לראות פעם בחיים: קשת ירח

שתי סיבות להמשיך לקרוא: כי אתם בדרך לזימבבואה, או כי אתם אוהבים תופעות טבע נדירות.

כולנו ראינו לפחות פעם בחיינו קשת בענן, וחלקנו אפילו זכינו לראות קשת כפולה (קשת משנית), אך בשביל לראות קשת שמקורה באור הירח נצטרך להתאמץ ולצאת מגבולות הארץ. קשת בירח (Moonbow) היא קשת לבנה המופיעה בלילות ירח בהירים ובאופן קבוע ניתן לראות אותן בשני מקומות בלבד על פני כדור הארץ: מפלי ויקטוריה (Victoria) בגבול זמביה וזימבבואה, ומפלי קמברלנד (Cumberland) הנמצאים בדרום קנטקי, ארה"ב. המתכון למחזה מרהיב במיוחד של קשת כזו כולל ירח מלא, שמיים בהירים וערפל במידה הנכונה. התוצאה הנראית לעין היא לרוב קשת לבנה וקלושה, אך צילום בחשיפה ארוכה יחשוף בפניכם צבעוניות עשירה כמו של קשת בענן. לעוד מידע על התופעה.

מקור תמונה

מקום לרגליים במטוס (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
חברת האשראי לא תדע רק את המשקל שלכם, אלא גם את הגובה | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

מישהו הולך לקרוא לכם שמנים

שתי סיבות להמשיך לקרוא: כי אתם מתעניינים בביג-דאטה, או כי פטנטים חדשים מסעירים אתכם.

בתחילת החודש חשפה חברת מסטרקארד בקשה לפטנט חדש שהגישה, במסגרתו היא תוכל לעקוב אחר רכישות הבגדים והנעליים של לקוחותיה. איסוף הנתונים יאפשר לחברה לשער את הגובה והמשקל של כל בני משק הבית שלכם ואף לשתף נתונים אלו עם חברות תעופה וחברות תחבורה אחרות. איך זה יעבוד? על ידי איסוף נתונים מהמק"טים של כל בגד שתרכשו באמצעות הכרטיס, ועל פי תדירות הקניה תוכל החברה אף להבחין בין רכישות שבוצעו לטובת בני הבית לעומת בגדים ואביזרים שנרכשו לאנשים אחרים. חברות התעופה מצדן יוכלו להיעזר במידע על מנת להקצות מושבים במטוס לפי משקל הנוסעים ולהימנע מהושבת "שני זרים גדולים זה לצד זה", לשון הבקשה לפטנט. מדיווח שפורסם באתר Skift עולה, כי בשלב הזה אין לחברה תכניות מידיות להשתמש בפטנט וכי כל שימוש עתידי יתבצע ככל הנראה רק לאחר אישור בעלי הכרטיס.

La #statue la #deessedubocq de Jef #lambeaux pour un reportage avec la participation de #bruzz devant la commune de #stgilles en utilisant des #roses espérance, des #dahlia , des #amaranthus et des #clematite à voir jusqu'au #lundi

A photo posted by Geoffroy Mottart (@geoffroymottart) on

אביב בבריסל

שתי סיבות להמשיך לקרוא: כי אתם אוהבים פרחים או כי אתם בדרך לבריסל.

אחד האביזרים ששלטו באופנת 2016 הם הפרחים ובעל חנות בבריסל לקח את המגמה הזו צעד קדימה. ג'ופרואה מוטאר (Geoffroy Mottart), בעליה של חנות פרחים בעיר, החליט שגם הפסלים הציבוריים ברחבי העיר צריכים להיענות לצו האופנה והחל ליצור זרים צפופים המשמשים כתסרוקות צעקניות, זקנים לוהטים ושפמים אופנתיים. דמויות הפסלים, שרובן נשחקו עם השנים, זוכות לחיים חדשים בזכות פרויקט ה-Fleurissements של מוטאר. כיוון שאורך חייו של כל פרויקט הוא לכל היותר יומיים עד קמילתו, הוא מקפיד לתעד ולהעלות את היצירות לחשבון האינסטגרם שלו כשלכל תמונה תיוגים הכוללים את שם הדמות המפוסלת והפרחים שמעטרים את ראשה.