בבוקר ה-26 ביולי, 1998 נמצאה תינוקת בת יומה ליד מכולת בנתניה, ממש דקות או שעות ספורות לאחר שנולדה, כשהיא עטופה בשקיות זבל שחורות וחבל הטבור והשלייה עדיין מחוברים אליה. התינוקת מובהלת במהירות לבית חולים לניאדו, כשנסיבות המקרה אינן ידועות ולא ברור מי הם הוריה או למה ננטשה. היא מאומצת בידי שני הורים שמגדלים אותה בבית חם, אבל גם 22 שנה אחרי, הסיפור עדיין לא נותן לה מנוחה. כעת, היא נחשפת בשם תאיר טוויטו, ומבקשת את עזרת הציבור בחיפוש אחר הוריה הביולוגיים.

"אני פונה אליכם בבית כי אתם התקווה האחרונה שלי", אמרה טוויטו בראיון לחיים אתגר בפרויקט מיוחד של "חשיפה", "כל מי ששמע את הסיפור, הכיר, פגש, אולי אפילו כמה שנים אחרי, אולי ראיתם אנשים שדומים לי, ואולי פגשתם בכלל את אמא שלי, את אחים שלי והם לא יודעים שיש להם אחות איפשהו בעולם. אני רוצה לדעת מי זו אמא שלי. אני בטוחה שזה סיפור שנחבא אל הכלים ואני לא יודעת מאיזו סיבה, אבל אני כן חושבת שהסיבה לא מוצדקת בשביל לא לספר לי אותה". בנקודה זו, פנתה להוריה: "אמא, אבא, אם אתם רואים את זה, אני באמת לא כועסת, לא שופטת אף אחד, תנו לי לסגור את הסיפור, תנו לי להמשיך את החיים שלי ולא להסתכל אחורה".

את הסיפור הביא אתגר ל"חדשות הבוקר", שם דיבר על הפנייה של טוויטו למערכת והמאמצים בחיפוש אחר הוריה הביולוגיים. "יש לה חיים מקסימים, היא מוצאת את דרכה לבגרות ועוברת את גיל 18 ומתחילות לצוץ שאלות. מי הם ההורים שלי? מה הן הנסיבות יוצאות הדופן שבהן נולדתי? יש כמה ספקולציות. אחת שמדובר בעובדים זרים, שתיים יכול להיות שזאת תיירת, שלוש יכול להיות משפחה פשע שההיריון בה היה לא רצוי. אלה ספקולציות שהקשר בינן לבין האמת הוא מקרי בלבד".

קשה להתחקות אחר הנסיבות לאור המידע החלקי הקיים בתיק האימוץ של טוויטו. "יש תיק אימוץ אבל זה לא תיק, זה חצי דף – שם האמא לא נודע, מוצא לא נודע", סיפרה טוויטו לאתגר שהבהיר לה שההשלכות יכולות להיות בלתי צפויות: "זה מסע מורכב מאוד שיכול להוביל גם לתוצאות משמחות, אבל גם אולי לתשובות פחות נעימות". בתגובה, טוויטו ענתה שהיא מוכנה לכל תרחיש.

כל היודע פרטים על התינוקת שננטשה: 0539212015 או findtair@gmail.com