יעקב בוזגלו (64) מטפח ומתחזק תדמית נוצצת ומצליחה של כוכב שמגלגל הרבה כסף. הוא סוכן כדורגל שהפך לשם בפני עצמו, דמות ריאליטי צבעונית שמככבת גם בקמפיינים ומקפיד לשדר יוקרה במדורי הרכילות. אבל באופן מפתיע, כשהוא בשיא ההצלחה שלו, הוא ביקש להכריז על עצמו כפושט רגל. בינואר האחרון, בעקבות ההסתבכות הכלכלית שלו, הוצא נגדו צו מעצר על חובות בסך 3.8 מיליון שקלים. אז איך קרה שהכוכב המצליח עלול למצוא עצמו מאחורי סורג ובריח?

ראשית הסיפור בשנת 2016, אז פרסם כתב ערוץ הספורט, מוטי פשכצקי, ידיעה בה נטען כי בנו, שחקן הכדורגל מאור בוזגלו, סירב לחתום על חוזה בשווי 400 אלף דולר לעונה נוספת בהפועל באר שבע. בכתבה נכתב שהקבוצה אינה מתכוונת להגיש הצעה חלופית וכי השחקן עומל על הוצאת דרכון פורטוגל. אביו, שהוא גם הסוכן שלו, טען שהידיעה שקרית ופצח בשרשרת השמצות והכפשות בתקשורת וברשת, במהלכה אף שלח הודעות וואטסאפ לאנשי תקשורת רבים בהן כינה את פשכצקי "ילד כאפות". 

חשיפה: מי אתה באמת יעקב בוזגלו? אקסטרה 5 (צילום: מתוך: "חשיפה", קשת12)
העיתונאי מוטי פשכצקי | צילום: מתוך: "חשיפה", קשת12

פשכצקי הגיש תביעת דיבה נגד אב המשפחה ובית המשפט קבע כי בוזגלו חייב בפיצויים על סך 200 אלף שקלים. בוזגלו ערער והפסיד שוב, אבל עדיין סירב לקבל את גזר הדין. "אם לא הייתי בוזגלו אולי הייתי מקבל עשרה שקלים, אבל בגלל שאני בוזגלו והוא פשכצקי, זאת הסיבה", התרעם בוזגלו בפני חיים אתגר בתוכנית "חשיפה" ששודרה הערב (שלישי), "על מה הוא חשב? שיש עלי סדרת טלוויזיה, אני אבא של מאור, בטח יש לי מיליונים. אני לא אתן לשקר לנצח את האמת, על גופתי. אני מוכן ללכת לבית סוהר ולא לשלם שקל".

כדי לתת תוקף לפשיטת הרגל, יעקב הצהיר בפני הרשויות שהוא גרוש. לפני יותר מעשרים שנה חני והוא אכן התגרשו, אבל בפועל הם מעולם לא נפרדו. לא רק שהשניים המשיכו לחיות יחד כרגיל, באחד מרגעי השיא בתוכנית "הבוזגלוס", ששודרה ב-Yes בכיכובם של בני המשפחה, הציע יעקב לחני להינשא לו בשנית והם קיימו טקס חגיגי כדת משה וישראל לעיני כל המדינה. 

חשיפה: מי אתה באמת יעקב בוזגלו? אקסטרה 4 (צילום: מתוך: "חשיפה", קשת12)
מתוך עמוד הפייסבוק של יעקב בוזגלו | צילום: מתוך: "חשיפה", קשת12

זו אינה הפעם הראשונה שבוזגלו נקלע לקשיים כלכליים. כבר בשנות התשעים ביקש להכריז על עצמו כפושט רגל ואף הגיע לספר על כך בתוכניתו של רפי רשף, אז סיפר שסך חובותיו מיליון וחצי שקלים. בעקבות החובות הגיעו הגירושים על הנייר, וכך ביקש להחיל את החובות עליו בלבד ולהרחיק את משפחתו ממצבו הכלכלי. עד לאחרונה, טען כי פתר את כל חובות העבר והכריז זאת שוב בשיחה עם אתגר, אלא שלצורך הכרזת פשיטת הרגל השנייה השיב את החובות האבודים.

בנוסף להצהרה על מצבו המשפחתי, בוזגלו הצהיר כי הוא רק שכיר שמרוויח משכורת צנועה בחברת "הילד ענק", החברה המשפחתית שהקים ב-2012 ומספקת שירותי ייעוץ לכדורגלנים. למרות זאת, על פי המסמכים שהגיש לבית המשפט, נדמה שההכנסות שלו רק הולכות וגדלות מדי שנה - 300 אלף שקלים שולמו לחברה המשפחתית עבור השתתפותו בעונה הרביעית של "הבוזגלוס", עשרות אלפי שקלים שולמו לו מקמפיינים שונים ועוד עשרות אלפי שקלים מעבודתו כסוכן של בניו הכדורגלנים. "מסתמן כי החייב הינו גרוש, מרוויח משכורת צנועה והינו חסר כל נכסים והכנסות, כאשר במציאות מתגורר בפנטהאוז יוקרתי", הצביע בית המשפט על הפערים בין המסמכים למציאות. 

חשיפה: מי אתה באמת יעקב בוזגלו? אקסטרה 2 (צילום: מתוך: "חשיפה", קשת12)
מתוך "הבוזגלוס", באדיבות Yes | צילום: מתוך: "חשיפה", קשת12

כאן חשוב לציין כי הכסף שהרוויח נכנס לקופת החברה המשפחתית, הרשומה על שמה של אשתו חני, גרושתו על הנייר. על פי החוק בישראל, אם השניים גרושים והחברה בבעלותה, לא ניתן לגבות את הכסף שהוא מרוויח לטובת תשלום חובותיו. "החייב הציג עצמו כגרוש ובהתנהגותו עולה חשש כי הינו מעוניין להציג מצג שווא ביחס למצבו האישי. מטרת רישום החברה על שמה של חני בוזגלו הינה הברחת הנכסים של פעילותו העסקית", כתב בית המשפט. 

"לא הלכנו למשרד הפנים להירשם, אבל התחתנו כדת וכדין", ניסה להסביר בוזגלו לאתגר, "באתי לעורכת הדין שלי ואמרתי שהתחתנתי ב-2016, אבל בתעודת הזהות שלי לא עדכנתי. היא אמרה שהיא הולכת לפי תעודת הזהות, זה מה שהיא חייבת להגיש לבית המשפט". 

כשאתגר עימת אותו עם ההכנסות שלא תואמות את מצבו אמר "כולם רואים אותי מיליארדר גדול ואני אומר לך דוגרי אני משחק אותה הכי גדול בעולם". כשאתגר הקריא את הסכומים הגבוהים הוא התחמק מלהסביר מה עלה בגורלם ועלה לטונים צורמים: "אני עובד קשה, חי טוב. מה אכפת לך לאיפה אני הולך? הולך לזונות, סליחה על הביטוי. הולך לאן שאני רוצה. אני חי את האמת שלי עם המציאות שלי. אני הכי ישר. כולם שקרנים, כולם רמאים, כולם נוכלים - רק אני, יעקב בוזגלו, ישר במדינה. רק אני דובר אמת. אין עוד זולתי בכל העולם". 

חשיפה: מי אתה באמת יעקב בוזגלו? אקסטרה 3 (צילום: מתוך: "חשיפה", קשת12)
מתוך "הבוזגלוס", באדיבות Yes | צילום: מתוך: "חשיפה", קשת12

חני, שהביטה על הנעשה מהצד, איבדה במהלך השיחה את קור הרוח וסיפרה על המפגש שלה עם העיתונאי שתבע את בן זוגה בבית המשפט. "אתה יודע שבבית המשפט הוא הכפיש אותי? 'אני אוציא לך את המקרר מהבית'. בושה וחרפה של בן אדם, מגעיל, קר רוח", אמרה, "אני בגיל 64 לא צריכה לעבוד בשבילו, הוא יעשה מה שהוא רוצה ואנחנו אוכלים אותה כל היום". 

בוזגלו הבין את התגובה הנסערת של זוגתו והעיד שבתוכו הוא נסער אפילו יותר. "אף אחד מכם לא יודע מה אני עברתי עם הזבל הזה. אני לא נזהר בלשוני, אין לי ממה להיזהר", אמר וכדי להוכיח את טענותיו קבע עם אתגר לעבור בדיקת פוליגרף, "אם אני אצא דובר שקר אני אתן לו פי שניים". 

בחלוף מספר ימים ניסה אתגר לקבוע עם בוזגלו את מועד הבדיקה, אבל הוא החזיק בגרסה שונה וכינה את אתגר בכינויים לא סימפטיים. "אני לא מוכן לשתף איתך פעולה. אתה הבאת נתונים שגויים וניסית להוציא אותי שקרן", אמר לו בשיחת הטלפון, "לא הייתה ביננו שום הסכמה ואני לא צריך לתת הסברים לאף אחד. אני לא אתן לאף בן זונה לעשות ממני שקרן שאני דובר אמת. אני אלך איתך עד הסוף, אני אעשה סוף לכל הקנאים ולכל צרי העין על יעקב בוזגלו. 'יש לך מיליארדים, יש לך מיליונים', כן, יש לי הכל. אני שם זין על כל התקשורת ועל כל המדינה המסריחה שלנו". 

חשיפה: מי אתה באמת יעקב בוזגלו? אקסטרה 1 (צילום: מתוך: "חשיפה", קשת12)
מתוך "אופירה וברקוביץ'" | צילום: מתוך: "חשיפה", קשת12

כדי לנסות לסגור את הפרשה, הסכים פשכצקי לוותר על יותר ממחצית מהפיצויים שנפסקו לטובתו. עם הסכום שנותר הוא מבקש לכסות את הוצאות המשפט ולתרום את מה שנותר לבית החולים לילדים "שניידר". בוזגלו ביקש לשקול את ההצעה ולהסדיר את ענייניו הכספיים מול בית המשפט. לאחרונה נקבע כי אין מקום להכריז עליו כפושט רגל ובהחלטת בית המשפט נכתב כי ההליך מיועד לאלו אשר נקלעו למצבם הכלכלי בתום לב.