mako
פרסומת

זו הסיבה שהדיילים מברכים את הנוסעים בעלייה למטוס

דייל לשעבר בחברת בריטיש איירווייז חושף את הסיבה האמיתית שבגללה הדיילים מתעקשים לברך כל נוסע בעלייה למטוס ולבדוק לו את הכרטיס. מעבר לנימוס, יש עוד מניע נסתר שכדאי שתכירו לפני שאתם מגיעים לטיסה הבאה שלכם

mako חופש
פורסם: | עודכן:
דיילת
לא רק לנימוס. דיילת בכניסה למטוס | צילום: Sorbis, shutterstock
הקישור הועתק

כולם מכירים את הטקס הקבוע בעלייה למטוס: ברגע שעוברים בדלת עומדים שניים או שלושה דיילים שמברכים אתכם לשלום, מבקשים את כרטיסם הטיסה ומסבירים לכם איפה נמצא המושב. כך הדיילים עושים עם כל אחד מהנוסעים, גם אם הנוסע יודע איפה הוא יושב ולא באמת צריך סיוע, ויש לכך סיבה.

סיימון ג'יי מרטון (Simon J Marton), דייל לשעבר בחברת בריטיש איירווייז הבריטית, אחת מחברות התעופה הגדולות בעולם, מסביר שהברכות הללו, שלא תמיד נעימות לנו, הן לא רק לשם הנימוס. מרטון טוען שברגע הזה שהנוסע נכנס למטוס הדיילים עושים ניתוח ראשוני שלו.

"ההנחיות שלנו היו לבדוק בעזרת יצירת קשר עין ושיחה קצרה מי האדם שעומד מולנו על מנת לשים לב לנוסעים חריגים, עצבניים, שיוכולים לעשות לנו בעיות במהלך הטיסה ולדווח עליהם במידת הצורך", אומר מרטון. "דבר נוסף שאנחנו צריכים לשים אליו לב, זה האם יש נוסעים שיכולים להוות בעיה כלשהי אם נצטרך להתפנות מהמטוס בגלל מצב חירום".

כאמור, אם מתעורר חשד כלשהו לגבי אחד הנוסעים, הדיילים מחויבים לדווח על כך למנהל הטיסה או לטייס הראשי. "בעיות של נוסעים גסים או בעייתיים קל מאוד לזהות מהרגע הראשון, לכן ה'טריק' הקטן הזה הרבה פעמים מאוד מדויק. לרוב אין בעיות מיוחדות, אך אם יש, הן צצות מאוד מהר".

בפעם הבאה כשאתם עולים למטוס והדיילים מבקשים את כרטיס הטיסה שלכם, אל תגלגלו עיניים, יכול להיות שבדיוק בוחנים את ההתנהגות שלכם.