mako
פרסומת

דייל חושף: זה הדבר שהוא הכי פחד ממנו בטיסה

לא מעט אחריות מונחת על הכתפיים של הדיילים והדיילות בזמן חירום, מה שיכול לגרום להם ללא מעט לחץ. הדייל לשעבר ג'יי רוברטס חשף לאחרונה שהדבר שהכי הטריד אותו היה לעשות טעות שתגרום למגלשת הבטיחות להיפתח. "מהניסיון שלי, זה קורה בעיקר בגלל עייפות"

מערכת מדור החופש
מערכת מדור החופש
mako חופש
פורסם:
דייל מסמן בקבינה
אילוסטרציה | צילום: istockphoto
הקישור הועתק

לרוב, אם אין תקלות מיוחדות, עבודת הדיילים בטיסה מסתכמת בטיפול ותדריכי בטיחות לכלל הנוסעים במטוס. יחד עם זאת, היות וטיסה יכולה להיות מסוכנת, דיילים מוסמכים לטפל במצבי קיצון, וכפי שהם מקפידים להגיד לא מעט: הם ממש לא רק דיילים מעופפים. בזמן חירום הם אלה שאמורים להציל לנו את החיים.

הדייל לשעבר, ג'יי רוברטס (Jay Roberts), חשף לאחרונה שהעבודה כדייל גרמה לו ללא מעט סטרס וחרדות בגלל גודל האחריות שהיתה מונחות על כתפיו בזמן של מקרי חירום. רוברטס ציין שמעל לכל הדברים המלחיצים שהוא חשש מהם במהלך הטיסה, מה שהכי הפחיד אותו זה התרחיש שבו הוא פותח בטעות את מגלשת החירום שנועדה לעזור להימלט מהמטוס במהירות.

"למרות שיש לא מעט דברים שצריך לעשות כדי שמגלשות החירום ייפתחו, שאף כוללים כמה אנשים במקביל, תקלות עדיין קורות. בחברות תעופה גדולות הן גם קורות כמה פעמים בשנה ועולות לחברות תעופה עשרות אלפי דולרים כדי לארוז אותה מחדש. וחוץ מזה, זו גם מבוכה מקצועית גדולה".

מגלישת חירום
צילום: Mario Hagen, shutterstock

רק השנה דייל של חברת בריטיש איירווייז גרם בטעות לפתיחה של מגלישת הבטיחות. ואיך זה קורה? רוברטס מסביר שהטעות הזו לרוב מתרחשת אחרי טיסת לילה, כשהדיילים צריכים לפתוח את דלתות המטוס ועושים פעולה לא נכונה שגורמת גם למגלשות הבטיחות להיפתח.

"מהניסיון שלי, פריסת מגלשות בטעות נגרמת לרוב בגלל עייפות הצוות. למשל, בחברת התעופה הקודמת שבה עבדתי עשינו הרבה טיסות לילה, והיה נוהל של חברת התעופה שכל הדלתות צריכות להיפתח על ידי הצוות כשהם במטוס, ואז היו קורות לא מעט תקלות".