משפחת רפאלי היא אחת המשפחות המפורסמות והמדוברות במדינה. בני המשפחה - ציפי, רפי, בר, דור, און וניל ידועים בקנאותם לפרטיות, אלא שאחרי חודשים ארוכים ומסוייטים בהם עברו מסע הטרדות מצד משפחה אחרת שיצאה למלחמה נגדם וניסתה למרר את חייהם, בחרו הרפאליז באופן נדיר לחשוף את סיפורם אל מול המצלמות.

רפי וציפי ורפאלי מחזיקים בבעלותם דירה במתחם בלו היוקרתי בצפון תל אביב. עם חילופי הדיירים, בנם דור לקח על עצמו את המשימה למצוא שוכר חדש. בהמלצת חברת הניהול הוא פגש לראשונה את אבידן גוב, בן 36, גרוש ואב לילד. אבידן הגיע לפגישה בליווי אביו, מאיר והשניים השאירו רושם ראשוני מצויין.

"הם נראו אנשים נורמטיביים והיו מאוד חברותיים", העיד דור, "האבא אמר שהוא מתעסק ביהלומים וסיפר כמה הוא מצליח. הוא טען שיש לו דירה במתחם YOO ושהוא מאוד עשיר. עשה לנו רושם טוב שהאבא בא לעזור לבנו לשכור דירה, הוא רכש כך את האמון שלנו". בתוך זמן קצר נחתם חוזה בין ציפי רפאלי שעל שמה רשומה הדירה לבין אבידן, כשסכום השכירות עמד על 6,800 שקלים בחודש.

אבידן מסר לדור צ'קים על שם אביו וביקש שבכל חודש, במקום להפקיד אותם, ימסור לו את שכר הדירה במזומן בתמורה לצ'ק. "אמרתי יאללה, נזרום עם זה, יש חוזה", סיפר דור, "עשיתי טעות שלא ביררתי עליו יותר מדי. חשבתי שאני עוזר לבן אדם, לא ידעתי שאני נופל פה". 

הסיפור של משפחת רפאלי  (צילום: מתוך "חשיפה", באדיבות ספורט 1)
מתוך "חשיפה" | צילום: מתוך "חשיפה", באדיבות ספורט 1

הנפילה הייתה מהירה וכואבת. אחרי שני תשלומים שהתקבלו כסדרם, אבידן עיכב את תשלום שכר הדירה בתירוצים שונים ומשונים. חודשים ארוכים נמנע מלשלם ודור שיתף את הוריו בסיטואציה הלא נעימה. "הבנו שנפלנו אצל נוכל. דור הרגיש מאוד לא נעים, אפילו התבייש", הודה רפי. כדי לכסות על החוב שנוצר, בני משפחת רפאלי החליטו להפקיד את הצ'קים שאבידן נתן, כולל את צ'ק הביטחון. הם לא דמיינו שהפעולה הזאת תצית מלחמה.

הצ'קים חזרו והאיום הראשון לא איחר להגיע. "שברת את הכלים כשהפקדת את הצ'ק, עשית לאבא שלי בלגן בחשבון", כעס אבידן על דור ואיים: "אין בעיה, אני יכול ככה או ככה, אלך באיזו דרך שאתה רוצה". רפי החליט לנסוע לדירה ולדרוש ישירות את התשלום, אלא שאבידן ניצל זאת כדי ליצור מצג שווא על תקיפה אלימה שמעולם לא התרחשה.

הסיפור של משפחת רפאלי  (צילום: מתוך "חשיפה", באדיבות ספורט 1)
מתוך "חשיפה" | צילום: מתוך "חשיפה", באדיבות ספורט 1

רפי הסתבך בעבר עם החוק והורשע באיומים ובגרימת נזק, אבידן ידע זאת וניסה לנצל את ההסתבכות הזאת כדי להעליל עליו. "נכנסת לי לתוך הבית, גנבת לי מפתח. אתה מפחיד אותי, כולי רועד, תראה איזה גודל אתה", אמר לו רפי והטיח בו עלבונות. "הוא ניסה לגרום לי לעשות משהו שאסור לעשות, לאיים עליו, להרביץ לו", שיחזר רפי שתיעד את המפגש ביניהם במצלמה נסתרת.

אבידן הגדיל לעשות, צילצל למשטרה וטען שרפי פרץ לדירה ותקף אותו. המשטרה הגיעה למקום ואיתה ניידת מגן דוד אדום. "הוא הזמין אמבולנס בטענה שהרביצו לו ושהוא לא מרגיש טוב", סיפר רפי. אבידן המשיך להעליל על רפי גם באוזני השוטרים: "הוא תקף אותי, שבר את כל הבית, הבן אדם מפחיד". תיעוד התקרית מוכיח כאמור שלא היה כל מגע בין רפי לאבידן וכי רפי לא דרך בדירה.

הסיפור של משפחת רפאלי  (צילום: מתוך "חשיפה", באדיבות ספורט 1)
מתוך "חשיפה" | צילום: מתוך "חשיפה", באדיבות ספורט 1

רפי ודור גילו כי אבידן ומאיר השתמשו באותה השיטה כדי להונות בעלי דירה רבים לאורך שנים. בדיקה בגוגל העלתה שהשניים, שהציגו את עצמם כאנשים אמידים, עברו הליך של פשיטת רגל ועומדות נגדן תביעות רבות בענייני שכירות. משפחת רפאלי איתרה עוד ועוד בעלי דירות שנפגעו מהשניים, כשלכולם מכנה משותף אחד: מדובר בדירות במתחמי יוקרה כמו פארק צמרת, מגדל ברונזה, W פריים ועוד.

מאיר ואבידן הציעו להתפנות מהדירה של משפחת רפאלי בתמורה לוויתור על החוב. רפי סירב בתוקף והעימות בין המשפחות הפך לפומבי. אבידן הפיץ פלייר בתיבות הדואר בבניינים שבהם הרפאליז מחזיקים דירות. בפליירים נטען כי הדירות הללו עומדות למכירה בזול, זאת משום שמשפחת רפאלי במצוקה כלכלית.

בשיא מגפת הקורונה שלח אבידן הודעות לחברים מפורסמים של המשפחה וכתב: "משפחת רפאלי מחזיקה בבטן המשפחה 18 מיליון שקלים, שזה שווה ל-2,250 מכונות הנשמה שיכולות להציל חיים. תחזירו לנו את הכסף, פושעים! בקרוב תתארגן הפגנה מסודרת, עם ישראל צריך את הכסף הזה בשעה קשה זו".

אחרי חילופי המהלומות, הצדדים הגיעו להסכם. אבידן פינה את הדירה בתמורה להנחה של כמה אלפי שקלים מהחוב. לאחר הפינוי התגלה פרט מעניין ששפך אור על אחד מעיסוקיו לכאורה של אבידן: הרפאליז מצאו בדירה ניירות עם שמות, מספרים ותאריכים, כתובים בכתב ידו של אבידן. באחד הניירות צויין שם של כוכב טלוויזיה ידוע. בשיחה עימו הודה כי אחרי שנקלע לחובות כבדים כתוצאה מהתמכרות להימורים, פנה אליו אבידן ותיווך בינו לבין אנשים שהלוו לו סכומי כסף גדולים.

הסיפור של משפחת רפאלי  (צילום: מתוך "חשיפה", באדיבות ספורט 1)
מתוך "חשיפה" | צילום: מתוך "חשיפה", באדיבות ספורט 1

אבידן, שלא הסכים לעזוב את מתחם בלו, מצא דירה חדשה להשכרה בבניין ליד. רפי מיהר להזהיר את בעל הדירה ואבידן פונה ממנה. "מאותו הרגע התחילה מלחמה, עליהום. הודעות, איומים וטלפונים יום ולילה", תיאר רפי. בין היתר כתב מאיר לדור: "עשיתם סיבוב על צה"ל, חיתנתם את אחותך עם זקן רק שלא תלך לצבא. אני מבטיח לך שהסיפור הזה יגיע ללאונרדו דיקפריו. ארנון מילצ'ן חבר שלי ואדאג לספר לו איזה משפחה אתם". הוא אף השתמש בשמה של מי שהייתה עד לאחרונה בת הזוג של דור, הדוגמנית עדן פינס: "אני מבטיח לך שהחברה שלך תדע איזה סמרטוט אתה ואבא שלך".

הקרב בין המשפחות נגרר לעולם הפלילי כשאבידן החל לטעון כי משפחת רפאלי שלחה עבריינים ורוצחים לאיים עליו. "אני רוצה להבין איך את תומכת בבעלך ששלח לי עבריינים וארגוני פשיעה", כתב אבידן לציפי רפאלי. רפי הכחיש כי איים על אבידן בעצמו או שלח עבריינים לאיים עליו והסכים להיבדק בפוליגרף. בבדיקה, רפי נשאל האם ביקש מהעולם התחתון לאיים על אבידן ומאיר, האם איים להצמיד מטען חבלה לרכבם והאם נכנס לדירה של אבידן ביום שבו התעמתו. רפי השיב בשלילה לכל השאלות ונמצא דובר אמת.

יום העימות הגיע. רפי קבע עם מאיר ואבידן במתחם שבו מתגורר האב והגיע מלווה בחיים אתגר ובמצלמה הנסתרת. מאיר לא הגיע, אבל אבידן כן. מיד כששאל אותו חיים למה הוא ואביו עוקצים באופן סדרתי בעלי דירות, אבידן התחיל לצעוק ולהשתולל. הוא אף ירד לפסים אישיים ותקף את בר רפאלי: "רפי חיתן את הבת שלו עם בן 60, היא מכרה את ה"מנוע" שלה כדי שלא להתגייס לצה"ל. הביאו לי את חיים אתגר החמור הזה, אני אעקוץ את אמא שלך", תקף אבידן והתקרב לחיים בצעדים מאיימים. "אני נקי כטוהר", טען, "אבא שלי עורך דין והוא ייתן תגובה מסודרת. הוא עורך דין בלי תעודה, זה יותר טוב מעורך דין". ככל שהשיחה התקדמה, הסיפורים הפכו למפותלים יותר ויותר.

הסיפור של משפחת רפאלי  (צילום: מתוך "חשיפה", באדיבות ספורט 1)
מתוך "חשיפה" | צילום: מתוך "חשיפה", באדיבות ספורט 1

ימים ספורים לאחר מכן, אבידן נתפס במצלמות האבטחה של מתחם בלו באישון לילה כשהוא עובר מבניין לבניין ומכניס לתיבות הדואר מכתבים עם הכפשות נגד משפחת רפאלי. אבידן הכחיש כי הפיץ את המכתבים, אלא שכעבור כמה שעות תועד שוב מחלק לעוברים והשבים מכתב דומה, הפעם בשכונת מגוריה של בר רפאלי. לטענת בר, אבידן נצפה מסתובב בסמיכות מאוד לביתה.

רפי ובר פנו לבית המשפט כדי שיספק להם הגנה וירחיק את המטריד. מחוץ לאולם הדיונים אבידן התפרץ שוב והמאבטחים נאלצו להרחיק אותו מהמקום. במהלך הדיון, טען כי הוא זה שנרדף ומוטרד על ידי משפחת רפאלי וחזר על הטענה שרפאלי שלח אליו עבריינים כדי לאיים עליו. בית המשפט לא קיבל את טענותיו של אבידן והוציא כנגדו צו הרחקה למשך חצי שנה מבר ורפי רפאלי.

תגובת מאיר ואבידן גוב: 

"קשה שלא לתהות במה זכה ויכוח על עשרת אלפים שקלים לתוכנית טלוויזיה, וזאת ביחס למשפחת רפאלי אשר שתיים מבנותיה הודו בהעלמות מס במיליונים, ולהצגתה כקורבן. השימוש שעשתה משפחת רפאלי בבתם בר במקרה זה, הינו שימוש ציני, מזלזל, משמע הייתה 'כלי לייצור רייטינג צהוב' ותו לא. בשום שלב לא פנו מרשיי לגברת בר רפאלי ואין ביניהם דין ודברים מכל סוג. הגברת רפאלי מעולם לא הייתה צד לסכסוך האזרחי הקיים בין אבידן גוב לרפי רפאלי. 

אף לדיון בצו ההרחקה אליו היא צורפה, לא טרחה הגברת רפאלי להגיע. מצערת העובדה שהלכתם שולל אחרי תעלול תקשורתי כה זול ועל כן, ברור מדוע אינכם מעוניינים לבחון בתחקירכם, בין היתר, את השאלות הבאות: 

1. האם מר רפאלי שלח עבריינים כדי לאיים על אבידן גוב, על מנת שיתפנה מדירתו? 
2. האם מר רפאלי הפיץ למעסיקיו של אבידן גוב את הפרוטוקולים שנכתבו תחת צו איסור פרסום? 
3. האם מר רפאלי הפיץ כנגד מאיר ואבידן גוב עלונים משמיצים באזור בו הם עובדים ובסמוך למקום מגוריהם? 

האם העובדה שאין למאיר ואבידן גוב חומרים תקשורתיים נחשקים כדי להציע לכם, היא הסיבה לתחקיר? זאת למרות שבידיהם ראיות רבות, תלונות שהגיש מאיר גוב וכן סרטונים המלמדים כי הם הקורבנות האמיתיים בסיפור, כאשר הם לא ביצעו כל עבירה כלפי משפחת רפאלי. אבידן ומאיר גוב מוכנים ללכת למכונות אמת בכדי להציג תקשורת שוויונית, וכן להתראיין בכל תוכנית טלוויזיה אובייקטיבית, בה יוכלו לשפוך אור על הפרשה העגומה. 

באשר למאיר גוב, הוא אינו שייך לסכסוך והניסיון להשחיר את פניו בשל איחור בתשלום דמי השכירות בתקופת הקורונה, הינו ציון דרך ביום שבו הפכו כלי התקשורת לנשק מחודד ביד עשירים חזקים ומקושרים, כנגד אזרחים המתמודדים עם קשיי היום יום. האינטרס לפגוע במרשי, בשל חוצפתו שלא להתרפס בפני מר רפאלי לא אמור לגרום לכם לפגוע באביו, אדם פרטי ורחוק מעולמות התקשורת והפרסום".