mako
פרסומת

למה יש חורים צהובים על כנף המטוס?

גם אתם הסתכלתם פעם דרך חלון המטוס ותהיתם למה יש את שני העיגולים הקטנים והצהובים על הכנף? מסתבר שיש להם תפקיד שיכול להציל לכם את החיים, שלצבע הצהוב יש חשיבות ושלא מעט אנשים כבר עשו בהם שימוש. זה כל מה שצריך לדעת

מערכת מדור החופש
מערכת מדור החופש
mako חופש
פורסם:
חורים במטוס
צילום: צילום מסך
הקישור הועתק

השנה היא 2020 ועדיין יש דברים במטוסים שמצליחים להפתיע אותנו. אחרי שבדקנו למה יש חורים קטנים בתחתית החלון, ומה מסמלים המשולשים שנמצאים בדיוק במרכז המטוס, החלטנו לבדוק לעומק מה התפקיד של שני החורים הצהובים שנמצאים על הכנף. 

בשורה התחתונה: התפקיד שלהם הוא לעזור להציל לכם את החיים. מדובר בשני חישוקים צמודים וקטנים שניתן להעביר דרכם חבל שנועד לעזור לעמוד על כנף המטוס בעת הצורך. הם תמיד יהיו צבועים בצבע צהוב על מנת שיהיה קל לראות אותם, וימוקמו בשליש הראשון של הכנף, קרוב יחסית לחיבור שלו עם גוף המטוס, על מנת שנעמוד על החלק הכי חזק של הכנף.

פרסומת

כך, במקרה חירום, לרוב במקרים של נחיתה במים, כשצריך לצאת דרך דלתות החירום אל כנף המטוס ולחכות לחילוץ או לעלות על רפסודות ההצלה המתנפחות, ניתן יהיה למשוך חבל שמחובר לגוף המטוס ואותו להעביר דרך שני החורים כך שניתן יהיה להיעזר בו עד הירידה למים. שימוש נפוץ נוסף הוא על מנת לקשור את סירות ההצלה, כדי שלא יברחו בזמן שאנשים עולים עליהן.  

פרסומת

"ברגע שיש פינוי חירום והנוסעים נאלצים לצאת לכנף המטוס, יש סיכוי גדול שאנשים יחליקו בגלל שהכנף תהיה רטובה וצפופה", מסביר קברניט מטוס מנוסה. "בדיוק בגלל זה התקינו את שני החורים הקטנים הללו. גם אם לא נוחתים במים, יש פעמים רבות שהנוסעים נמלטים דרך הכנף וגם אז חבל תמיכה מוסיף מימד בטיחותי".  

מקרה זכור בו נוסעים נאלצו לעמוד על כנף המטוס זמן ממושך ולהמתין לחילוץ היה בשנת 2009, כשטיסת 1549 של חברת יו אס איירווייז נאלצה לבצע נחיתת חירום בנהר הדסון בניו יורק. 

פרסומת