mako
פרסומת

"אנשים נחתו באוסטריה כשהם חשבו על אוסטרליה"

סרטון שהתפרסם בטיקטוק מחזיר טענה פופולרית על כך שנוסעים רבים נוטים להתבלבל בין אוסטרליה ואוסטריה, עד כדי כך שנמל התעופה הקים דלפק מיוחד לטפל במי שטעו. מתברר שהדברים לא ממש נכונים, אבל לאוסטרים עצמם הייתה לא מעט השפעה על הבלבול עד כדי כך שהם היו צריכים לפרסם הבהרה בנושא

מערכת מדור החופש
מערכת מדור החופש
mako חופש
פורסם: | עודכן:
זלצבורג אוסטריה
צילום: Kirk Fisher, shutterstock
הקישור הועתק

רבים מכירים את המשפט המפורסם "אין קנגורואים באוסטריה", אבל זה לא מונע ממטיילים רבים לבלבל יעד אחד עם אחר כמו במקרה המבלבל של "אוסטריה ואוסטרליה". בדומה לבלבול שבין שוודיה ושוויץ, גם שמן של המדינה האירופית ומדינת היבשת הדרומית מצליח לגרום ללא מעט תקלות. טיקטוקרית אחת ניצלה את מקור הבלבול כדי להפיץ את המידע ולגרום לכולם לתהות מה קורה לנוסעים שמגיעים בטעות למדינה הלא נכונה.

יותר מ-821,000 אנשים צפו בקליפ תוך 24 שעות, ומה שהתחיל בתור בדיחה, אכן חשף את העובדה שישנם לא מעט מטיילים שבאמת מגיעים ליעד הלא נכון. בנימה עליזה, יוצרת התוכן בשם מרגו, אומרת בסרטון: "אם כמוני יש לכם יום רע, זכרו תמיד שבנמל התעופה של וינה, יש דלפק פתוח במיוחד לכל אותם אנשים שנוחתים באוסטריה... כשהם למעשה חשבו שהם מגיעים לאוסטרליה".

 

האם באוסטריה יש דלפק לטסים לאוסטרליה?

למרות שאפשר לחשוב שמדובר ברעיון הגיוני, התשובה החד משמעית היא - לא! נמל התעופה של הבירה האוסטרית אישר שאין לו שום דלפק שמיועד במיוחד לתיירים שטועים ומנסים להגיע לאוסטרליה. התפיסה המוטעית נובעת מפרסומת לחברת טכנולוגיה שפרסמה את עצמה על מסוע מזוודות בנמל התעופה והתבדחה על כך שהיא מציעה שירות שכזה.

גם נמל התעופה של העיר הקלאסית זלצבורג כתב בפוסט בפייסבוק בשפה הגרמנית כי לא קיים דלפק או כפתור עזרה כזה וכי השלט שנראה בחלק מהפוסטים הוא למעשה פרסומת של אותה חברת טכנולוגיות תקשורת ואבטחה אוסטרית.

קנגורו אוסטרליה
לא בדיוק אותו הדבר. אוסטרליה | צילום: Martha Almeyda, shutterstock
פרסומת

וולפגנג פאר, דובר מטעם החברה אישר כי הפרסומת אמיתית אך הופסקה ב-2022. "המודעה עוצבה יחד עם משרד פרסום בזלצבורג", כתב באימייל. "העניין נועד ליזום דיאלוג ישיר בין הנוסעים שרואים את הלוח לבין המותג ומוצרי האינטרקום שלו. מעל הכל, זה היה אמור להכיל מסר שנון, עם קריצה מסוימת". אין ספק שהפרסומת הצליחה להגיע להרבה יותר אנשים מאשר שהחברה תיכננה.

למרות הבלבול, מתברר שלא רבים מגיעים בטעות למדינה האחרת. "מעולם לא שמעתי על מישהו שנסע לזלצבורג בטעות, כשהם בעצם רצו לנסוע לאוסטרליה", אומרת סוזנה בוכבנר, סגנית ראש יחסי הציבור של נמל התעופה בזלצבורג לוושינגטון פוסט.

מתברר שלא רק בני אדם יכולים להתבלבל ולעלות על הטיסה הלא נכונה, גם חבילות ומשלוחים לא פעם מגיעים למדינה הלא נכונה. המצב הפך לכל כך מטריד שהדואר האוסטרי מקבל כמויות גדולות של דואר ממוען לאוסטרליה ולעובדים נוצרה חותמת מיוחדת: "מיועד לאוסטרליה", בה הם יכולים להשתמש בעת הפניית חבילה לשליחה מחדש.