View this post on Instagram

A post shared by Skiplagged (@skiplagged)

עם כל הקשיים הבלתי צפויים שטיסות יכולות להביא איתן – מאנשים חוצפנים שלא מתחשבים באחרים, מושבים מלוכלכים עם גרביים דחוסות או אלימות קשה בין נוסעים – היינו לפחות מצפים שהכבודה היקרה שלנו, אותה אנחנו מוסרים לחברות התעופה בתום לב, תנוהל בעדינות ובתשומת לב.

למרבה הצער, סרטון שפורסם לאחרונה ושותף באינסטגרם על ידי העמוד Skiplagged מוכיח שלעתים קרובות מדי, ברגע שאף אחד לא מסתכל יש מי שמנצל את הרגע. הסרטון הקצר מציג את איש צוות של נמל תעופה בארה"ב – עובד באזור שירותי הקרקע של יונייטד איירליינס, אך לא ברור אם הוא עובד החברה – משליך את המזוודות של הנוסעים במורד מגלשה שחורה באופן חסר התחשבות, מה שגורם למטען להיערם בתחתית כשהמזוודות מתנגשות זו בזו במהירות גבוהה.

הרגע המתסכל ביותר מגיע כאשר העובד חסר האכפתיות, שבקושי נראה נוכח או מעוניין בעבודתו מלכתחילה, מוסיף עוד אלמנט חסר בושה להתנהלות שלו כשהוא מניח למזוודה להחליק במורד המגלשה ולהתנגש בערימת המזוודות הקיימת. כתוצאה, המזוודה עפה באוויר ומתרסקת על האספלט. כדי להוסיף חטא על פשע, הוא עושה בדיוק את אותו הדבר כעבור שניות לאחר מכן.

מזוודות מטוס נמל שדה תעופה (צילום: BONDART PHOTOGRAPHY, shutterstock)
אין מספיק פיקוח על העובדים בנמלי התעופה? | צילום: BONDART PHOTOGRAPHY, shutterstock

התגובות לסרטון היו זועמות כמעט כולן, אך הטילו את האשמה בנמל התעופה והדגישו היבטים שליליים שונים בענף חוסר אכפתיות ומחסור בפיקוח על עובדים. באופן די טבעי, ההערות הפופולריות ביותר מכוונות ישירות אל העובד המעורב, תוך ביקורת על חוסר מוסר העבודה שלו, זלזול ברכושם של הנוסעים, ואף קריאה לפיטורי כוח העבודה בשלמותו. "אם אתה שונא את העבודה שלך – אל תעשה אותה", אמר אחד המגיבים ואחר הסכים: "זו הסיבה שמכונות ישתלטו על מקומות העבודה בעתיד".

אחרים בחרו לכוון אצבע מאשימה לחברות התעופה עצמן, הן בשל יכולות הגיוס והן ביכולות הניהול שלהן, שלכאורה חסרות במידה מסוימת. מגיב אחד הזכיר לקוראים "לצלם תמונות לפני ואחרי של המזוודה כדי שתוכלו לתעד באופן אמין כל נזק שנגרם". מגיב אחר נקט בגישה אוהדת יותר, ובחר לכנות שכר נמוך של חברות תעופה וחוסר כוח אדם כסיבות אפשריות להתנהגות אדישה שכזו: "חלק מהעובדים שמטפלים בכבודה של חברות תעופה משלמים 13.50 דולר (50 שקל) לשעה. בכמה מחברות התעופה הם גם לא יכולים לבחור בימים או במשמרות. לא מצדיק את זה, אבל בואו נהיה אמיתיים לרגע".