חופשה לא נעימה: איך נאבקים בהטעיות של סוכנויות התיירות?
יציאה לנופש היא אירוע משמח בדרך כלל, עד שנתקלים בהטעיות של סוכנויות התיירות. לבטל חופשה זה קשה, לקבל החזר כמעט בלתי אפשרי ועוד לא דיברנו על גלגולי האחריות לגופים אחרים. אורן אהרוני על התלונות הנפוצות ביותר בדרך לחופשה
אין עוגמת נפש יותר מעצבנת מזה. אתם מזמינים את החופשה שחיכיתם לה, משלמים, וכשמגיע רגע האמת הסוכנים לא מספקים את הסחורה והחופשה נהרסת. התלונות של הצרכנים מגוונות:
37% מתלוננים על הפער בין מה שהוזמן למה שהתקבל.
34% מתלוננים על שירות לקוחות לקוי.
11% מתלוננים על חיוב לא מוצדק או דמי ביטול מופרזים.
18% מתלוננים על הצגת מחירים חלקיים ופרסום דילים שלא קיימים.
אז נכון, ענף התיירות בישראל הוא אחד הבעייתיים ביותר בהגינות כלפי הצרכן - אבל זה לא אומר שצריך להתייאש. אם אתם מרגישים מרומים - תתבעו. לפי הנתונים במשרד התמ"ת, בשנה האחרונה הורשעו שלוש חברות תיירות בגין הטעיות צרכניות שונות - ונקנסו עד 100 אלף שקלים.
כדי להאבק בסוכנויות הנסיעות - זה הכסף שלכם, אחרי הכול - זכרו את הדברים הבאים:
קחו אתכם את הטלפון של סוכנות הנסיעות.
שמרו קבלות על הוצאות מיוחדות.
אל תקבלו כל איחור או דחיית טיסות צ'ארטר כמובן מאליו.
בדקו אם אתם באמת מחויבים בדמי ביטול.