בחודש פברואר האחרון הגישה משטרת ישראל לבית המשפט השלום בתל אביב כתב אישום כנגד הרב שאול אלקריב, לאחר שזה שלח בנובמבר האחרון הודעות מאיימות לאיש התקשורת והעיתונאי חיים אתגר. הרקע לאיומים - תחקיר שערך אתגר במסגרת התכנית "חשיפה" שתשודר מחר (שלישי אחרי החדשות בקשת 12).

מאז שהתגלה דבר התחקיר, פרסם הרב מספר סרטוני לייב בפייסבוק בהם הוא משמיע איומים מפורשים על אתגר ואנשי מערכת "חשיפה". אתמול (ראשון, 24.5) פרסם אלקריב סרטון נוסף ובו הודיע שהוא עורך לאתגר "פולסא דנורא" ומאיים גם על משפחתו.

"חיים אתגר הולך לקבל איזה כסף, מי יודע כמה כסף. הוא הולך לפתוח חשבון לאשתו ולקנות לה אוטו, ואני בטוח שמהכסף הזה הוא לא ייהנה, בית דין לא יעזור", אמר הרב באחד מהסרטונים שפרסם. "כל הכסף שייקח, זה ילך רק למחלות ולאסונות, וכל מי ששותף לזה מקולל ב'פולסא דנורא' וירגיש מעכשיו את החיים האמיתיים".

עוד הוסיף הרב: "אני מצד אחד יכול לספוג את זה, אבל מצד שני אני גם מאוד אכזר. זה משהו שהוא בתוכי. אם לא היו לי ילדים ומשפחה זה היה נגמר אחרת לגמרי, קבל עם ועדה. הייתי הולך לכלא בכיף. מה שמחזיק אותי זה הילדים והמשפחה".

עו"ד אייל בסרגליק אשר מייצג את הרב אלקריב הבהיר: "אין צו הרחקה כנגד כבוד הרב אלקריב ואין צורך בשכזה שכן הוא מעולם לא יעודד פגיעה באדם כזה או אחר גם כאשר אותו אדם עושה לו עוול נוראי כפי שקרה במקרה הזה. את תגובתנו המפורטת ניתן לראות בתוכנית אשר תועלה כאשר הדברים המיוחסים בה הם חלקי ראיות מנותקות מהמציאות העובדתית בשטח כאשר הרב הוא איש חסד אמיתי אשר עושה לטובת הזולת כל שעות היממה, אבא ל8 ילדים, ואנו נוכיח בצורה משפטית כי ה"תחקיר" אשר אינו תחקיר כלל לא יוכל לעמוד הלכה למעשה מבחינה עובדתית. יש להפריד בין כעס לבין איום, ואיום בדבריו של הרב אין וכל הנסיונות להסיט את השיח לכיוון זה ברורים מעליהם".