mako
פרסומת

לא בטיחותי: כיוון הכיסאות בטיסה מסכן אותנו

זה אולי ישמע לכם מוזר בהתחלה, אבל בסוף גם אתם תבינו שזה הגיוני - מומחים טוענים שצריך להושיב את הנוסעים עם הגב לכיוון הטיסה, ממש כמו שעושים בכיסאות בטיחות של תינוקות. אז למה אף אחד לא עושה שום דבר? בגלל כסף כמובן

מערכת מדור החופש
מערכת מדור החופש
mako חופש
פורסם:
נוסעים במטוס
מה שקורה בתמונה הזו הוא לא בטיחותי | צילום: Matej Kastelic, Shutterstock
הקישור הועתק

הבטיחות במטוסים השתכללה מאוד עם השנים. היום, כל מטוס מצוייד במערכות אוטמטיות שיודעות להזהיר את הטייס והנוסעים מתקלות צפויות, מערבולות אוויר, בעיות מכניות במנוע וכל בעיה אחרת שניתן לחשוב עליה. זה לא מפתיע, היות ובגובה 30 אלף רגל באוויר, כל תקלה הכי קטנה הופכת להיות קריטית. אבל מסתבר שיש דבר נוסף, פשוט מאוד, שמשום מה לא מיושם היום בשום מקום.

מומחים בתחום התעופה טוענים שהרבה יותר בטוח לשים את הכיסאות במטוס הפוך, כשהגב שלנו פונה לכיוון תא הטייס, בדיוק מאותה הסיבה שכיסאות בטיחות ברכב מורכבים הפוך. כך, בזמן נחיתת חירום קשה המושב יוכל לספק תמיכה רבה יותר לראש ולצוואר.

נוסע במטוס
לשבת הפוך זה יותר בטיחותי | צילום: Matej Kastelic, shutterstock

אז למה אף חברת תעופה לא מיישמת את זה? בעיקר בגלל כסף. "אם הכיסאות יתהפכו 180 מעלות, בזמן ההמראה המשקל של בני האדם יפנה לחלקו התחתון של המטוס, דבר שיאלץ את החברות לחזק את הכיסאות למקום ולהוסיף אמצעי מיגון על מנת שהנוסע לא יעוף ממושבו", טוען דיוויד לירמאונט, מומחה תעופה. "התוספות הללו יגדילו את משקל המטוס ובעקבות כך גם את צריכת הדלק".

על אף שההמראה בטיסות תהיה פחות נוחה, לאורך כל שאר הטיסה, לרבות בנחיתה, המצב הזה עדיף בטיחותית. בנוסף, לירמאונט טוען שפסיכולוגית הנוסעים לא יסתדרו עם שינוי שכזה. ""קשה לשנות סטנדרטים", הוא אומר. "מאז ראשית התעופה הכיסאות פנו לכיוון קדמת המטוס וכך אנו רגילים".

פרסומת

חשוב לציין שבחלק מהמטוסים ישנם מושבים שממוקמים הפוך, אך הם מעטים. אם אתם רוצים לחוות את החוויה הזו ולהרגיש קצת יותר בטוחים במהלך הטיסה, האופציות העומדות בפניכם הן לשבת בכיסאות הבטיחות של הדיילים שממוקמים הפוך על מנת שיוכלו לראות את כל הנוסעים, או במחלקות המתקדמות (מחלקה ראשונה ומחלקת עסקים), שם לפעמים הכיסאות הפוכים על מנת למקסם את המקום.