סנט פטרסבורג היא העיר העיר השנייה בגודלה ברוסיה, וחוץ משלל הפארקים האגמים והתעלות, ניתן למצוא בה מגוון עצום של מטבחים וטעמים. המטבח הרוסי המסורתי הוא עשיר ומגוון, מכיוון שרוסיה משתרעת על שטח רחב ובו תרבויות רבות. אז מה ניתן למצוא בתוך כל המגוון הזה? הרבה מרקים, בשרים, דגים וירקות. כיום, המטבח הרוסי המודרני משלב באופן יצירתי מנות מעודנות עם מנות רוסיות מסורתיות.

מה אכלנו בסנט פטרסבורג?

אוכל מלכותי במסעדת ה"צאר"

מסעדה יוקרתית אשר מדמה חווית "צאר רוסי" אמיתית. החל במנות המסורתיות והיוקרתיות ששייכות למטבח הרוסי המלכותי וכלה בעיצוב ובפרטים הקטנים בכל מקום. על איכות המסעדה מנצח השף רומן ואסילייב, שף מוערך מזה 20 שנה בסנט פטרסבורג. מנת הדגל של המקום היא הביף סטרנגוף, מנה פשוטה יחסית אבל עשויה מעולה שמכילה בצל, פטריות, בשר ושמנת. "זה מחזיר אותי למקומות יפים", טענה אנה ארונוב רגע אחרי שאכלה במקום.

כתובת: Sadovaya St, 12, Sankt-Peterburg 

מתוקים מפתיעים במסעדת ה"קוקוקו"

בראוני שהוא עציץ שבור וקרם בורלה שנראה כמו תמונה, הם רק חלק מהקינוחים שמשחקים לך בראש במסעדת ה"קוקוקו", מסעדה יצירתי אשר מגדירה מחדש את המטבח הרוסי. אבל מעבר לניראות היפה מסתתרות מנות טעימות במיוחד. במקום ניתן גם לקנות את חומרי הגלם הביתה. 

כתובת: Voznesensky prospect, 6 St-Petersburg

וזה העציץ השבור! זיכרון ילדות מריר של השף שהפך למנה מתוקה ;) החימר הוא שוקולד חלב עם פלפל שחור, האדמה היא גלידת חלבה והרגבים הם קראנץ שוקולד. מרהיב ויזואלית וגם טעים

A post shared by נדב בורנשטיין | הכי טעים בעולם (@nadavbornstein) on


מעורב ירושלמי במסעדת "בקיצר"

על פניו, מעורב ירושלמי ברוסיה נשמע כמו שילוב מאוד מוזר, אבל בפועל קמה כאן מסעדה שהפכה להיות אחת מהמקומות הכי עכשוויים בסצינה הצעירה של העיר. מאז שנפתחה לפני שלוש שנים, גילו ברחבי סנט פטרסבורג מה זו מנת שווארמה אמיתית, טעימה וזולה. במקום ניתן גם למצוא חומוס, פלאפאל, שקשוקה ועוד מנות שמאוד מזוהות עם הישראלים. עכשיו אפשר להגיד את באופן רישמי: המטבח הישראלי השתלט על החיך הרוסי ובגדול. 

כתובת: Rubinshteyna, 40, Sankt-Peterburg

לטוס לסנט פטרסבורג ולאכול... מעורב ירושלמי! ״בקיצר״, מסעדה כמו ירושלמית שהפכה לדבר הכי טרנדי בעיר. צעירים מחכים אפילו חצי שעה לשולחן כדי לאכול חומוס ופלאפל ושקשוקה. ולמרות שהשף הרוסי כאן מימין לא היה כל כך מרוצה שנדחפתי לו למטבח - הוא הכין מנה שיגעון שלא נופלת מהרבה ממסעדות הישראליות. הפתעה

A post shared by נדב בורנשטיין | הכי טעים בעולם (@nadavbornstein) on


אווז במגפיים במסעדת "פאלקין" הוותיקה

המסעדה הוותיקה הזו הוקמה עוד בשנת 1785. בין המבקרים שסעדו בה במהלך השנים ניתן למצוא את דוסטויובסקי, צ'ייקובסקי ולנין. המסעדה שמוכרת בכל רחבי רוסיה מתמחה באוכל איכותי ומיוחד, כאשר מעל כולם בולטת מנת ה"אווז במגפיים". מדובר בפאי אווז שמבחוץ נראה קצת כמו עוגה, אך מבפנים מכיל בשר נימוח ומשגע. להתענג על כל ביס.

כתובת: Nevskiy Ave., 47

An old recipe that came to life after 300 years- goose in boots!! Yummy

A post shared by הכי טעים בעולם (@hashtagfood.il) on


טרטר שנצלה על שולחן הסועד במסעדת gastronomika.

מסעדה פופולרית מאד עם נוף פנורמי של גגות העיר, טרנדית ויפה. השף הצעיר שלה אנטון איסקוב (30), יליד העיר, כבר מוכר ומוערך ברוסיה ואירופה. הוא התמחה רבות במטבח האיטלקי, לרוב באיטליה, וגם כיום במסעדה ניתן לראות נגיעות איטלקיות לצד המקומיות והמסורתיות. המנה המפורסמת במסעה היא הטרטר - מנה שניצלת עם גחלים ממש על שולחן הסועד. מדובר במקום שלא דומה לשום מסעדה אחרת ברוסיה.

כתובת: Stremyannaya ul., 21/5

זה שף אנטון, הילד הרע של הקולינריה הרוסית. אפילו המדים שלו מקושקשים. ב״גסטרונומיה״ הוא הביא למטבח הרוסי מנות מאיטליה, צרפת, ספרד. אבל יש בעיה: בתגובה לסנקציות של המערב רוסיה הטילה אמברגו על ייבוא של מוצרים מסויימים מארה״ב ומאירופה - למשל גבינת פרמז׳ן. אז איך עושים טרטר בלי פרמז׳ן? מחליפים בגבינה רוסית קשה. וצורבים קלות על השולחן, מול הסועד, בגחלים לוהטות. הצגה

A post shared by נדב בורנשטיין | הכי טעים בעולם (@nadavbornstein) on


"הכי טעים בעולם" עם נדב בורנשטיין, שני ושלישי 22:30, קשת, ערוץ 2