לשדה התעופה החדש של איסטנבול, טורקיה, עדיין אין שם ונכון לעכשיו הוא נקרא לפי הקוד הניתן לו - ISL. אך העובדה הזו לא מונעת ממנו לצאת מחר לדרך בהשקה שקטה שתכלול כחמש טיסות פנימיות ושתי טיסות בינלאומיות. 

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש 

שדה התעופה החדש של איסטנבול שהחל להיבנות בשנת 2014 כבר כמעט מוכן לגמרי, תוך ארבע שנים מהרגע שהחל להיבנות. צפויים להיות בו 114 שערים ועוד כ-257 נקודות חניה למטוסים אליהם יהיה ניתן להגיע בשאטלים מעוד כ-29 שערים.

View this post on Instagram

A post shared by 史朗 (@bconst507) on

View this post on Instagram

A post shared by £r@lp (@cihan.eralp) on

המטרה של שדה התעופה היא להפוך להיות שדה התעופה הגדול בעולם, כאשר ברגע שיפתח באופן רישמי בדצמבר יוכלו לעבור בו כ-90 מיליון נוסעים בשנה (בנתב"ג עוברים כ-20 מיליון בשנה נכון לעכשיו) והוא יחליף לגמרי את שדה התעופה הבינלאומי אטאטורק. התכנון הסופי הוא שתוך כ-10 שנים יוכלו לעבור בו 200 מיליון נוסעים. 

כיום, נמל התעופה הבינלאומי הרטספילד-ג'קסון אטלנטה נחשב לעמוס בעולם ועוברים בו כ-104 מיליון נוסעים בשנה. הרצון של הטורקים להגיע ל-200 מיליון הוא אמנם שאפתני מאוד אך גם ריאלי, היות וטורקיה נמצאת בנקודה אסטרטגית טובה בין 3 יבשות ולא מעט נוסעים עוברים דרכה למדינות אחרות. גם בישראל טורקיה נחשבת ליעד קונקשן מאוד גדול.

View this post on Instagram

A post shared by Pininfarina Official (@pininfarina_official) on

מצד שני, העובדה שחברות אמריקאיות לא טסות לטורקיה מאז 2016 יכולה מאוד לפגוע במימוש היעד שלהם. יחד עם זאת, לטורקיה צפויה תחרות קשה גם עם שדות תעופה בדובאי וקטאר שגם רוצות להסיט אליהן לא מעט נוסעים.