בגיל 48 מיקה קרני חובקת שני תינוקות שנולדו בהפרש של חמישה חודשים זה מזו. הראשון, מיכאל, נולד באוקראינה מאם פונדקאית, והשנייה, רומייה, נולדה בישראל חמישה חודשים אחרי. ההריון שלה היה הפתעה מוחלטת, שהגיעה אחרי שבע שנים בהן ניסתה להיכנס להריון מבן זוגה, מאור, ללא הצלחה. 

"היו לי שני הריונות שנגמרו בהפלות. עברנו את כל המסלול", סיפרה לחיים אתגר, שליווה אותה. "מנטלית זה היה מאוד קשה. אחרי ההפלה השנייה הרגשתי שאין לי כוחות. הציפייה והאכזבה היו אלה ששברו אותי, פחות הטיפולים. הלב נופל על הרצפה ונשבר והמספרים מראים שאני בפתחו של גיל הבלות. הגוף עשה את שלו". 

אבל השניים לא ויתרו והחלו לשקול אופציות אחרות, כמו אימוץ ומשפחות אומנה, אבל מכיוון שמדובר בתהליך ארוך, החליטו לנסות להביא ילד דרך אם פונדקאית מאוקראינה ולצאת למסע ארוך, מורט עצבים ויקר. "שילמתי באזור 250 אלף שקלים", גילתה, "זה לא כסף שיש לנו, אז לך תגייס את הכסף הזה. זה לקח זמן ואני הייתי חסרת סבלנות". 

השעות הדרמטיות של מיקה קרני בחדר הלידה (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
מתוך "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

לא כולם בבית הרגישו בנוח עם ההחלטה, ובתה בת ה-16, עמליה, הפגינה את התנגדותה. "זה נראה לה מזעזע. היא אמרה שהיא חושבת שזה ניצול נשים", סיפרה מיקה, "אני חושבת שאם סוף סוף אני מרגישה שמצאתי מערכת יחסים מספיק חזקה כדי לבנות בית שיחזיק וזה מה שעומד בדרכנו, אז יש פתרון. הסכום שהפונדקאית מקבלת מאפשר לה לקנות בית, זה עוזר לה, אז אנחנו לא רואים בזה ניצול". 

בספטמבר 2019, כשהאם הפונדקאית כבר בחודש הרביעי להריון, מיקה ומאור מקבלים בשורה יוצאת דופן. כנגד כל הסיכויים ובניגוד לכל חוות הדעת הרפואיות, מיקה נכנסת להריון טבעי בגיל 47. "היא כעסה עלי כשזה קרה", סיפר מאור, "לא קיבלה את זה בהתחלה". 

בשל גילה, הרופא המטפל הפנה אותה למחלקת הפלות והמליץ לה על סיום ההריון. "הוא אמר שבגילי הריון ספונטני לא עובד, שהוא רואה לאן נשים בגילי מגיעות", נזכרה מיקה, "מרעלת הריון וכל מיני בעיות של האמא או העובר". למרות האזהרות, מיקה מחליטה להמשיך את ההריון. "זה נס גלוי. אני לא מאמינה שהגוף שלי לא יעמוד בזה. מאור אומר שזה קרה כי שחררתי את האחריות הכבדה מעל כתפיי להביא לו ילד. זה שחרר אותי". 

כשמועד הלידה של האם הפונדקאית הגיע, טסו מיקה ומאור לקייב כדי לקבל את פניו של בנם המשותף הראשון. את האם הפונדקאית היא לא פגשה אז, מכיוון שלא הרגישה בנוח להסביר את העובדה שהיא בעצמה בהריון מתקדם. אחרי שישה שבועות ארוכים ומתישים בארץ זרה, בהם המתינו לסיומם של כל ההליכים הבירוקרטיים הישראליים והאוקראיניים, השניים שבו ארצה כדי להתכונן ללידה השנייה. 

מיקה קרני התחתנה אוקטובר 29 (צילום: אינסטגרם)
צילום: אינסטגרם

מחשש להידבקות בנגיף הקורונה, מיקה גזרה על עצמה בידוד מאז שובה ארצה. כשעבר מועד הלידה המשוער, מיקה התאשפזה בבית החולים אחרי שלחץ הדם שלה עלה והיה קיים חשש לרעלת הריון. בגלל ההריון הנדיר, בית החולים החליט לא לקחת סיכונים מיותרים והכניס את מיקה ללידה באותו הרגע, אז ילדה את בתה השישית, רומייה. 

אלו נישואייה הרביעיים של מיקה קרני ובסך הכל יש לה שישה ילדים משלושה אבות שונים. היא נישאה לבן זוגה הראשון כשהייתה בת 16, אז גם הפכה אמא ליותם, שהיום הוא בן 31 והיה גם הסנדק של אחיו הצעיר, מיכאל. עם בן זוגה השלישי, מיקי שביב, הביאה לעולם את יסמין, עמליה ותכלת, אך השניים התגרשו לאחר 15 שנות נישואים.