בין ההופעה הדרמטית המסקרנת של שני כהן לבין התפקיד של מילי אביטל בדרמה הישראלית, ב"נופלות על הרגליים" הצופים בארץ הכירו גם את אמיר טסלר (12), השחקן הצעיר שמגלם את דמותו של רועיקי שאביו נעלם. בראיון ל-mako לקראת פרק סיום העונה של הסדרה (ראשון אחרי "מועדון לילה"), הוא מספר על העבודה עם כהן ואביטל, הסצנות שהצליחו להפחיד גם אותו ועל התגובות מאז החשיפה על מסך הטלוויזיה. 

"בהתחלה הרגיש לי נורא מלחיץ לשחק לצד שתי שחקניות ענקיות כאלו. הגבתי כמו הדמות של אייל ברקוביץ' מ'ארץ נהדרת' ושאלתי: 'מה אני אעשה?', אבל לאט-לאט הבנתי באיזו חוויה זכיתי", מספר טסלר. "הן מגניבות ומצחיקות ויש המון מה ללמוד מהן. אני יכול לגלות שבאחד מימי הצילום מילי ואני עבדנו בכל רגע פנוי על שיר נושא לסדרה. שיר ראפ שלא היה מבייש את טופאק שאקור ז"ל אם יורשה לי, אבל אני לא אחשוף את המילים בלי אישור ממילי. העבודה עם רותי רודנר היוצרת ואיילת מנחמי הבמאית הייתה מרתקת. נהניתי מכל רגע בצילומים עם הצוות ואני נהנה גם מהצפייה בסדרה".

שני כהן ביאכטה (צילום: נופלות על הרגליים)
למד ממנה המון. שני כהן | צילום: נופלות על הרגליים

"ההורים שלי מספרים שתמיד אהבתי להיות על הבמה או לשיר מול המצלמה", מספר השחקן הצעיר על הרגעים בהם גילה את חיידק הבמה. "ללמוד משחק התחלתי בגן חובה, בחוג הדרמה של יובל שטרן ברמות השבים. עד היום אני גם מופיע בבימת ילדים ונוער בגדרה ונהנה מזה מאוד. איפה שיש לי קהל - בכיתה או עם חברים, אני חייב לחפש סצנה קומית. אני זה שאם המזגן יטפטף, לא ממש ינסה למצוא פתרון אלא יחפש מה מצחיק פה. אני יודע שזה לא תמיד טוב אבל כזה אני".

איזה הכנות עשית לקראת התפקיד של רועיקי?

"איילת הבמאית תזכיר לי תמיד איך ביקשתי לקרוא פרק מהסדרה לפני שהחלטתי להגיע לאודישן. אחרי שקיבלתי את התפקיד קראתי את כל העונה ועקבתי אחרי מעשיו של רועיקי. בצילומים, בין ה'אקשן' ל'קאט', נכנסתי לחליפת הילד המופנם והביישן, שחווה טרגדיה עצומה ואין לו כתף לבכות עליה, מלבד כתפו של הכלב שלו שרקי. רועיקי הוא ילד שיודע להעסיק את עצמו לבד, אין לו הרבה חברים וגם לא הרבה אנשים שמסוגלים לשבת לידו ולהקשיב לבעיותיו כמו שצריך, אבל זה לא ממש מפריע לו".

"פחדתי, גם כשידעתי שלא באמת חוטפים אותי"

הסצנות שסגרו את הפרק הלפני אחרון היו דרמטיות מאוד - האחת בה רועיקי נחטף והשנייה בה אמנון, סבו ואבא של דנה נורה במהלך סצנת החילוץ של נכדו. "הכי קשה הייתה סצנת החטיפה, פשוט בגלל שליאור רז צבט אותי בלחי מה-זה חזק. ליאור, אם אתה קורא את זה, בעונה הבאה תרחם", הוא אומר בחצי צחוק. "וברצינות, סצנת החטיפה באמת קשה. אם חס וחלילה הייתי מחליף את רועיקי באירוע כזה, הייתי מתפחלץ תוך שלוש דקות. הוא ילד בוגר ומאופק אבל קורה מול עיניו משהו שאי אפשר להתעלם ממנו. כל הזמן שאלתי את עצמי אם אני מקצין את זה מדי, אם אני עושה את זה נכון. ההתרחשות הייתה מפחידה למרות שידעתי שאני לא באמת קשור לכיסא ושאף אחד לא באמת חוטף אותי".

ליאור רז וגלקסי נוט 5 (צילום: אהוד קינן, NEXTER)
ליאור שומע, רועיקי מבקש שתהיה עדין יותר בפעם הבאה | צילום: אהוד קינן, NEXTER

 

התפקיד של רועיקי, אינו התפקיד המרכזי הראשון של טסלר. ב-2015 הוא כיכב לצידה של נטלי פורטמן בסרטה "סיפור על אהבה וחושך", בעיבוד הקולנועי לספרו של עמוס עוז. "זאת הייתה חוויה בלתי נשכחת. בכל זאת, לא כל ילד בכיתה ג' זוכה לעבוד בהפקה ברמה הוליוודית, להתחבר עם זוכת אוסקר ושחקנית בינלאומית ולטוס לשבוע בפסטיבל קאן", שיחזר את טסלר.

"לפני הצילומים היו לי חרדות וחששות, כמו שתמיד קורה לי כשאני עומד לפני משהו גדול ומשמעותי. החששות היו אם באמת אצליח להוכיח להם שהם לא יצטערו על שבחרו אותי. אבל ברגע שהתחיל הפרויקט החרדות נעלמו לגמרי. האווירה על הסט הייתה מדהימה וכיפית. נטלי מקסימה ומצחיקה, היא דיברה אליי בגובה העיניים והייתה כימיה נהדרת איתה, עם גלעד כהנא וכל העוסקים במלאכה. זה מה שעשה את העבודה פחות מלחיצה. זה והקייטרינג".

מתוך: סיפור של אהבה וחושך (תמונת AVI: יוטיוב )
עם נטלי פורטמן. "היא דיברה אליי בגובה העיניים" | תמונת AVI: יוטיוב

 

ואחרי זה, מה החלום הכי גדול שלך כשחקן?

"אני מקווה להמשיך להתקדם ואולי גם להפוך את התחום הזה למקצוע בעתיד. ברור שלא אסרב להצעות מעבר לים אבל כרגע אני מאושר מכל הזדמנות לשחק, נהנה מאוד ומגשים את החלום שלי. לשמחתי הייתה לי ההזדמנות לעבוד עם האנשים המוכשרים האלה ואני רוצה להמשיך ככה".

"נופלות על הרגליים": פרק סיום העונה, בראשון (2.7) מיד אחרי "מועדון לילה"