הכי קרוב לתחייתו המחודשת של הגן הבוטני

בזמן שכולנו ממתינים להחלטות הרות גורל ברמה המדינית והעולמית, יש מי שפועלות בנושא שינויי האקלים ביום יום. דוגמה מצויינת מגיעה מהמעצבת ופעילת הסביבה ג׳וליה ווטסון (Julia Watson) ומתכננת הנוף מרי סיילמביר (Marie Salembier) שכיסו את אזור מרכז רוקפלר בניו יורק בעציצים. במסגרת פרויקט Rewilding the American Meadow כוסו מגרש הקרח וה-North Plaza בצמחים רב שנתיים ועצים שמקורם בצפון-מזרח ארה״ב, שמספרם נמוך בהרבה מכאלפיים מיני הצמחים שלבלבו בגן הבוטני אלג׳ין ששכן במקום בעבר. בשיחה עם מגזין Dezeen אמרה ווטסון, כי היא מאמינה הפרויקט מהווה דוגמה לאופן בו ניתן לשפר את המגוון הביולוגי בתחומי הערים, לתמוך במנגנוני ההאבקה ולספק אוויר נקי. "הפרויקט הוא חלק מרעיון שיש לנו החוזה ישויות עם נכסים גלובליים משמעותיים הופכים לזרזים לצמצום שינויי האקלים בסביבות העירוניות שלנו".

Rockefeller Center (צילום: Rockefeller Center)
צילום: Rockefeller Center

Rockefeller Center (צילום: Rockefeller Center)
צילום: Rockefeller Center

לישון בבית הקיץ של חברים

הקיץ נפתח בניופורט, המדינה הקטנה ביותר בארצות הברית, מלון הבוטיק The Wayfinder Hotel. מייסד המלון, פיל הוספוד (Phil Hospod) ביקש להגדיר בעזרתם של של שפים, ברמנים, אמנים, מעצבים, ויזמים מקומיים את החווייה הניופורטית הטיפוסית והתוצאה מייצגת את "המעמד היצירתי" החדש בעיר המחוז. פינות הישיבה הנעימות והאח המבוערת מייצרות תחושה כמו באתן להתארח אצל חברים, והאור הטבעי הרב מקנה אשליה כמעט תמידית של בית קיץ. ל-197 חדרי המלון נבחרה פלטת צבעים בהירה של לבן, כחול וירוק המתכתבת עם החוף הסמוך, ובטרקלין המזמין בעל רצפות האבן, הצמחים והפופים מככבים גם גוונים חמים יותר ככתום וחרדל. בשטח המלון פועלת מסעדת Nomi Park, ממנה תוכלו להזמין צדפות טריות, המבורגר בנוסח ניופורט, קלמרי-חריף ומעדנים מקומיים קלאסיים אחרים. במלון תמצאו גם בריכה שקרקעיתה צוירה על ידי האמן המקומי שון ספלמן (Sean Spellman), שבחר לעטרה במוטיב אדוות הים. את המלון עיצב משרד Reunion Goods & Services הניו-יורקי.

 The Wayfinder Hotel (צילום: Reed McKendree)
צילום: Reed McKendree
 The Wayfinder Hotel (צילום: Reed McKendree)
צילום: Reed McKendree

 The Wayfinder Hotel (צילום: Reed McKendree)
צילום: Reed McKendree

ציור ללא גבולות

עבודת המיצב החדשה של האמנית הגרמניה קתרינה גרוסה (Katharina Grosse) מתפרשת בתוך ומחוצה להמבורגר בנהוף, המוזיאון לאמנות עכשווית בברלין. ה-"It Wasn’t Us" הינה יצירה צבעונית רבת מימדים הנדמית כקליידסקופ שיצא משליטה וקפא בצורת גלילים, גלים שנשברו על קירות המוזיאון ושטפו את רצפתו וחצרו. אם תרצו לבקר בתערוכת “It Wasn’t Us” תוכלו לעשות זאת עד ה-1 באוקטובר 2021, או לצפות בסיור המודרך עם האמנית ומנהלת המוזיאון גבריאלה קנפשטיין (Gabriele Knapstein), בו מספרת גרוס על מקורות ההשראה כגון מגרשי ומשחקי כדורגל, החוויה הססגונית רבת המימדים והזוויות, גבולות אמנות הציור, פרויקטים קודמים ועוד. השיחה המצולמת בין השתיים נערכה בגרמנית, כתוביות זמינות בממשק של YouTube.

“It Wasn’t Us” (צילום: Jens Ziehe)
צילום: Jens Ziehe

“It Wasn’t Us” (צילום: Jens Ziehe)
צילום: Jens Ziehe