לאס וגאס (צילום: Jeremy Edwards, Istock)
איך משווקים את וגאס? | צילום: Jeremy Edwards, Istock

 הכלכלה הכתה בכל, גם ואולי בעיקר, בתעשיית התיירות העולמית. הענף סובל מתיירים קמצנים, שאם הם בכלל מעזים לקנות כרטיס טיסה, הם פוחדים לבזבז הון על תענוגות חולפים, חוששים לרכוש דברים מיותרים ומעדיפים להשאיר טיפים קטנים. אז איך בכל זאת מושכים תיירים ליעדים? מה עושים כדי להביא תייר למקום קצת יותר מרוחק, פחות מפורסם ויותר צמא לתיירים? יוצאים בקמפיין.

מגזין פורבס יצא לאחרונה עם רשימת 10 הקמפיינים התיירותיים הטובים ביותר של כל הזמנים, מכל התקופות החלשות והחזקות ביותר של התיירות העולמית. שווה לבדוק את העניין ואולי אפילו לאמץ, כלומר, אם רוצים שהצלבנים ימשיכו להגיע לארץ.

מקום ראשון: מה שקורה בווגאס נשאר בווגאס

משפט המחץ הזה לא החל בסרט שכיכבו בו אשטון קוצ'ר וקמרון דיאז, אלא בראשו של פרסומאי, והיום הוא שגור בפי כל מי שהיה בווגאס או רק מפנטז עליה. הקונספט ברור – ווגאס היא עיר החטאים ומה שקורה בה לא צריך לצאת החוצה. הסלוגן הזה נותן לגיטימציה להרבה דברים שלא היו קורים בשום מקום אחר להתרחש, אבל לכל תקופה יש את הסדום ועמורה שלה, וגם לנו מגיע.

מה באמת קורה שם: מלונות מופרכים, הימורים, מסעדות נחשבות, מזרקות יפהפיות וחיי לילה קסומים. ביום – קצת פחות. 

2. הודו המדהימה

הודו חוגגת 60 שנה לעצמאותה ותופסת על זה טרמפ כדי להפגין כמה היא יפה ולא צריכה אף אחד. בפרסומות ניתן לראות את הצבעים המדהימים והתרבות הקסומה, כמו גם את המוזיקה המיוחדת של המקום. איש אינו מקריין ואף מילה לא נאמרת, אך אפילו הריחות עוברים דרך הסרטונים. אין מה לומר, הודו מדהימה.

מה באמת יש לראות בהודו: לראות, להריח, למשש, לטעום ולשמוע. הודו היא חוויה לכל החושים ולא צריך פרסומות כדי לדעת את זה. אבל יפה להם. 

 

3. ניו זילנד הטהורה

כבר 10 שנים שניו זילנד מוכרת את עצמה עם הקמפיין הזה, ועוד לא נס ליחו: ניו זילנד, 100% טהורה. כאן תוכלו לראות קטעי וידאו ותמונות שתופסים את הטבע, הזכות והניקיון של ניו זילנד, בדיוק עכשיו, בתקופה פרו-אקולוגית. דרך עדשת המצלמה, ויש להניח שגם במציאות, המדינה נראית כמו אגדה והקמפיין נחשב להצלחה.

מה באמת יש לראות בניו זילנד: חוץ מאשר כבשים - ים, חופים, הרים, יערות, טבע ואת האזור שבו צולם שר הטבעות.

4. קרוקדייל דנדי מחכה לכם באוסטרליה

בין השנים 1984-1990 פצחה אוסטרליה בקמפיין תיירות שסימן את כל המקומות האייקוניים ביבשת, בכיכובו של אחד, פול הוגאן, לפני שדרך תנינו כקרוקודייל דנדי. הקמפיין הדגיש את כל הסמלים האוסטרליים ואפילו ייצר כמה חדשים: "PUT ANOTHER SHRIMP ON THE BARBIE", היה משפט מהקמפיין הידוע, והיום הוא פשוט מסמל אוסטרליות.

מה בעצם יש לראות באוססטרליה: מרחבים קסומים, בעלי חיים ייחודיים ליבשת והמון המון ים.

5. ג'מייקה – נסו ותהנו

ג'מייקה מאמינה שאם נהניתם, תספרו לחבריכם, ולכן היא מעודד אתכם להתנסות בעצמכם. הסלוגן של המקום הוא: ברגע שתבואו – תדעו, אמור להעביר לכם את המידע שקשה להסביר למה ג'מייקה כל כך נפלאה – צריך פשוט להגיע. ואחרי שתהיו ותהנו, תוכלו להגיד לחבריכם שקשה להסביר למה ג'מייקה כל כך נפלאה – צריך פשוט להגיע. אולי ככה, הם מאמינים, תבואו לג'מייקה. הקמפיין הזה רץ משנת 2004, לצלילי השיר "ONE LOVE" של בוב מארלי, והוא עדיין עובד, אז כנראה שמישהו יודע.

מה באמת יש לראות בג'מייקה: לא יודעים. צריך להגיע לשם קודם.

6. מישיגן הזכה

מצבה של מדינת מישיגן בימים אלה הוא די בקאנטים. הצעירים עוזבים אותה, אפשרויות העבודה הולכות ומצטמצמות, והתיירות הולכת ונעלמת – אבל בכל זאת מדובר במדינה יפהפייה היושבת על שפת אגם מישיגן, ויש בה חופים מדהימים, דיונות, יערות, מים ללא הפסקה ובכל חור, שלג בחורף, חם ונעים בקיץ, ולמעשה, מישיגן עובדת מאוד קשה כבר כמה שנים על קמפיין שיעביר את כל המידע הזה. פיור מישיגן – מישיגן הזכה, מנסה להעביר את הקסם של מישיגן דרך המים שלה, הצבעים, החורף ואפילו הגולף, תוך שהיא מדגישה שלפעמים כל מה שצריך הוא להתרחק קצת מהכל.

מה באמת יש לראות במישיגן: חופי דיונות, בתים על האגם, יערות מקסימים ועיירות קטנות וציוריות.

7. אלסקה – לפני שתמותו

הקמפיין המשובח שהשיקה אלסקה ב-2005 כללה תמונה של לוחית זיהוי אלסקאית – עם הכיתוב B4UDIE – יעני, לפני שתמות. בלי להגיד הרבה, בלי להסביר את עצמם, בלי לפרט מה יש לראות ולמה כל כך חשוב להיות שם, קברניטי אלסקה פשוט הבהירו שזה משהו שצריך לעשות בחיים ולו רק פעם אחת. וכמה נחמד אילו הגברת פיילין היתה יודעת להשתמש בכל כך מעט מילים כדי להגיד כל כך הרבה.

מה באמת יש לראות באלסקה: קרחונים, בעלי חיים מיוחדים, הזוהר הצפוני. מה לא?

8. הסודות של קנדה

קנדה רוצה שתדעו, שיש לה סודות שרק היא מכירה, ואתם תוכלו להכנס לעניינים אם תבואו לבקר. כדי להוכיח את זה יצאו בקנדה בקמפיין "המקומיים יודעים", שמציג מקומות קסומים, בעלי חיים מופלאים והרפתקאות מדהימות, כשעל המסך כתוב: "איפה זה? המקומיים יודעים". אל תתגרו בנו – אנחנו נשמח לבוא.

מה באמת שווה לראות בקנדה: את מפלי הניאגרה אתם כבר מכירים. עכשיו נסו את ההרים באלברטה, היערות של בריטיש קולומביה, וכל מה שיגידו לכם בפרסומות. אנחנו מאמינים לכל מילה.

9. המשימה: אורגון

פוסטר של משרד התיירות הישראלי (צילום: משרד התיירות)
גם לנו יש קמפיין! | צילום: משרד התיירות

אורגון רוצה להיות בטוחה במאה אחוז שאתם בודקים אותה מכל הכיוונים האפשריים, ולכן היא מציבה בפניכם אתגר: בקרו לפחות ב-5 יעדים שונים בשני מחוזות נפרדים במדינה ויש לכם סיכוי לזכות באחד משבעה טיולים מדהימים באורגון, כולל לינה ופינוקים. כדי לסייע לכם, המציאו עבור המטיילים העצלנים כמה מסלולים שווים במיוחד שאפשר פשוט לעקוב אחריהם ולהכנס לאתגר.

מה באמת שווה לראות באורגון: הגנים הפרה-היסטוריים, יקבים ופארקים מכל הכיוונים.

10. וירג'יניה היא לאוהבים

בשנת 1969 חברת פרסום בוירג'יניה ניסתה למצוא סלוגן מתאים לתיירות במקום, כשבראש הרשימה עמד המשפט: וירג'יניה היא לאוהבי הסטוריה. אחרי מחשבה ארוכה הוחלט שמדובר בסלוגן מגביל, וההיסטוריה הושמטה ובמקומה נטבע הסלוגן: וירג'יניה היא לאוהבים. וכולם, הרי, בעד אהבה, ולכן הסלוגן עדיין שריר וקיים עד היום.

מה באמת שווה לראות בוירג'יניה: וילאמסבורג הקולוניאלית, הפנטגון, והמון המון המון טבע.

עוד ב-mako חופש:

10 פסטיבלים מוזרים ברחבי העולם

10 רכבות ההרים שירעידו לכם ת'צורה

10 טיולי שוקולד

10 טיולי אלכוהול