שבו בשקט וסתמו: איך זה לטוס בחברת התעופה הגרועה בעולם?
לא שהיינו מצפים ליוקרה ופינוקים מחברת תעופה צפון קוריאנית, אבל מה שהולך באייר קוריאו זה די קטסטרופה. רק מה, המטוסים תמיד ממריאים בזמן (נו, מדינה טוטליטרית) ורק על זה מגיע להם צל"ש

אנשים, במיוחד ישראלים, נורא אוהבים להתלונן על חברות תעופה - על האיחורים, על הצפיפות, על האוכל, על המחירים, על איכות השירות. אבל מה היה קורה אם היו לוקחים מאתנו את האופציה להתלונן? מה היה קורה אם לחברות התעופה פשוט לא היה אכפת מה חושבים עליהן במשך שנים על גבי שנים, ולכן לא טורחות לשפר שום דבר? לא צריך לדמיין יותר מדי - Air Koryo היא חברת תעופה צפון קוריאנית שמנוהלת על ידי הממשלה, ומדורגת באופן קבוע כחברת התעופה הגרועה ביותר בעולם לפי הדירוג העולמי של האתר Skytrax. מה בדיוק הופך אותה לגרועה בעולם?
בראש ובראשונה, חברת התעופה נוסדה בחודש ספטמבר 1955 – ועדיין מכילה מטוסים שהיו שייכים לצי הסובייטי. החברה כמעט ולא מפעילה טיסות בינלאומיות (מלבד 3 יעדים בסין ואחד ברוסיה), כלומר רוב הטיסות באמצעותה הן רק ליעדים פנימיים בצפון קוריאה (ועושה רושם שטוב שכך). מעט התמונות והמידע שיש על טיסות של חברת התעופה הזו הושג בדרכים לא חוקיות, כי חברת התעופה אוסרת על הנוסעים להשתמש במצלמות או לצלם סרטוני וידאו בזמן שהם על המטוס.
סרטון הבטיחות במטוס לא השתדרג מאז שנת 2011, שהיא השנה בה מת קים ג'ונג איל האב. כלומר, נהלי הבטיחות לא ממש חשובים כמו ציון שמו המעודכן של המנהיג. מה שכן השתנה הם דווקא מדי הדיילות, שנהגו ללבוש בגדים בצבע אדום בוהק, כמו הדגל של צפון קוריאה, אך כעת לבושות בשחור כהה. מעניין למה.
האוכל שמוגש במהלך הטיסה מקבל לרוב על ידי הנוסעים ציון של כוכב אחד, וחלקם מתארים אותו כ"עדיף פשוט לעזוב אותו במנוחה". מתמונות בודדות שדלפו ניתן לראות המבורגר שמורכב מלחמנייה יבשה וקציצה עוד יותר יבשה, וסלט שהוא למעשה עלה חסה אחד.
ובכל זאת, נוסעים בחברת התעופה הזו בכל זאת מציינים כמה יתרונות בולטים, שנשמעים הגיוניים בהתחשב בעובדה שמדובר במשטר טוטליטרי: כל הטיסות תמיד, אבל תמיד, יוצאות בזמן למשל, ולעולם אין מצב של אובר-בוקינג בטיסה. כמו כן, למרות נהלי הבטיחות הישנים, אף אחד לא נהרג בעקבות טיסה בחברת התעופה הזו מאז שנת 1983. אם כי בצפון קוריאה כמו בצפון קוריאה, סביר להניח שתקריות מסוימות פשוט 'מועלמות' מעיני התקשורת הבינלאומית.