אחת לכמה זמן צצה כתבה, ממש כמו זו, שמספקת טיפים מדיילים, דיילות, או כאלה שהצליחו להגשים את החלום של כולנו  - לקבל שידרוג בחינם למחלקת העסקים בטיסה. בין הטיפים המוכרים יש את קוד הלבוש (התלבשו מכובד), הגיעו מוקדם לעמדת הצ'ק אין והכי חשוב - פשוט היו נחמדים.

> שיטות לקבלת שידרוג למחלקת העסקים

כעת, דיילת אמריקאית שנשארה בעילום שם, חושפת מה הטעות שכולם עושים בניסיון לקבל את השידרוג המיוחל. הדיילת טוענת שהיא מקבלת בקשות לשידרוג בתדירות גבוהה מאוד, כמעט בכל טיסה, אך מה שהנוסעים לא מבינים זה שאת השידרוג צריך לבקש מדיילי הקרקע במעמד הצ'ק אין. לה, לטענתה, אין כבר את היכולת לשדרג בחינם, אלא אם כן קורה משהו חריג כמו אובר בוקינג. 

"אנחנו כמעט אף פעם לא מאפשרים את זה", אומרת הדיילת על בקשות השידרוג שהיא מקבלת. "אם מישהו רוצה לקבל שידרוג, זה צריך להיעשות במעמד הצ'ק אין. דיילות לא מתעסקות עם זה. כמה אנשים בחברת התעופה שבה אני עובדת אמרו לי שאם הדייל משדרג זה ממש כמו גניבה. אין לנו את היכולת הזו".

המטוסים החדשים של "לה קומפני" בישראל (צילום: LA COMPAGNIE)
התלבשו יפה, היו נחמדים ובקשו את השידרוג בצ'ק אין | צילום: LA COMPAGNIE

אותה דיילת טוענת שעל אף שהיא כל פעם מסבירה לנוסעים שאין לה יכולת לתת צ'ופר בחינם אחרי שעלו למטוס, לא מעט מהם ממשיכים לנסות. חלק מהטקטיקות כוללות חנפנות, זריקת הבקשה כבדרך אגב והיא גם מציינת שלא מעט מתחילים איתה במטרה לקבל שידרוג. "היו כמה פעמים שגברים אמרו לי שאני יפה כי חשבו שזה יעזור להם", היא אומרת.

בעיה נוספת אותה מתארת הדיילת, היא נוסעים שחושבים שאם יש מושב ריק במחלקת העסקים הם פשוט יכולים לתפוס אותו ראשון. לטענתה, כשהיא מבקשת מהם לחזור למושב, הם מתחילים לכעוס. " בהתחלה אני תמיד נחמדה ומסבירה בנימוס שזה מושב שעולה כסף, עד שהם מסרבים ואז אני אומרת שאני לא שואלת, אני אומרת".