זה היה אירוע טלוויזיוני מרתק, או כפי שמכנה אותו אילנה דיין עצמה: "משחק מוחות". זה קרה כשדיין פגשה לריאיון מיוחד את עו"ד יעקב וינרוט, מי שייצג את האנשים הכי חזקים במדינה, בהם בנימין נתניהו, אריה דרעי, אביגדור ליברמן ועוד. כשהוא חולה מאוד ומותו קרב, איש הסוד של ראש הממשלה דיבר בפתיחות יוצאת דופן וסיפק כמה אמירות ותובנות על ראש הממשלה ועל מה שבאמת נעשה בביתו.

הערב (שישי, אחרי "אולפן שישי", ערוץ 12), תתארח דיין בתוכנית "30 עם" בהגשת ארז טל, ותספר לראשונה על הדרמה שהתרחשה בביתה שלה בלילה שלפני הצילומים. "לא סיפרתי את זה אף פעם. בלילה שלפני הצילומים האלה, הייתה לי שפעת נוראית. ברמה שלא קרה לי אף פעם", מתארת דיין.

"הלכתי באמצע הלילה להכין לי כוס תה והתעלפתי ליד השיש במטבח. הכוס התנפצה", נזכרת דיין בתקרית, "ניסיתי ללכת חזרה לחדר, ונפלתי שוב. אז כבר הראל הבין שקורה משהו. הייתי חולה מאוד".

דיין התלבטה האם היא מסוגלת להתייצב ביום הצילומים החשוב שתוכנן למחרת: "מלכה המאפרת אומרת תמיד: 'הרי ברור לי שכשיידלק האור האדום במצלמה, את תשכחי שאת עם 40 מעלות חום ותשכחי שאת חולה'. זה מה שקרה לי עם וינרוט. לא ידעתי אם לבטל או לא לבטל, לא רציתי לבטל את הצילומים, והגעתי חולה".

מה את זוכרת מהמפגש ביניכם?
"מה שהיה מרתק זה: הוא דיבר גם על ביבי, ודיבר על הבדידות של ביבי רגע לפני שהגיעה החלטת היועץ המשפטי בפרשת בר-און חברון, ודיבר על זה שביבי התייעץ איתו האם הוא יכול לקבל מתנות: חליפות, עטים וכן הלאה. זה היה מין משחק מוחות שכמעט שלא מזדמן".