אמנון אברמוביץ', פרשן חדשות 12, נחשב לעיתונאי הבכיר בישראל, שלא חושש להביע את עמדותיו בשידור, בשנינות ובחריפות האופייניות לו. בעקבות הביקורת שמשמיע לעיתים קרובות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, מצא עצמו אברמוביץ' בשנים האחרונות כשהוא מותקף ברחוב על ידי מי שלא מסכימים עם דעותיו.

בין האמירות שספג: "תתבייש, חבל שלא נשרפת במלחמה למוות", "פח זבל" ו"שיישרף עוד פעם, הכלב". זאת, בהתייחס לפציעתו הקשה במלחמת יום כיפור, כשהטנק שבו נהג נפגע מטיל נ"ט. על אף שנפצע ונכווה קשות אברמוביץ' לא נטש את הטנק אלא המשיך לנהוג בכלי הבוער כדי להציל את חבריו.

בשיחה אישית ונדירה עם ארז טל בתוכנית "30 עם" (הערב, שישי, אחרי "אולפן שישי", ערוץ 12), אברמוביץ' נשאל האם אי פעם חש כי סכנה אמיתית נשקפת לחייו. "האירוע היחיד שבו הסתמנה סכנה קרובה וודאית, היה במלחמת צוק איתן", נזכר, "שידרנו מחוץ לקריה. באותו יום עברה שמועה שנתניהו הסכים להפסקת אש. הגיעה קבוצת בריונים וצעקה: 'בדם ואש את ביבי נגרש, לא רוצים הפסקת אש'".

"פתאום הם קלטו אותי ואמרו: 'הנה אברמוביץ'. היום נשרוף אותו סופית'. פניהם בישרו רעות", מתאר אברמוביץ', "גיא פלג היה שם ואמר לי: 'אמנון, תקשיב, כיסיתי המון הפגנות. זה עניין של דקות עד שאתה מקבל אבן בראש. תסתלק'. אמרתי לעצמי: מה, יסתלק איש כמוני? התיישבתי שוב על הסט".

אזהרה נוספת הגיעה, הפעם מבכיר במשטרה - שהתריע כי אברמוביץ' חייב לעזוב את עמדת השידור. "דנה ויס, שהנחתה את האירוע, אמרה לי: 'התקשר הממ"ז בנצי סאו ואמר שאתה חייב לרדת. אמרתי לו שאתה לא מסכים והוא אמר: 'אתה חייב לרדת משידור, לך אחורה וימ"ר תל אביב תיקח אותך'. אני לא אומר לך שלא פחדתי".

על אף האלימות המופנית נגדו, יש דבר אחד בלבד שבאמת פוגע ונוגע באברמוביץ'. "עם כל היריקות, האיומים והקללות, בעיקר השריפה ונגזרותיה, כשצועקים לי 'שונא ישראל' - זה גם פוגע בי וגם כואב לי".