מוקדם יותר החודש, אליזבת היידן, מוושינגטון בארה"ב, איבדה את אוזניות AirPods שלה היקרות שלה בזמן שירדה ממטוס בסן פרנסיסקו. היא הבינה במהירות שהן נגנבו, אבל אחרי כמעט שבועיים, היא קיבלה אותם בחזרה הודות ליכולות המעקב שלה.

הכל התחיל כשהיידן טסה חזרה מטיול בטוקיו כדי לבקר את בעלה שמשרת בצבא. בירידה מהמטוס בנמל התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו, כשהיא קצת מבולבלת אחרי טיסה של תשע שעות מטוקיו, היא השאירה את ז'קט הג'ינס שלה על המושב בחלק האחורי של המטוס.



"הבנתי מה קרה עוד לפני שירדתי מהמטוס", אומרת היידן ומסבירה. "שכחתי את הז'קט במטוס ושאלתי את הדיילת אם אני יכולה ללכת לקחת אותו. היא אמרה שלא – על פי החוק הפדרלי נדרשתי לרדת מהמטוס ולעמוד לידו, ולשם מביאים את הציוד שנשכח. הייתי עייפה והיא אמרה שהיא תביא לי את זה".

הדיילת באמת הביאה להיידן את הז'קט שלה, והיא עלתה על הטיסה הבאה שלה לסיאטל. "ילד צרח לידי וחשבתי לעצמי שלפחות יש לי את אוזניות ה-AirPods שלי", היא נזכרת. היידן השאירה את שני כיסי החזה מכופתרים, אחד עם האוזניות שלה והשני עם קצת מטבע ין יפני בתוכו. "הכיסים היו פתוחים, וה-AirPods שלי נעלמו", היא אומרת.

המטוס כבר המריא לסיאטל, אבל היידן השתמשה באינטרנט האלחוטי בטיסה כדי לעקוב אחר האוזניות באמצעות אפליקציית Find My, העוקבת אחר מכשירי אפל, ואוזניות ה-AirPods שלה הופיעו בנמל התעופה של סן פרנסיסקו. אבל באותו רגע היא הבינה שהאוזניות נמצאות בתנועה: "אני אדם חרוץ, ועקבתי אחרי התנועה של האוזניות לאורך כל הדרך מסן פרנסיסקו לסיאטל, וצילמתי צילומי מסך כל הזמן. אני גרה שעה מסיאטל, וברגע שהגעתי הביתה, המשכתי לצלם צילומי מסך", היא אומרת.

בשלב הזה, ה-AirPods כבר הופיעו במקום במפה שנקרא United Cargo – עדיין בתוך שדה התעופה, אבל באזור המטענים של חברת התעופה, כלומר לא במקום שבו נוסע צפוי להיות. אחר כך האוזניות עברו לטרמינל 2, אחר כך לטרמינל 3 ואז לכביש 101, לכיוון דרום לכיוון העיר סן מטאו (San Mateo). הן הגיעו בסופו של דבר למה שנראה ככתובת מגורים פרטית, ונשארו שם שלושה ימים.

מהרגע שהיידן הבינה שהאוזניות שלה נעלמו, היא החלה בניסיונות להשיב אותן. היא סימנה את ה-AirPods שלה כ"אבודות" באפליקציה, כך שכל מי שישתמש בהן ישמע הודעה שאומרת להם שהן שלה, ויתנו להם את מספר הטלפון שלה. כמו כן, היא שלחה הודעה ליונייטד איירליינס ולנמל התעופה של סן פרנסיסקו מהמטוס, ואז ניסתה ליצור קשר עם משטרת סן פרנסיסקו. "השתמשתי בכל צורת תקשורת אפשרית, וקיבלתי את אותה תגובה: 'אני מצטער שזה קרה לך'", היא אומרת.

לפי היידן, התקשורת עם חברת יונייטד הייתה איומה. "קודם כל הם אמרו שהם מצטערים שאיבדתי את החפצים שלי בטיסה שלהם. אבל אמרתי להם לא איבדתי את האוזניות, נשללה ממני היכולת לקבל את המעיל שלי חזרה על ידי עובדת שלהם, ועכשיו ה-AirPods שלי בסך 250 דולר אבדו".

האדם שבסופו של דבר סייע להיידן, היה בלש ממשטרת סן מטאו. הוא התאים את הכתובת שממנה צלצלו האוזניות לכתובת של עובד של נמל התעופה - עובד קבל שעובד בהעמסת מזון למטוסים. מאוחר יותר יונייטד הבהירה להיידן באימייל שלא מדובר בעובד יונייטד אלא ספק חיצוני.

היידן אומרת עכשיו: "אני לא יכולה להניח שום הנחות, אבל מה שאני יודעת זה שהאוזניות היו בכיס כשקמתי, לא הרשו לי לחזור לכיסא שלי, ועד שהדיילת הביאה את הז'קט, מבחינתי הן לא היו שם – וכשעקבתי אחריהן, הן היו בבית של עובד".

יונייטד אישרה ל-CNN שהעובד עובד אצל ספק יונייטד, ואמרה כי הנושא הועבר לרשויות החוק. החברה הוסיפה בהצהרה: "יונייטד איירליינס מחזיקה את הספקים שלנו בסטנדרטים הגבוהים ביותר, ואנחנו עובדים עם הרשויות המקומיות בחקירה בעניין זה".