"עוד 38 אנשים מסתכלים על הטיסה הזו": כך עובדת השיטה של חברות הנסיעות
גם לכם יצא להזמין כרטיס טיסה באינטרנט ולהיתקל בהודעה שאומרת ש"עוד 38 אנשים מסתכלים על כרטיס הטיסה הזה"? מסתבר שמדובר בשיטה של אתרי האינטרנט לגרום לנו לקנות מהר והקשר בינו לבין המציאות מקרי בהחלט. כך זה עובד. וגם: סיורי "תיירות אחראית" של הלונלי פלנט והאנציקלופדיה לתנוחות השינה במטוס

האנציקלופדיה שתעזור לכם לישון בטיסה
״כשטסים במחלקת תיירים, להירדם אינו מעשה פשוט, אבל נוסעים רבים מנסים כמיטב יכולתם״, כותבת נטלי ב. קומפטון (Natalie B. Compton), כתבת בוושינגטון פוסט בפתיחה לכתבה שכותרתה: ״האנציקלופדיה המאוירת של תנוחות שינה במטוס״. על האיורים הנהדרים חתום אנטוני קלברט (Anthony Calvert) והם מתארים את תנוחות השינה המועדפות על ידי מטיילים שמיושמים במציאות. בין השאר אפשר למצוא את תנוחת הניקור, השינה על הריצפה, השינה על המגש, השינה על החלון ועוד. אולי אחד מהם יעזור לכם לישון בטיסה הבאה.


לונלי פלנט משיקה סיורי פחמן ניטרליים
הוצאת הספרים לונלי פלנט עושה עוד צעד קטן במסלול ל״תיירות אחראית״ ומשיקה סיורים ירוקים יותר, בשיתוף פעולה עם חברת הנסיעות Intrepid, שנחשבת מובילה בתחום מאז 2010. מדריכים של Urban Adventures, חברה בת של Intrepid, מעבירים 200 סיורים בני יום: אוכל בטוקיו או שיטוט בסן ז׳רמן בפריז; וב-65 מדינות פועלים סיורים ארוכים יותר: 8 ימים ברכבת לאורך איטליה; 11 ימים בצפון הודו. במידה מסוימת מדובר בגימיק, כדי להתאים לרוח התקופה ולהישאר רלוונטים, כדי שהשורה התחתונה - שניזונה בעיקר מהמדריכים המודפסים, מהם נמכרו נכון ל-2011 כ-120 מיליון עותקים.
כמה אנשים נוספים באמת מסתכלים על הטיסה שלכם בו זמנית?
כשחוקרת הסייבר הישראלית אופיר הרפז חיפשה עסקה מוצלחת על כרטיס טיסה ללונדון, הופיעה לפניה ההודעה המתריאה כי ״38 אנשים נוספים מסתכלים על הטיסה הזו״. המחשבה המתבקשת - למהר ולקנות לפני שמחירי הכרטיסים יעלו, או אולי שהכרטיסים יאזלו כליל - שעלתה פעמים רבות גם בראשה של החתומה מעלה, אולי עלתה בראשה של הרפז, אבל כך גם ספק באמיתות הדבר. חיטוט בקוד של אתר OneTravel, בו חיפשה הרפז את הטיסה, העלה שהוא מתוכנת להציג כל מספר בין 28 ל-45 בכל הצגת תוצאות באופן שרירותי לחלוטין באמצעות הקוד: view_notification_random.
ניק הר (מעצב, מפתח, אמן וכותב) קרא את דבריה ובחן את הנושא לקראת נסיעה קרובה. לתחושתו, לא משנה כמה הוא צמצם את אפשרויות החיפוש, הוצגו בפניו כל הזמן תוצאות לא רלוונטיות לפילטרים שסומנו, ובעיקר של מלונות ברמה של 5 כוכבים שאזלו בהם החדרים. ״אני מניח שזה היה כדי לעודד אותי להזמין משהו, כל דבר, "מהר״ כתב הר ב-Pixel Envy, וביקש להזכיר לכולנו שמרבית אתרי ההזמנות הגלובליים שייכים בסופו של דבר ל-Bookings Holdings או Expedia Group, שמחזיקות באותו המלאי ונוקטות בטקטיקות דומות.