מזרח תיכון חדש? לקראת העונה החדשה של "עבודה ערבית" התקבצו שחקניה, יוצריה ועוד אנשי תעשייה במתחם סינמה סיטי להקרנת הבכורה של הסדרה והביעו תקווה שמיד אחרי הפרק הראשון, ייחתם הסכם שלום. אמן.

"עבודה ערבית" של התסריטאי סייד קשוע מספרת את סיפורו של אמג'ד, הערבי הכי אשכנזי שיש. "היה קצת קשה לעכל אותה (הסדרה)", מסבירה מירה עוואד על העונה הראשונה, "אחרי שהיא ירדה, נהיה מן תהליך מוזר ומהמם, בעצם, פתאם נבנה קהל". העונה, פגישה גורלית עם דוש "יהודי" גרם לאמג'ד להעתיק את מקום מגוריו אל לב שכונה יהודית בירושלים. במהלך העונה הנוכחית אמג'ד מגשים חלום אך עם זאת מתמודד עם קשיים חדשים בגלל שהוא ומשפחתו הם הערבים היחידים בשכונה. הוא מנסה להשתלב בשכונה החדשה בצורה מצחיקה, אבל לעיתים כואבת.

התסריט בו ערבי עובר לשכונה יהודית נותן הצצה מעניינת ופותח חלון קטן למציאות שלא כל אחד נחשף אליה. "זה גירוד קטן על פני השטח" מסביר שייקה לוי וחושב שלמרות ההומור של הסדרה ואיכותה היא לא תשנה דבר במערכת היחסים בין ערבים ויהודים. "כשזה מתקרב אליו (אל השמאלני), הוא חנטריש", מסביר דב נבון, שהצטרף העונה בתפקיד השכן השמאלני, "יוצאים כל הפחדים, הדעות הקדומות, יוצא כל החרא". לעומתם, מירה עוואד שמשחקת את אמאל, אהובתו הערבית של מאיר היהודי (מריאנו אידלמן), אופטימית וכבר רואה שינוי גדול בכך שהסדרה משודרת בפריים טיים וכך, היא מסבירה, גורמת למגזר הערבי להיות שייך.

בבואם לסכם את האירוע, יוצר הסדרה סייד קשוע והבימאי שי קפון יצאו עם מסר מאד ברור - הסדרה הזו תביא את השלום. אחרת, הם לא עשו כלום. הלוואי.

עבודה ערבית. פרק הבכורה בשבת ב - 22:15

פספסתם את אחד הפרקים? היכנסו ל-makoVOD | רוצים לדעת ערבית? היכנסו לשיעורים בערבית | רוצים להיות חברים של אמג'ד? היכנסו לפייסבוק של "עבודה ערבית"