מכירים את הקלישאה שאומרת ששינויים קלים יכולים לעשות הבדל עצום? אז חברת התעופה האמריקאית יונייטד אירליינס הצליחה להוכיח את המשפט הזה הלכה למעשה.

זה לא סוד שהתחרות הגדולה שמורידה את מחרי הכרטיסים מצד אחד ומחירי הדלק שעולים מצד שני, גורמים לחברות התעופה לנסות ולמצוא כל הזמן דרכים יצירתיות כדי לחסוך בעלויות ולהכניס עוד כסף. הטריק הכי ידוע ומעצבן הוא להקטין את המושבים ובכך לדחוס יותר נוסעים למטוס. אבל מסתבר שיש עוד דרך משמעותית, מטרידה פחות, בה ניתן להגדיל רווחים - לחסוך בדלק.

זה בדיוק מה שיונייטד איירליינס עשו. לדברי הלוס אנג'לס טיימס השינוי הקטנטן והגאוני שלה היה להחליף את הנייר של מגזין הטיסה של החברה. כן, אנחנו מתכוונים לחוברת הזו שנמצאת בכיס המשענת שלפניכם, זו שלרוב מדפדפים בה כדי להעביר את הזמן עד שהמטוס ממריא.

אין תמונה
רטרו באינטרפרטציה עכשווית

השינוי המזערי הזה הוביל לחיסכון של של 170 אלף גלונים של דלק בשנה, ששווים לכ-290 אלף דולרים. החישוב עובד בערך כך: לחברת התעופה יש 744 מטוסים, על כל מטוס יש בממוצע 179 נוסעים. החיסכון במשקל של 179 מגזינים במטוס הוא כ-5 ק"ג. את המשקל הזה הורידו מכל הטיסות של החברה במשך שנה שלמה והגיעו לסכום האסטרונומי. גאוני.

אגב, ישנם עוד לא מעט דברים שחברות התעופה החלו להוציא מהמטוסים שלהן במטרה להוריד ממשקלם ובכך לחסוך בדלק ובכסף. כך, חברת התעופה קוואנטס איירליינס האוסטרלית הוציאה מכל הטיסות שלה שטסות מעל יבשה את סירות ההצלה מגומי. חברת GoAir ההודית החליטה להעסיק רק נשים כדי לחסוך במשקל דיילים גברים. חברת יונייטד איירליינס הוציאה את עגלות הדיוטי פרי הכבדות מהמטוסים ויש אפילו חברות שהפסיקו להגיש מנות אוכל חמות, כדי להוציא את התנורים. גם חברת בריטיש איירוויז מצאה פתרון יצירתי והחליטה להוציא זית אחד מהארוחות שלה וכך חסכה מאות אלפי ליש"ט בשנה. 

בגדול, אם השינויים הללו שומרים על מחירי הכרטיסים הנמוכים שלנו, מבלי לפגוע לנו בחווית הטיסה בצורה גסה מדי, אנחנו כמובן בעד. השלב הבא יהיה להוציא את כל המגזינים של המטוסים לאלתר ולא רק להחליף את הדפים. זה בטוח יחסוך המון כסף ולא פחות חשוב - נייר שמבוזבז לשווא. 

 

(מקור)

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש