"אופירה וברקוביץ'" המשודרת בימי שישי בערב בערוץ 12, נחשבת זה שנים לאחת מתוכניות האקטואליה המדוברות והמשפיעות במסך. אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' פוגשים באולפן את השמות הכי חמים ומעניינים באותו רגע ושואלים אותם את מה שאחרים לא מעזים לשאול. לפעמים, זה נגמר בפיצוץ ונטישת האולפן.

במוצאי שבת (אחרי החדשות, ערוץ 12) צמד המגישים יעברו לראשונה צד בשולחן ויתראיינו לארז טל ב"30 עם". ארז ישאל אותם על צורת ההגשה הישירה והסוערת שלהם וכמה מזה נעשה למטרות שואו.

"הכל אמיתי. יעידו הצלמים והצוות שנמצא איתנו, אין לנו שואו", מבהירה אסייג, "זה אופירה וברקו, 100 אחוז. כמו שאנחנו מדברים בטלוויזיה אנחנו מדברים בבתי קפה, בבית ובטלפון. אנחנו לא עושים הצגות".

אבל ידעתם שזה עושה דיבור, נכון?
"ההבדלים בינינו לבינך, בינינו לבין 'אולפן שישי', בינינו לבין אילנה דיין, בינינו לבין מהדורות החדשות - הם עולם ומלואו. אתם הרבה יותר מעונבים, הרבה יותר שקולים, חושבים פעמיים. אנחנו לא. אנחנו רוצים לשאול, אנחנו שואלים. התגובות שאנחנו מקבלים זה: 'אופירה וברקוביץ', אתם שואלים את מה שאנחנו מתים לשאול מהבית'. זה ההבדל".

ברקוביץ' התייחס לאופי התוכנית שהשתנה עם השנים: "זו הייתה אמורה להיות תוכנית תרבות, לא תוכנית פוליטית. עקב המצב במדינה, אין ברירה. אופירה ואני לא יכולים לשתוק על זה".

יש שכותבים עליכם: "תוכנית שכונה, מה זו הרמה הזאת?". זה מעצבן אתכם?
אופירה: "לא. ממתי אנחנו מתרגשים מטוקבקים?".
ברקוביץ': "מה אני אגיד לך, המדינה פה זה שוויץ, לוקסמבורג. אנחנו כפני העם. אותו דבר".