בזמן שהגישה על המסך את תוכניתה "הקומה ה-12", מעטים ידעו כי מרב מילר עוברת משבר גדול בחייה. בשיא מגפת הקורונה גילתה המגישה כי הראייה שלה בסכנה ושהיא עלולה להתעוור. שלל טיפולים והתייעצויות שעשתה לא הניבו את התוצאות הרצויות והיא נאלצה לנסוע לחוץ לארץ לטיפול ייחודי.

מעטים ידעו מה עובר על מילר בתקופה הזאת, אחת מהן היא חברתה הטובה, מיכל ינאי. הערב (ראשון, אחרי החדשות, ערוץ 12) בתוכנית "חשיפה", נגלה מה קרה למילר ונתלווה אליה במסע שלה להצלת עיניה. "זה התחיל במקרה, היא פתאום שמה לב שמשהו לא בסדר", נזכרה ינאי בשיחה עם ניב רסקין, "שלחו אותה לעשות MRI. היו צחוקים על 'הרופאים ההיסטריים האלה', אלא שפתאום הייתה הידיעה שכן, יש בעיה".

"היינו מאוד פרקטיים, הקמנו חמ"ל עם החברים והמשפחה. הייתה הרבה התלבטות אם לנסוע לחוץ לארץ לעשות טיפולים או להישאר בארץ", חשפה ינאי, "אנחנו החברות היינו בעיקר בצד ההכלה וההקשבה".

איך נראה המסע הזה מהצד שלך?
"בהחלטה אם לנסוע לחוץ לארץ לטיפולים, עשינו סודוקו של מי מגיע לבקר מתי ואיך שומרים על מצב הרוח תוך כדי הטיפולים האלה שקראנו להם 'הולכים היום לחוג'. ניסינו לשמור על מורל גבוה. מרב הייתה אמיצה בצורה בלתי רגילה".

היו רגעים קשים?
"היה קשוח, גם למי שליווה אותה וגם עבורה. היה מדהים לראות איך מרב מתעקשת שהילדים יגיעו איתה, חשבתי שהיא תרצה קצת שקט ושנייה לעצמה. היא שמרה על קור רוח על אף שהיה מאתגר".

והכל התחיל מצניחה קלה בעפעף.
"כן, חשבנו - טוב, קצת בוטוקס וזה יחזור בחזרה. זה היה נראה קוסמטי. מזל גדול שהיא רצתה לעשות בוטוקס והרופא עלה על זה".

מה המסע הזה עשה לחברות שלכן?
"זה חיבר יותר. פתאום שיחות עומק על החיים, על הפחדים. ירדנו לעומק, ועלינו עוד כמה שלבים בחיבור בינינו".