01.02.2003. מדינה שלמה יושבת מול הטלוויזיה, ממתינה לרגע שבו האסטרונאוט הישראלי הראשון, אילן רמון, ינחת חזרה בכדור הארץ ממשימתו בחלל. מי שנבחר להגיש את המשדר החגיגי בערוץ 2 היה המגיש החדש והצעיר דאז, דני קושמרו.

באולפן ישב ליד קושמרו אבא של אילן, אליעזר וולפרמן. כשהחלו להגיע הדיווחים כי נותק הקשר עם מעבורת קולומביה, מצא עצמו קושמרו במרכזה של דרמה אנושית בלתי נתפסת, כשאבא מגלה בשידור חי כי ככל הנראה, בנו אינו בין החיים.

הערב (שישי), מיד אחרי "אולפן שישי", תצא לדרך התוכנית החדשה "30 עם" בהגשת ארז טל. הכוכבים הכי גדולים ומשפיעים בטלוויזיה של ישראל, יחשפו את הסיפורים החזקים, הסודות המפתיעים והרגעים המרגשים, מ-30 השנים שבהן קשת משדרת על מסך הטלוויזיה בישראל: תחילה בערוץ 2 וכיום בערוץ 12.

האורח הראשון הוא קושמרו, שמשחזר את מה שאירע באותו משדר דרמטי. "דני, אני רוצה להגיד את הדברים הבאים בזהירות: הכרוז שמתאר את מה שקורה מתוך הטלוויזיה של נאס"א, אומר שיש איזושהי בעיית קשר עם החללית", דיווח ערד ניר בשידור ישיר מאתר הנחיתה קייפ-קנאוורל שבפלורידה.

ערד המשיך בדיווח, בזמן שאליעזר יושב באולפן ומאזין לו - ביחד עם צופים רבים שעדיין לא מבינים את גודל האסון: "זהו מידע ראשוני. לא ברור כרגע מה קורה עם המעבורת קולומביה. ייתכן שאנחנו נמצאים כאן בעיצומה של בעיה מסוימת. משפחות האסטרונאוטים עוזבות את יציע הכבוד במנחת הנחיתה, עוד לפני שהמעבורת הגיעה לכאן".

בזמן שהכותרת הדרמטית על המסך מכריזה כי "נותק הקשר עם המעבורת קולומביה", קושמרו הבין כי אליעזר לא יכול להישאר באולפן. "אתה מבין שהסיטואציה הזאת לא יכולה להימשך", מספר קושמרו לארז, "אבל זה שידור חי. מה, פשוט יבואו ויוציאו אותו? אני זוכר שבאיזשהו שלב, כשהמצלמה הייתה על ערד ניר, אמרתי למנהל האולפן, חיים שלמה: 'תוציאו אותו בבקשה'".

ביקשו משלי יחימוביץ', שעבדה איתכם אז, להוציא אותו מהאולפן ולדבר איתו.
"אני זוכר שכשחיים ניתק לו את המיקרופון אליעזר אמר: 'למה אתם מוציאים אותי? אני רוצה להישאר ולראות מה קורה'. בעצם, כל עוד האבא ישב לידי אנחנו חירטטנו. רק כשהוא יצא, התחלנו לספר את האמת: שכנראה אילן לא ישוב מהמשימה הזאת".