תעריף כפול: בחודשים האחרונים "מונית הכסף" חזרה במהדורה מיוחדת ואקטואלית במיוחד - והערב היא יוצאת לנסיעה נוספת (מיד אחרי "אולפן שישי", ערוץ 12). רגע לפני שהחברים מהלהקה הצבאית ואורלי זילברשץ ובנה אלישע בנאי יעלו למונית, עידו רונזבלום שוחח עם גלית גוטמן ויואב לימור והתייחס למורכבות לצד הצורך לחזור מעט לשגרה. "הימים האלו מורכבים וקשים, אנחנו מקווים שיעברו כמה שיותר מהר ואי אפשר בלי שכל החטופים יחזרו הביתה", אמר. "במקביל, אנשים רוצים לחזור קצת לשגרה. זו המורכבות של המקום הזה שנקרא ישראל, מין איזון עדין בין להמשיך בחיים או לעצור אותם, זה מסובך".

אתה אדם חיובי, איך מאזנים?
"זה מאוד מורכב. כולנו בתוך המורכבות, זה לא פוסח על אף אחד. אני חושב שהמונית זה המקום של הטלוויזיה גם לדבר על הנושא אבל גם טיפה לסטות ממנו, להשאיר משהו שהוא יותר בידורי. השינוי שעשינו במונית זה להיות אקטואליים, משתתפים אנשים שקשורים למצב, וזה מאפשר טיפה לברוח אבל גם לא מדי".

יש רגע שריגשו אותך במיוחד מכל הסיפורים ששמעת במונית?
"פגשתי אנשים שהמילה 'גיבורים' מאוד קטנה וזה לא משנה אם מדובר במתנדבים לחיילים או חבר'ה מלהקת צבאית שמשמחים בבסיסים ועד צמד החברים הקרובים שכל אחד מהם איבד רגל במלחמה הזו עם סיפורים שכל אחד מהם זה סיפור גבורה שאי אפשר לדמיין אותו. לראות את האופטימיות ואת הכוח הנפשי שלהם, פשוט לשאוב מהם את כל החיוביות הזו. להבין איזה דור נהדר יש פה, איזה עם מדהים יש לנו. התחושה שהמצב קשה, אתה מסתכל אחורה ומבין שיש אנשים מכל הזרמים ומכל הסוגים שנותנים כתף".

חמישה חודשים למלחמה, איך זה משפיע עליכם בבית?
"בלי לחשוף יותר מדי כדי שלא אסתבך בבית, אבל אני חושב שכמו בהרבה בתים יש את העורף והחזית על כל סוגיהן. זה אף פעם לא פשוט אבל עושים מה שצריך. יש לנו ילדים לשמור עליהם, לא רק שלי, כל ילדי ישראל שצריך לשמור עליהם טוב-טוב, זאת בעיקר העבודה".

מה נראה הערב?
"תוכנית מעולה, להקה צבאית עלו וזה מופלא. יש בדבר הזה משהו שאנחנו חושבים שזה הכי נאיבי בעולם ודברים של פעם אבל זה כל כך רלוונטי. הם עושים כל כך טוב וההשפעה שלהם על המורל של החיילים מאוד גבוהה. מהצד השני יש את אלישע ואורלי בנאי שמי שלא יודע הם צמד חמד, אמא ובן הכי מתוקים ומצחיקים. לא יודע מה הם חשבו לעצמם כשעלו למונית. פרק מיוחד ומצחיק".