@nakitarees2 @aircanada you have some SERIOUS explaining to do here. #lostluggageissues #lostluggagereport #montrealairport #aircanadasucks #aircanada ♬ original sound - nakitarees

ניקיטה ריס-וילסון ובעלה בילו את ירח הדבש שלהם ביוון, אבל כשנחתו בחזרה בעיר מגוריהם טורונטו, "אייר קנדה" איבדה את המזוודה שלהם. הזוג הקנדי נותר המום לאחר שגילה כי המזוודה האבודה – שאותה הם הצליחו לאתר באמצעות AirTags – נתרמה לארגון צדקה על ידי חברת התעופה. 

ריס-וילסון שיתפה על החוויה בטיקטוק, ואמרה שהם הגישו דו"ח על מטען אבוד, אך למרבה המזל גם הניחו מכשיר מעקב בתיקים, שלדבריה "חשפו את התוכנית", שבסופו של דבר עירבה את המשטרה כדי לסייע בחילוץ הכבודה.



באחד מהסרטונים, ריס-וילסון מסבירה שבתחילה המזוודה ישבה חודש ימים במחסן ליד נמל התעופה של מונטריאול, לפני שבסופו של דבר עשתה את דרכה לטורונטו. "ממש התרגשנו כי אמרנו לעצמנו 'אוי זה חוזר לטורונטו, זה הולך למתקן עיבוד, זה מדהים'", היא אומרת.

עם זאת, המזוודה נשארה במיקומה החדש במשך שלושה חודשים. הזוג התקשר לאייר קנדה אינספור פעמים, אבל לא קיבל עזרה בהחזרת הכבודה והם החליטו לערב את המשטרה. "בלי שום מילה מאייר קנדה, הם פיצו אותנו על אולי רבע מהערך של החפצים, אבל שמנו לב שהיא עדיין במתקן האחסון, אז מה עושים? אנחנו הולכים למתקן האחסון", היא אמרה. "מה אנחנו מוצאים שם? מטען עד התקרה, מקיר לקיר".

@nakitarees2 #greenscreen a little update into the “what happened to my luggage” series @Air Canada you have an explanation for this!? #lostluggage #lostluggagereport #lostluggageissues #appleairtag @apple ♬ original sound - nakitarees

השוטרים הצליחו לקבל צו לחיפוש במתקן האחסון, ונאמר להם שהמזוודות נתרמו לצדקה מכיוון ש"לא נתבעו". בהצהרה ל-Global News, משטרת טורונטו אמרה כי ארגון הצדקה "נרשם בחוזה על ידי חברת התעופה, והוא השיג באופן חוקי את המטען מחברת התעופה" לאחר שלא נתבע.

יחד עם זאת, ריס-וילסון כינתה את התקרית כולה כפשע: "אייר קנדה תרמה את המזוודות שלי בטעות לאחר פחות מ-30 יום, ללא ידיעתי על הסכמתי. אתם לא הבעלים של הכבודה הזו ולכן אינכם יכולים לתרום אותה", היא אומרת. "למרות שעקבנו אחרי המזוודה שלנו בארבעת החודשים האחרונים, היא אף פעם לא הייתה ממש 'אבודה' כי ידענו איפה היא נמצאת כל הזמן". היא המשיכה והוסיפה: "כשהשוטרים הגיעו למחסן הם גילו שם בערך 500 מזוודות, שהיו בהם אייפונים, מחשבים ניידים, אייפדים ועוד AirTags מצפצפים".

ביום שלישי, חודשיים לאחר נסיעתם, המטען הוחזר לבסוף לבני הזוג, כאשר ריס-וילסון ובעלה חלקו את המידע בעדכון נוסף בטיקטוק. "בתוך 24 שעות הם מצאו את המזוודה למרות שלא מצאו אותה בארבעת השבועות הקודמים. הם רק אמרו שהם מצאו אותה במחסן", ריס-וילסון אומרת.

בהודעה שפרסמה אייר קנדה נמסר כי במהלך הטיסה של בני הזוג הם חוו "שיעור מוגבר של עיכובי מטען עקב מגוון בעיות. במקרה הספציפי הזה, המצב החריף על ידי ניתוק תג המטען בשלב מסוים במסע. למרות מאמצינו, לא הצלחנו לזהות את בעל המזוודה. היא הוגדרה כבלתי נתבעת ולכן הוחלט לפצות את הלקוחות. תיקים שלא ניתן לקבוע את הבעלות עליהם, ניתנים להעברה לאחר 90 יום, דבר שאנו עושים באמצעות חברת צד שלישי, שאכן תורמת את הכבודה לארגוני לצדקה".

@nakitarees2 @Air Canada wrongfully donated my luggage after less then 30 days to a charity WITHOUT my knowledge of consent. You do not own this property and therefore can not donate it. @cp24breakingnews @ctvnews @Celine Dion #lostluggageissues #lostluggagereport #aircanadaairlines ♬ original sound - nakitarees

בסרטונים שלה, ריס-ווילסון טוענת שחברת התעופה "עשתה אפס מאמץ לחבר אותנו עם המזוודה. אז למה עכשיו כשקוראים לנו 'תיק בעל פרופיל גבוה', בגלל שהבאנו את הסיפור לתקשורת, לקח להם רק 24-48 שעות למצוא אותה במחסן. הם לא הצליחו למצוא אותו לפני כן, למרות שסיפרנו להם בדיוק איפה זה היה".

חלק מהעוקבים שהופתעו מהשתלשלות האירועים הגיבו בחומרה נגד חברת התעופה ואופן התנהלותה, ושיבחו את הזוג על מאמציהם. אדם אחד הגיב: "הסרטונים האלה אילצו אותי לקנות AirTags לחופשה הקרובה".

ריס-וילסון מסכמת ואומרת כי אם יש ברשותכם AirTags, והכבודה שלכם עדיין נעדרת ואתם יכולים להיראות איפה היא נמצאת, אז היא לא אבודה. רוב הסיכויים שתרמו אותה ואני מדברת רק בשם אייר קנדה כי אני לא יכולה לדעת מה חברות תעופה אחרות עושות. תמשיכו להיאבק ולחפש ותפיצו את המידע, כי זה לא ישתנה עד שמספיק אנשים ידברו על זה. אנחנו צריכים שזה יהיה אירוע גדול, כי זה לא בסדר וזה פשע".