mako
פרסומת

למה המטוסים נהיים יותר צפופים?

הנתונים מראים שמשנה לשנה חברות התעופה דוחסות יותר מושבים במטוס. אם גם אתם מרגישים שבזמן האחרון פחות נוח לכם, אתם ממש לא מדמיינים. ככה זה שכולם מרוויחים מזה, כולל אנחנו

מערכת מדור החופש
מערכת מדור החופש
mako חופש
פורסם:
מקום לרגליים במטוס
כאבי ברכיים בתמורה למחיר טיסה נמוך | צילום: אימג'בנק / Thinkstock, Thinkstock
הקישור הועתק

זה לא סוד שמשנה לשנה המטוסים נהיים צפופים יותר באנשים. על פי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה של התחבורה הבינלאומית (BTSׁׂ), חברות התעופה הטיסו בשנה שעברה מספר שיא של 741 מיליון נוסעים. המספר האסטרונומי הזה התאפשר בעזרת יותר חברות תעופה, שמפעילות יותר קווים ודוחסות לכל מטוס יותר אנשים.

כיום טיסה ממצועת מכילה 91 נוסעים כשלפני 10 שנים המספר עמד על 69 בלבד. המספרים הללו לוקחים בחשבון גם טיסות קטנות ומטוסים פרטיים, כך שהבדל של 22 נוסעים בממוצע הוא גדול בהרבה במטוסים גדולים עם הרבה אנשים. עוד נתון שנשבר השנה זה שטיסות יוצאות עם 82 אחוזי תפוסה בממוצע, הנתון הכי גבוה אי פעם. 

העובדה שחברות תעופה הפכו את הצפיפות למומחיות: מקטינות שירותים, מצמצמות מרווחים בין המושבים, שמות עוד שורות במקומות בהן לא היה בעבר, זה מאוד מעצבן מצד אחד, אך גם מוריד לנו את מחירי הטיסות. "חברות תמיד יעדיפו כמות על נוחות", אומר סת' קפלן, מנהל שותף בחברת Airline Weekly. "הן גם יקבלו תמריצים לכך. למשל, שדות תעופה יתנו דילים טובים יותר למטוסים עם מספר נוסעים גדול". בשורה התחתונה: כולם רוצים שלנו יהיה יותר צפוף. כנראה שגם אנחנו.

מצד שני, גם לרמת הצפיפות יש גבול. תקנות של בטיחות וכדאיות כלכלית, מונעים למשל את המצב בו יצופפו אותנו עוד יותר, או למשל יתנו לנו לטוס בעמידה. כך שאם אתם מרגישים שממש צפוף לכם במהלך הטיסה, תדעו שהיה יכול להיות הרבה יותר גרוע.