הסדרה המצליחה "עבודה ערבית" של היוצר סייד קשוע חוזרת לעונה שנייה בשבת הקרובה. העונה, אמג'ד מגשים חלום ועובר עם משפחתו לשכונה יהודית בלב ירושלים והסיבה לכך, מקלחת.

לחץ המים בשכונות הערביות חלש יותר, כך מסתבר. אמג'ד, שבסך הכל רוצה מקלחת טובה בבוקר, יוצא להפגין בעד לחץ מים שווה ליהודים וערבים. במהרה הוא מגלה שמשם לא תגיע הישועה ומחליט לנצל את ההזדמנות ולהגשים את החלום - בית בירושלים, בלב שכונה יהודית.

בשכונה החדשה יש זרם מים חזק, העירייה מפנה את הזבל שלוש פעמים בשבוע, הרחובות סלולים ויש גנים ועצים בשפע. אמג'ד, המודע היטב למעמדו בעיני שכניו החדשים, יעשה כל שביכולתו להתחבב על הבורגנות הממוצעת - זה לא הולך להיות קל.

במהלך העונה אמג'ד יגלה שלא פשוט לעבור דירה, בעיקר שמדובר בשכונה יהודית. כלבים ינבחו עליו כי הוא ערבי, המוביל הקומבינטור שלו יעשה לו פדיחות בבניין, הוא ינסה להיות ועד הבית ממניעים לא כל כך טהורים, הוא ומשפחתו יצטרכו להתמודד עם המלחמה בדרום ודעות השכנים עליה ועוד. בנוסף, גם יתמודד עם בעיות של משפחתו - אביו שמתגעגע למאיה ומוכן לעשות הכל, בושרה ששומרת ממנו מרחק ועובדת כל היום בכפר, ומאיה שמגלה קשיים בלימודיה בבית הספר היהודי.

עבודה ערבית 2 (צילום: מירי שמעונוביץ )
השכנים החדשים של אמג'ד | צילום: מירי שמעונוביץ

בסדרה משתתפים שחקני העונה הראשונה, נורמן עיסא, קלרה חורי, סלים דאו, מריאנו אידלמן, סלואה נקרה, ומירה עוואד, ואליהם מצטרפים העונה יוסקה (אריה מוסקונה) - ראש ועד הבית ואשתו יוכבד (סנדרה שדה) שעומדים להוות מכשול לאמג'ד ומשפחתו, ומאידך נתן (דב נבון) ותמנע (רונה ליפז מיכאל - "עץ הלימון"), אנשי היי-טק שמאלנים, מושא הערצתו של אמג'ד שהופכים לחברים החדשים שלו.

עבודה ערבית. פרק הבכורה בשבת ב - 22:15

פספסתם את אחד הפרקים? היכנסו ל-makoVOD | רוצים לדעת ערבית? היכנסו לשיעורים בערבית | רוצים להיות חברים של אמג'ד? היכנסו לפייסבוק של "עבודה ערבית"