1. המושבים במחלקת התיירים בטוחים יותר. בזמן התרסקות למי שיושב מחלקת העסקים יש פחות סיכוי לשרוד בגלל הצורה שבה הכיסאות מעוצבים.
  2. אתם יכולים להנחית את המטוס בעצמכם. כל עוד אתם שומרים על קור רוח ונעזרים במגדל הפיקוח, זו לא אמורה להיות משימה מאוד קשה. 
  3. אם תשתמשו במסיכת החמצן, תוכלו לנשום כ-12 דקות. אז גם אם, לא עלינו, אתם צריכים להיעזר בהן, תדעו שהזמן שלכם מוגבל.
  4. יש מי ששותה את השתייה שהחרימו לכם בשדה התעופה. עוד סיבה טובה להיזהר שלא יחרימו לכם שום דבר. סתם כי מעצבן שמישהו אחר ישתמש בזה בסוף.
  5.  נחיתות חירום מתרחשות כל הזמן. זה שאתם שומעים עליהן לעיתים רחוקות לא אומר שזה לא קורה. בשדה התעופה הית'רו לונדון למשל, יש לפחות אחת כזו בכל שבוע.
    מטוס נוחת (צילום: David McNew, GettyImages IL)
    מטוס נוחת | צילום: David McNew, GettyImages IL
  6. הטייסים מתעפצים בזמן הטיסה. מחקר שבדק את הרגלי הבטיחות של טייסים מצא שלפחות חצי מהם נרדמים בזמן שהם לא אמורים. 
  7. אתם יכולים לקנות מזוודה שהלכה לאיבוד. כל מזוודה מחכה 30 יום המחלקת המציאות והאבידות ואם אף אחד לא בא לדרוש אותה היא נמכרת בירידי מכירות מיוחדים.
  8. יכול להיות שאין לכם חגורת הצלה מתחת לכסא. אל תאמינו לסרטוני הבטיחות, מסתבר שיש לא מעט אנשים שלוקחים אותן כמזכרת ואף אחד לא בודק אחרי. 
  9. זה לא מאוד נדיר שברק פוגע במטוס. לפי יודעי דבר, זה קורה אחת לשלוש שנים, אך העיצוב המיוחד של המטוס והחומר ממנו הוא עשוי גורמים לכך שהנזק יהיה מזערי.
  10. אתם יכולים לקבל שידרוג. תטיילו לבד, תטוסו ליעדים לא עמוסים או שפשוט תבקשו בנחמדות. זה יכול לקרות גם לכם.
    המחלקה הראשונה באתיהד (צילום: etihad )
    המחלקה הראשונה באתיהד | צילום: etihad
  11. גם אם כל המנועים של המטוס מתקלקלים, עדיין אפשר לשרוד. אתם רק צריכים לקוות שנפלתם עם טייס מספיק מנוסה שידע מה לעשות.
  12. זה בלתי אפשרי לפתוח את דלת המטוס תוך כדי טיסה. הפרש הלחצים הוא כל כך גדול שחוץ מגיבור על, אף אחד לא יצליח לעשות את זה, גם לא הנוסע השיכור שמתחיל להתפרע.
  13. אם יש בעיה במטוס תוך כדי הטיסה, אף אחד לא יגיד לכם את זה. הנוהל הוא לא לספר דברים שיכולים להכניס לפאניקה מיותרת, אלא אם כן זה יכול לעזור להציל לכם את החיים. 
  14. לא סתם האוכל במטוס מגעיל. מסתבר שבלוטות הטעם שלנו עובדות קצת אחרת בגובה רב וכל דבר מרגיש לנו בטעם קצת שונה.
  15. חייבות להיות מאפרות על המטוס. הסיבה היא כדי שיהיה איפה לכבות את הסיגריה שפורע חוק כלשהו יחליט להדליק. שזה לא יכניס לכם רעיונות לראש.
    מאפרה בשירותי המטוס (צילום: Fuzzy Gerdes, Flickr; Thinkstock)
    מאפרה במטוס | צילום: Fuzzy Gerdes, Flickr; Thinkstock
  16. הנוסע שישן במחלקה ראשונה אולי מת. אם נוסע נפטר תוך כדי הטיסה המקום ששמים אותו בו, זו המחלקה הראשונה. זה מינימום של כבוד אחרון.
  17. יש סיבה לכך שהחלון של המטוס עגול. בעבר החלונות היו מרובעים, אך הלחץ האטמוספרי הכביד על הפינות שלו וגרם לנזקים כבדים. בחלון עגול הלחץ מתפשט בצורה שווה.
  18. בשעות השיא יש כ-16 אלף מטוסים באוויר. זה ה-מ-ו-ן.
  19. מעל 100 מטוסים עד היום נעלמו מבלי להותיר זכר. 26 מתוכם היו מטוסים פרטיים קטנים, 59 מטוסים נעלמו בים ו-26 נעלמו ביבשה.
  20. תינוקות שנולדו בטיסה זוכים באזרחות מיוחדת. אם התינוק שלכם יוולד למשל בטיסה של חברה אמריקנית, הוא יכול לקבל אזרחות מקומית.
  21. האורות במטוס לא כבים כדי שתוכלו לישון. הסיבה האמיתית היא שבמקרה ונחתתם נחיתת אונס, תוכלו לראות את התאורה ליציאת החירום בצורה טובה יותר.
  22. לטייסים אסור לדבר מתחת לגובה של עשרת אלפים רגל. זאת על מנת שיהיו מרוכזים בתהליך הנחיתה וההמראה בלבד.
  23. אם לא כיביתם את הפלאפון שלכם כנראה שלא יקרה כלום. יש מנהגים שפשוט לא משתנים.

(מקור)

 >>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש