עורך "ארץ נהדרת" מולי שגב, הכותב הראשי דוד ליפשיץ, המגיש איל קיציס ושניים מכוכבי הקאסט: שני כהן וערן זרחוביץ', כולם ייפגשו הערב (רביעי) ב"30 עם" בהגשת ארז טל ויחשפו את הסודות שמאחורי תוכנית הסאטירה המובילה והאהובה בישראל.

אחד הסודות הגלויים דווקא, זה ש"ארץ נהדרת" מצטלמת שעות ספורות לפני השידור שלה, כדי שתהיה כמה שיותר אקטואלית ועדכנית.

למשך עונה אחת "ארץ נהדרת" שודרה בשידור חי, אבל לדברי שגב, זה לא הצדיק את עצמו: "השידור החי קורה פעם-פעמיים בעונה, כשחייבים. בסוף, הרווח השולי של השידור חי לא שווה את זה, כשבכל זאת אי אפשר לעשות תיקונים קטנים. אנחנו כן מצלמים שעתיים-שלוש לפני השידור, מאוד בסמוך".

אלא שלפעמים מתרחשים אירועים פוליטיים משמעותיים בסמוך לשידור, שמאלצים את הכותבים לשכתב את התוכנית מאפס. "כשעידית סילמן פוצצה את הממשלה ההיא, זה היה בשבע בבוקר ביום הצילום", נזכר שגב, "כמובן שקמנו לחושך כי צריך לכתוב תוכנית חדשה. כל הכותבים הגיעו לאולפן, היה בלגן - אבל לפחות יכולנו לעשות משהו".

במקרה אחר מצאו עצמם הכותבים בלי אפשרות לתמרן, כששר המשפטים יריב לוין נאם את נאומו המפורסם שבו חשף את הרפורמה המשפטית - דקות ספורות לפני השידור: "יום רביעי, התוכנית כבר מוכנה, אני בחדר העריכה. התוכנית תכף מתחילה כשלוין עולה ונותן את הנאום. יש מהפכה משפטית. בשנייה התוכנית נהיית לא רלוונטית לחלוטין. תוכנית של שבוע שעבר, שידור חוזר על הפעם הראשונה".

עד כמה זה ביאס? "נורא. האמת שבגלל זה אנחנו נגד הרפורמה", צוחק שגב, "הרפורמה מצוינת, אבל הוא עשה את זה ביום רביעי, על הראש שלנו".