפורמציה מדויקת ומהימנה בקשר למקרה שקרה לך. אני יודעת בדיוק מי עשה את זה. זה לא אדם מבחוץ, זה אדם שאתה איתו בקשר יומיומי כמעט", נכתב במכתב האיום. "אם היית יודע, היית בשוק. הוא עצמו איש שנראה לך סימפטי, אבל יש לו קשרים עם גורמים בעולם התחתון. יש לו אינטרס מאוד רציני לפגוע בך".

המכתבים ששלח דודו טופז (צילום: באדיבות ספורט 1, קשת12)
צילום: באדיבות ספורט 1, קשת12

כותב המכתב, שכתב בלשון נקבה, טען שיש ברשותו מידע שיכול להוביל לתוקף ועל מנת לקבל אותו, יש לתלות זר פרחים על פסל שנמצא ברחוב ראול ולנברג בתל אביב. המשטרה החליטה לשתף פעולה לכאורה עם כותב המכתב, שהגיב במכתב נוסף. "אני יודעת בביטחון מלא ובמאה אחוז מי הוא האדם ששלח את האנשים מהעולם התחתון לפני כשלושה חודשים. לאחר שיוודע לך שמו והמשטרה תוודא שזה נכון, תהיה סערה גדולה בעולם התקשורת. תמורת המידע שברשותי אני רוצה לקבל ממך סך של 250 אלף דולר שיועברו אליי, לאחר שתאשר שאתה מוכן לעסק... תדע לך שאתה צפוי לאירוע טראומטי נוסף בשבועות הקרובים. אותו אדם לא ינוח ולא ישקוט עד שיגרום לך נזק". המשטרה לא ידעה שמאחורי המכתב הזה, כמו מאחורי המכתב הקודם, עומד טופז בעצמו.

101 ימים לאחר התקיפה הראשונה, התקבל מכתב נוסף. "האדם שעומד מאחורי המעשה הנפשע נמצא איתך בקשר יומיומי כמעט ובעמדה בכירה מאוד. המצחיק הוא שאתה הבאת אותו לעמדה הזאת", נכתב במכתב השלישי. לאחריו הגיע גם מכתב רביעי, שבו חשף הכותב את העובדה כי תקיפתו של ניר קשורה לתקיפתו של בועז בן ציון, שהעלה אז לראשונה בפני המשטרה את האפשרות שטופז עומד מאחורי התקיפות. מאוחר יותר, קיבל ניר מכתב אחרון ובו שלוש מילים בלבד: "אתה הולך למות".

שירה מרגלית משחזרת את הרגע בו הותקפה (צילום: מתוך החדשות, קשת12)
שירה מרגלית | צילום: מתוך החדשות, קשת12

במקביל, נפגש טופז עם שירה מרגלית, שכיהנה בזמנו בתפקיד משנה למנכ"ל רשת. רעיון לתכנית חדשה שהציע לה טופז לא הבשיל לכדי ביצוע. בחודש מאי 2009 הותקפה מרגלית לעיני בנה בן השבע. גם היא הצביעה על טופז בתור חשוד פוטנציאלי.

החלק השני של תחקיר חשיפה על פרשת דודו טופז, "תרגיל החקירה", ישודר ביום רביעי, 21:15 בקשת 12.

לאחר שידור הסרט הערב, פורסמה בתכנית חי בלילה תגובת משפחתו של טופז: "אנחנו מביעים צער וחמלה כלפי כל מי שנפגע ממעשיו של אבינו ואין מילים שיוכלו להמעיט מחומרת המעשים. בחודשי חייו האחרונים, איבד אבא את דרכו. הטעויות שעשה נבעו ממצב נפשי קשה מאוד של דיכאון, חרדות ואובדן משמעות, שרק אמנים בסדר גודל שלו הכירו. אבא היה אדם טוב, היה רגיש, מצחיק, רחב לב מוכשר וקצת מוזר, שהקדיש את רוב חייו לעשות טוב ויצירה שגרמו לעם ישראל לחוות אינספור רגעי אושר. ערב לפני שסיים את חייו בתא המעצר, אבא השאיר הודעה קולית אצל הפסיכיאטר שלו ד"ר אילן רבינוביץ', בה הוא מביע חרטה עמוקה ומבקש סליחה בקול שבור ובצער אמיתי. ושוב איננו מבקשים להתעלם ממעשיו הקשים האחרונים, אך גם לזכור את הטובים. הפיצויים שנתבעו מאיתנו - שולמו. החרטה ובקשת הסליחה - נאמרו מהלב. והעונש - אבא גזר על עצמו את החמור מכל. עם ישראל היקר - אבא היה רוצה שתזכרו שהוא אוהב אתכם, אהב אתכם באמת. אנו ילדו, חבריו, אהוביו, ונכדתו מייחלים שלאחר יותר מעשר שנים, יאפשרו לו לנוח על משבו בשלום. יהיה זכרו ברוך".