שי אביטל, סוכן הדוגמניות לשעבר, נעצר בסוף השבוע באמסטרדם. במשטרה ובפרקליטות מנסים לעבות את בקשת ההסגרה לקראת הדיון בהארכת מעצרו שייערך מחר (שני). המשטרה המקומית תבקש להאריך את מעצר אביטל בשלושה שבועות, בעוד שהוא יבקש להשתחרר למעצר בית בתנאים מגבילים.

בשנה האחרונה נע אביטל ממדינה למדינה: טורקיה, יוון, הונגריה, רומניה וצרפת, עד שנעצר בהולנד. למשטרה ולפרקליטות 40 יום להגיש נגדו כתב אישום ולבקש את הסגרתו לישראל, אך כרגע יש שתי תלונות בלבד שיכולות להבשיל לכדי כתב אישום. במשטרה פונים לנשים הנפגעות וקוראים להן להגיש תלונה כדי לעבות את כתב האישום.

ויקטוריה, אחת המתלוננות נגד אביטל, סיפרה הבוקר כי גילתה על מעצרו ברשתות החברתיות: "אף אחד לא מדבר איתי, גיליתי הכל באינסטגרם, בפייסבוק ובוואטסאפ. קיבלתי שוק. הייתי מבולבלת, חשבתי שהוא בכלל בארץ. רק עכשיו אני מבינה שהוא בהולנד. אם יגיע לארץ וינסה לתקוף אותי - אוציא צו הרחקה".

שי אביטל נעצר באמסטרדם
רגע המעצר של שי אביטל

ויקטוריה תיארה את מקרה התקיפה החמור שעברה על ידי אביטל, "הזמינו אותי לתחרות יופי ושם פגשתי אותו, יושב ליד מישל אדם. הוא ראה שמישל מגזים, עובר את הקו האדום שלי, ואמר 'אני אגן עלייך, אעזור לך לברוח'. הוא אמר לי ללכת לתא השירותים של הנשים, ובמקום להביא את מישל לתא השירותים של הגברים, לשטוף לו פנים ולתת לו לשתות, הוא לקח אותו לשירותי הנשים, אליי. שניהם הגיעו ותקפו אותי".

עורך דינה של ויקטוריה, דוד טובול, הוסיף: "ברגע שמדינת ישראל מגישה את בקשת ההסגרה, למדינה ולפרקליטות יש כבר טיוטת כתב אישום, או כפי שנקרא בעגה המשפטית - הצהרת תובע. התלונה של ויקטוריה היא אחת משתי התלונות המרכזיות בפרשה. מדובר במעשים קשים מאוד. ויקטוריה נתנה תלונה מפורטת במשטרת ישראל".

חושף הפרשה, חיים אתגר, אמר על אביטל: "אני לא נמצא בראש שלו, אבל הוא נוקט בטקטיקה משפטית נבונה. חלק ממנה אנחנו רואים כבר היום. למתלוננות קשה מאוד להתלונן, להגיע למשטרה, לגעת בדבר הזה ולספר שוב. קשה שבעתיים לעמוד בבית המשפט, להיחקר על זה ולעסוק בעניין. המחשבה שלו זה לתת לזמן לעשות את שלו: בחלוף השנים חלק מהמתלוננות ירצו להשאיר את זה מאחור, הדברים יתמוססו, יתפוגגו והוא יוכל לצאת נקי מהסיפור או עם עניין פחות ופעוט. הזמן פועל לטובתו".

איך התחושות שלהן בימים אלה?
"התחושות הרבה יותר טובות ביממה האחרונה, שאולי ייעשה צדק בעניין הזה. תחשבו איך מרגישה אישה שאוזרת אומץ, מגיעה למשטרה, מתלוננת ונוגעת שוב בטראומה, באותם רגעים שהיא מבקשת לשכוח. יש לזה משמעות, יש לזה השלכות - ואז שנה שלמה היא מרגישה שאף אחד לא שומע, שהסיפור הזה נשכח כלא היה. בעקבות המעצר התחושות אחרות לחלוטין, הרבה מאוד תקווה מצד אותן נשים שקולן יישמע ושאביטל ייתן את הדין, או לפחות שהנושא הזה ייבדק לעומק".

עד כמה הורגש הייאוש שלהן?
"במובנים מסויימים כבר הרמנו ידיים, עד כדי כך שממש יצאנו בעצמנו למצוא אותו ולהמשיך להציף את העניין. קיבלנו ידיעות איפה הוא נמצא וממש עמדנו לטוס לשם, כבר תיכננו את הנסיעה, אבל אז המשטרה עשתה את עבודתה והאיש נמצא. אנחנו מחזיקים אצבעות, ההתפתחות היא מאוד חיובית".

במשטרה אומרים שמגבשים נגדו עוד תלונות וראיות.
"יש נשים נוספות, חלקן היו בתחקיר שלנו, שעדיין לא התלוננו ולא יודע אם הן תתלוננה. חלקן אומרות לנו שזה קשה להן נפשית, אבל יש עוד נשים שיש להן תלונות קשות נגד אביטל. אולי הזמן יעשה את שלו והן תגענה לתחנת המשטרה והתיק ייתעבה אפילו יותר".